Met eigen vervoer wagen volgen

Auteur Topic: Met eigen vervoer wagen volgen  (gelezen 16742 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 27 december 2004, 20:13:49
Gelukkig niet, maar dan ga ik niet meer mee ook.... :-X
Nutteloos werk kan ik thuis ook doen. ;D

Maar we dwalen af. ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #81 Gepost op: 27 december 2004, 20:14:44
Ja ook dan kun je weinig doen Ronald terwijl dat wel van de brandweer verwacht wordt en daar gaat het denk ik ook een beetje om.....wij weten wel wat we wel en niet kunnen, maar op het moment dat we iets niet kunnen is het misschien verstandiger te wachten tot je wel compleet bent, bijzondere situaties buiten schot gehouden uiteraard want voor elke inzet is wel een afwijking te bedenken.


Gast48368

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 27 december 2004, 20:17:44
tja maar ik mag aannemen dat dit niet de dagelijkse praktijk is bij jullie?

nee, het is niet de dagelijkse praktijk bij ons, maar het zou kunnen voorkomen, en is ook wel eens voorgekomen.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #83 Gepost op: 27 december 2004, 20:31:30
en hoe gaan jullie in de andere situaties hiermee o dan, dus als je verder weg moet het het incident dus niet in zicht van de kazerne is??


Gast48368

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 27 december 2004, 20:33:54
middelalarm geven uiteraard.

ik noemde bovenstaand voorbeeld puur uit menselijk/hulpverlenend oogpunt.

Dit zijn we aan het verliezen in hulpverlenend NL :-X :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #85 Gepost op: 27 december 2004, 20:40:20


Dit zijn we aan het verliezen in hulpverlenend NL :-X :-\
hoe bedoel je dit Firefamke?


Gast48368

  • Gast
Reactie #86 Gepost op: 27 december 2004, 20:43:51

hoe bedoel je dit Firefamke?

hulpverleners gaan tegenwoordig steeds meer eerst aan alle regeltjes denken, en dan pas wordt er aan de slachtoffers gedacht.

dit is een trend die steeds meer doortrekt> begrijp me goed, dit heeft niet met de hulpverlener's inzet zelf te maken, maar met de tendens die ten grondslag ligt> .........wie verantwoord wie 8)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #87 Gepost op: 27 december 2004, 20:44:55
Ze bedoeld denk ik dat nederland helemaal dicht slipt met regeltjes en nog is regeltjes  >:(  We hebben echt overal regeltjes voor zelfs om de uitruk evt veel langer te kunnen laten duren dat bedoelt ze denk ik, Daarom is de pm zo mooi, kun je toch snel weg, en de overige manschappen die kunnen evt bij een klein te kort 1 of 2 man met die pm komen . In Nederland is echt voor alles een regeltje en/of wet, daar gaan we aan ten onder  :(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #88 Gepost op: 27 december 2004, 20:50:26
hebben Firefamke en pompbediende van te voren overlegt ,dat ze allebei zo ongeveer indentieke berichten plaatsen :o ;D

Maar inderdaad,er wordt meer en meer volgens de regels gewerkt.Maar dat is ook niet zo vreemd,als je leest dat de brandweer Enschede weer onder vuur ligt omdat ze de brand niet goed zouden hebben geblust.Neem de Herculesramp,waar de brandweer fouten zou hebben gemaakt.

Dan is dit toch een logisch gevolg dat er meer volgens de regels wordt gewerkt.Er is geen korps/commandant die zijn handen brand aan het buiten de regels om werken.En dit alles maakt dat we steeds stroever werken :-\


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #89 Gepost op: 27 december 2004, 20:54:52
Nee Peter niet overlegt   ;D ;D   puur toeval. maar idd
niemand durft er meer verantwoording te nemen en iedereen wil "ingedekt " zijn en dat is een slechte zaak
alle regeltjes liggen een bom onder de hulpverlening :-X
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid