Winterdienst met blauwlicht

Auteur Topic: Winterdienst met blauwlicht  (gelezen 21125 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Gepost op: 3 oktober 2011, 21:42:49
In Frankrijk rijden strooiers/sneeuwschuivers in ieder geval in de Elzas met blauwlicht. Hier een afzetstrooier, gefotografeerd in Wattwiller maar wel onder iets andere omstandigheden.




HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #1 Gepost op: 3 oktober 2011, 21:59:25
Hoewel ik in veel topics ben voor meer OGS... nee niet in dit geval, waarom niet?

Achter jou komt een blauw licht, de weg is al glad en de vluchtstrook is vol ijs, echter jij moet ruimte geven jij gaat toch die vls op en......
Een voertuig met OGS gaat door roodlicht, echter net als bij andere HV voertuigen wordt hij te laat opgemerkt..... alleen om de weg schoon te maken is de schade te groot..... zeker als dit een mensen leven gaat kosten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2011, 22:03:20

Oui! Dans la neige en Route Nationale 13...




sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2011, 22:05:03


Bij strooiwagens in sommige Europeesche landen gelden deze regels.

Bij oranje zwaailicht mag je ze inhalen.(wel voorzichtigheid betrachten)

Als ze het blauwe zwaailichten aan hebben dan mag je ze niet inhalen (ivm het schuiven en strooien)


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #4 Gepost op: 6 november 2011, 01:58:53
ik vond er nog twee!
Gemeente Neuvéglise, Dép. Cantal (15), Région Auvergne. Renault G (of S?)170 4x4, kenteken 9083 GW 15

en
Gemeente Murat, Dép. Cantal (15), Région Auvergne. Brimont ETR VTT (Véhicule tout terrain), kenteken 2952 GW 15. Brimont is een kleine producent van speciale 4x4 voertuigen voor het Franse leger, Sapeurs Pompiers, bosbouw, publieke diensten en EDF/GDF. Bestaat sinds 1960, gevestigd in Rethel in het Dép. Ardennes. Raakte rond 2008/2009 in een crisis. Of het bedrijf nog bestaat is niet duidelijk.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #5 Gepost op: 6 november 2011, 02:10:33
Het verhaal over niet mogen inhalen bij blauw licht i.v.m. schuiven snijdt wel hout inderdaad.
(Nu is het mij nog niet vaak voorgekomen dat ik in de gelegenheid was om een voertuig dat blauw licht voerde in te halen. 098uo)

Dat er dan ook gelijk door rood licht gereden wordt is natuurlijk weer net niet de bedoeling in dit verhaal.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #6 Gepost op: 6 november 2011, 10:40:52
Het verhaal over niet mogen inhalen bij blauw licht i.v.m. schuiven snijdt wel hout inderdaad.
Dat er dan ook gelijk door rood licht gereden wordt is natuurlijk weer net niet de bedoeling in dit verhaal.

Het niet inhalen kun je ook dmv een actieraam met vkb F01. Het blauwe zwaailicht zal niet werken echter, net als dit bord niet omdat de bestuurder geen BOA is en voor de bewijsvoering ook geen cam aan boord zal hebben.

Het door het rode verkeerslicht rijden is zeker niet de bedoeling, echter dit verwacht het overige verkeer wel van OGS blauw. Men zal dus remmen waardoor je slippartijen krijgt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #7 Gepost op: 6 november 2011, 13:20:00
ik begrijp de redenering wel. De strooier moet om effectief te kunnen zijn, blijven rijden zeker bij het schuiven.
Blauw verhoogt de attentie waarde wel, en ik denk ook dat men idd minder snel geneigd is te gaan inhalen.
Zeker als hieraan een wettelijke status gekoppeld is. (is dat zo in la France??)

Ik zie het in de winter ook vaak zat gebeuren, als ze bij een curatieve actie in staffel gaan rijden, wil men er nog persé tussen door.
Levensgevaarlijk....zeker als hij ineens bij het eerste voertuig komt en een berg sneeuw over zich heen krijgt.
(wel erg grappig om te zien overigens  0098)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #8 Gepost op: 6 november 2011, 13:39:51
ik heb ooit eens in Belgie op de autosnelweg maximaal 50 gereden, omdat het zo hard aan het sneeuwen was, toen kwamen we opeens in een file terecht, en wat bleek, er was zo'n "peloton" sneeuwschuivers/strooiwagens de buitenste rijstrook schoon aan het vegen/strooien... net zoals ze op Schiphol bij sneeuw doen, (filmpje),  IJsberen op Schiphol , Daardoor kon het verkeer weer een heel stuk harder (80) rijden dan eerder...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #9 Gepost op: 6 november 2011, 17:30:24
ik begrijp de redenering wel. De strooier moet om effectief te kunnen zijn, blijven rijden zeker bij het schuiven.
Blauw verhoogt de attentie waarde wel, en ik denk ook dat men idd minder snel geneigd is te gaan inhalen.
Zeker als hieraan een wettelijke status gekoppeld is. (is dat zo in la France??)
zoeken we op! uitslag later....