Binnendekking C2000 verplicht?

Auteur Topic: Binnendekking C2000 verplicht?  (gelezen 7703 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #10 Gepost op: 7 oktober 2011, 20:32:09
@Customs

Aardig dat jij het aanslingert, riep dit al voordat ik overstapte naar de politie. Dat probleem speelt al jaren en is dus als ik jou hoor nog steeds niet helemaal opgelost.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #11 Gepost op: 7 oktober 2011, 20:36:08
@Customs

Aardig dat jij het aanslingert, riep dit al voordat ik overstapte naar de politie. Dat probleem speelt al jaren en is dus als ik jou hoor nog steeds niet helemaal opgelost.
Nope, zeker de kelders heb je op sommige plekken geen bereik en dat terwijl je soms maar net binnen staat. Diverse loodsen
waarvan ik weet dat daar gevaarlijke goederen staan idem. Het grappige is zelfs dat ons nieuwe gebouw op schiphol ook heel
geen dekking had terwijl het bijna volledig uit glas bestaat.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #12 Gepost op: 7 oktober 2011, 20:57:41
Ergens is het zo krom als het maar zijn kan,

als er ergens een blind spot zit in het landje komt er een mast als een paddestoel de grond uit,
zonder vergunningaanvraag want dat is voor het netwerkje niet nodig.
Het mag alles kosten in deze bodemloze put om eea te blijven realiseren.
Maar nu moet dus een (zorg)instantie zelf maar moet zorgen voor een binnenhuisdekking..

Briljant !  ;D

Het moet gewoon een keer heel erg fout gaan voordat men nou eens goed ingrijpt en beseft dat dit netwerk nooit 101% betrouwbaar kan zijn..
Helaas is het iedere keer zo hier in NL'letje dat er eerst doden moeten vallen steeds... :(
Groetjes, Marco


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #13 Gepost op: 7 oktober 2011, 21:17:21
Ergens is het zo krom als het maar zijn kan,

als er ergens een blind spot zit in het landje komt er een mast als een paddestoel de grond uit,
zonder vergunningaanvraag want dat is voor het netwerkje niet nodig.
Het mag alles kosten in deze bodemloze put om eea te blijven realiseren.
Maar nu moet dus een (zorg)instantie zelf maar moet zorgen voor een binnenhuisdekking..

Briljant !  ;D

Het moet gewoon een keer heel erg fout gaan voordat men nou eens goed ingrijpt en beseft dat dit netwerk nooit 101% betrouwbaar kan zijn..
Helaas is het iedere keer zo hier in NL'letje dat er eerst doden moeten vallen steeds... :(

Ook dat is helaas niet overal zo want mijn collega's, ik, vele experts en andere hoge rangen klagen al langer over een tweetal 'blackspots' in onze regio. Daar is zelfs buiten geen tot weinig C2000 communicatie mogelijk.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #14 Gepost op: 7 oktober 2011, 21:19:11
Nu weet ik niet of dit ook zo is, dat had ik zo begrepen. En wat is er nu lastig om een kleine steunzender
te instaleren?

Dat is helemaal niet moeilijk, sterker nog, op Schiphol hangen meerdere C2000-steunzenders. Ook de telecom operators hebben in de vele gebouwen op en rondom Schiphol zelfs tientallen "kleine" steunzenders hangen. Desalniettemin blijkt er dus toch een mindere plek te zijn, als er genoeg over geklaagd wordt, dan doet men er wel een keer wat aan, lijkt mij.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #15 Gepost op: 7 oktober 2011, 21:22:01
Dat is helemaal niet moeilijk, sterker nog, op Schiphol hangen meerdere C2000-steunzenders. Ook de telecom operators hebben in de vele gebouwen op en rondom Schiphol zelfs tientallen "kleine" steunzenders hangen. Desalniettemin blijkt er dus toch een mindere plek te zijn, als er genoeg over geklaagd wordt, dan doet men er wel een keer wat aan, lijkt mij.

Lijkt mij niet, aangezien wij daar in mijn KMar tijd al over hadden geklaagd en Customs nu nog steeds de zelfde blackspots aangeeft als wij jaren geleden.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #16 Gepost op: 7 oktober 2011, 21:47:18
Ze hangen er, meer kan ik er niet van maken. Het bereik van die dingen is alleen niet zo groot, het is een zogenaamde "microcel" net als die ook voor GSM/UMTS bestaan. In een open ruimte heeft zo'n ding misschien een bereik van 100 meter, maar in een meer gecompartimenteerdere ruimte hooguit enkele tientallen meters. Bij GSM hangen er vaak (afhankelijk van de oppervlakte) een handvol per verdieping. Stel dat er 10 verdiepingen zijn, dan zit je dus aan de tientallen antennes voor 1 enkel gebouw. De C2000-indoorinstallatie voor Schiphol heb ik weleens gezien, maar dat is te lang geleden om te weten waar deze exact stond en waar/hoeveel antennes er exact hingen.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #17 Gepost op: 9 oktober 2011, 08:55:19
Ook dat is helaas niet overal zo want mijn collega's, ik, vele experts en andere hoge rangen klagen al langer over een tweetal 'blackspots' in onze regio. Daar is zelfs buiten geen tot weinig C2000 communicatie mogelijk.

Als je dan zo'n blackspot hebt in je regio,
hoe groot is zo'n gebied dan waar je vrijwel geen communicatie hebt ?
Als ik zoiets vragen mag tenminste ?
Groetjes, Marco


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #18 Gepost op: 9 oktober 2011, 12:12:31
Iedere centimeter is er 1 te veel, maar ik ga dat hier niet vermelden....


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #19 Gepost op: 31 januari 2012, 22:04:05
SCL staat voor Special Coverage Location. Dit zijn publieke locaties, waar de binnenhuisdekking van de portofoon in het C2000 netwerk geen vanzelfsprekende zaak is, terwijl dat wel nodig is. Soms is het onmogelijk een verstaanbare spreek- en luisterverbinding te maken. Je kunt bij SCL-locaties denken aan locaties, die toegankelijk zijn voor publiek en waar de hulpdiensten wel eens in actie moeten komen. Bijvoorbeeld: parkeergarages, sportcomplexen, musea, ziekenhuizen, tunnels, stadia of evenementenhallen.

In Brabant-Noord is een centraal loket ingesteld voor brandweer, politie en ambulancedienst/GHOR om deze locaties te melden. Binnen de brandweer is afgesproken dat de meldingen alleen gedaan worden door postcommandanten of ROL-functionarissen. In de Rotterdam wordt al gewerkt met een loket, waar meldingen binnenkomen.

Inmiddels zijn de nieuw gebouwde ziekenhuizen Bernhoven in Uden, Het Jeroen Bosch Ziekenhuis in 's-Hertogenbosch en het Maasziekenhuis in Boxmeer al als SCL gelabeld. De kosten voor het creëren van binnenhuisdekking zijn voor rekening van de eigenaar van het pand. We lopen hier als regio vooruit op landelijk afspraken uit een verbetertraject voor het gebruik van de portofoon. Meer informatie hierover volgt medio februari.

Bron: Intranet