GRIP 2 Zeer grote brand (bedrijfspand) Westvlietweg - Den Haag 06-10-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (bedrijfspand) Westvlietweg - Den Haag 06-10-2011  (gelezen 26576 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Men mag van geluk spreken dat er geen manschappen voor de overheaddeur stonden, die hadden dan als patat door het hek gekomen. Wat een kracht...


Direct na de explosie loopt er nog wel een brandweer man, bij de verdwenen deur van 72W, naar buiten (en na een paar tellen net zo hard weer naar binnen). Je kan alleen niet zien of hij direct na de explosie buiten beeld naar binnen is gelopen. Hoe dan ook, er van uitgaande dat de tijd tussen explosie en dit moment "Realtime" is, stond hij erg dicht bij de explosie....

(Je ziet de brandweer man overigens alleen naar buiten komen als de "player control banner" niet zichtbaar is, dus niet je de cursor op het filmpje houden.)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Ik heb nu een aangepaste video online gezet op regio15 .... met meer tijd/beeld voor en na de explosie.

Peen
Redacteur van


HTI

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Medewerker O&O en Bevelvoerder
Ik heb nu een aangepaste video online gezet op regio15 .... met meer tijd/beeld voor en na de explosie.

Peen

@Peen
Bedankt voor je filmpje, je zou het bij de afdeling opleiding en oefenen moeten brengen en het stukje van de rookgasexplosie laten gebruiken in de instructies. Ook de andere leermomenten die in de andere film staan zouden ze goed kunnen gebruiken.

Zo zie je maar hoe snel iets fout kan gaan bij een brand.
Alles komt goed!


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Ach ja... En dan krijg ik zelf les als brandweerman en dan gebruiken ze in Haaglanden vaak korrelige, slechte Joetjoeb filmpjes uit Amerika of Zuid-Brugleuningerveen.

Wat dat betreft vraag ik me af of ze bij die afdeling wel eens van regio15.nl gehoord hebben  :-X

Peen
Redacteur van


HTI

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Medewerker O&O en Bevelvoerder
Ach ja... En dan krijg ik zelf les als brandweerman en dan gebruiken ze in Haaglanden vaak korrelige, slechte Joetjoeb filmpjes uit Amerika of Zuid-Brugleuningerveen.

Wat dat betreft vraag ik me af of ze bij die afdeling wel eens van regio15.nl gehoord hebben  :-X

Peen

Ik heb als bevelvoerder ook de nodige opleidingen achter de rug en ken de filmpjes wel vanuit alle windstreken behalve NL, ze denken dat het hier niet gebeurd volgens mij.

Wat betreft jullie werk, ik denk dat ze zeker wel van jullie website hebben gehoord en er ook graag op kijken. Alleen het tonen van fouten door eigen personeel in filmpjes is niet echt leuk, vooral als een nieuwe collega uit je blusgroep zijn opleiding volgt. Je blijft er dan zo lang aan herrinerd worden. ;)
Alles komt goed!


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Citaat
Het is een hoog slapstick gehalte, als je beide filmpjes van regio15 bekijkt ... Zowel het gedeelte met het kanon wat gaat stuiteren, de bevelvoerder die daarbij wil gaan helpen, een van de manschappen die snel de auto in springt om niet nat te worden en de brandweerman die bij het aanleggen van het watertransport op de slang gaat staan om hem tegen te houden  


Het verbaast mij ook; maar het zijn allemaal reacties tijdens snelle acties.
Wat mij nog het meest verbaasd is de inzet van de 2 hogedrukstralen en een schuimstraal op de pui.
Het resultaat van van die 3 stralen laat zich raden tijdens deze inzet met zoveel wind; het wit kleurt wel leuk ................
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Ik heb nu een aangepaste video online gezet op regio15 .... met meer tijd/beeld voor en na de explosie.

Peen

Prachtige aanpassing zo; je ziet precies hoe de rookgasexplosie ontstaat en verloopt! De overbekende filmpjes uit Duitsland en Amerika geven alleen een beeld van buiten, op dit filmpje kan je als het ware ook 'naar binnen' kijken :D
Goed lesmateriaal, dat zeker...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Alleen het tonen van fouten door eigen personeel in filmpjes is niet echt leuk.

Klopt. In mijn eigen video heb ik daarom de scene met het waterkanon er weer uit gehaald. Ik zou het er overigens wel in hebben laten zitten, als het het verloop van de brand had beïnvloed (positief of negatief) maar dat is in dit geval volgens mij niet zo.

De video van Ferrie hebben we kant- en klaar aangeleverd gekregen; de scene met die bevelvoerder kan ik daar dus veel moeilijker uit halen.

Ik heb het ruwe stukje video even online gezet als http://www.regio15.nl/images/video/20111006-klap.mp4 de totale video is http://www.regio15.nl/images/video/20111006-Westvlietweg-7.mp4 Als het goed is kan je rechts-klikken op de links en "opslaan als" doen om de video's op je eigen kompjoetah op te slaan....

Peen
Redacteur van


HTI

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Medewerker O&O en Bevelvoerder
Klopt. In mijn eigen video heb ik daarom de scene met het waterkanon er weer uit gehaald. Ik zou het er overigens wel in hebben laten zitten, als het het verloop van de brand had beïnvloed (positief of negatief) maar dat is in dit geval volgens mij niet zo.

De video van Ferrie hebben we kant- en klaar aangeleverd gekregen; de scene met die bevelvoerder kan ik daar dus veel moeilijker uit halen.

Peen

Ik had het niet bedoeld als kritiek op je video, maar meer een reden waarom dit soort situaties niet in de eigen gelederen worden gebruikt als lesmateriaal. Wat mij betreft mag je alles in je filmpje zetten, mits het van toepassing is en er geen so's herkenbaar in worden getoond. Dus de scene met de bevelvoerder mag je er wel inlaten hoor, dit is ook goed van toepassing in de opleiding tot bevelvoerder.

Het had helemaal compleet geweest als je het straatwaterkanon volledig in beeld had, was er weer een leermoment zichtbaar. Nu zie je alleen door de straal en de reactie van de bevelvoerder dat het niet goed gaat.

Laten we nu weer on-topic blijven, het gaat nu meer neigen naar een topic over opleiden en oefenen.  O0
Alles komt goed!


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Wel grappig om te zien trouwens hoelang die buitenlamp op de hoek het uit houdt..  :)