Vraag over de sollicitatie bij Politie

Auteur Topic: Vraag over de sollicitatie bij Politie  (gelezen 34308 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Gepost op: 6 oktober 2011, 18:21:46
Beste mensen, ik ben vandaag me baan kwijtgeraakt. Ik heb eigenlijk al hele lange tijd, een hele grote intresse in en voor de Politie. Mede omdat mijn vader in de hulpverlening zit, en ik zelf ook heel veel met hulpverlening bezig hou. Nu zit ik er eigenlijk aan te denken, om te gaan soliciteren..
Zal nog wel wat aan me conditie moeten werken, en misschien iets steviger in me schoenen..

Nu sprak ik een wijkagent, en die raadde mij aan om eerst een EHBO/Reanimatie cursus te gaan volgen, en aan me conditie gaan werken.
Wat vinden jullie handig, en kan iemand mij vertellen, wat de inteligentietest inhoud?

Gr Brian


Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #1 Gepost op: 6 oktober 2011, 18:37:48
Hay,

In eerste instantie balen dat je je baan kwijt bent maar misschien kom je zo wel bij iets veel mooiers uit!

Als tip, ga op Krav Maga! Wordt je conditie beter van en metaal wordt je er ook veel beter van.
Als dat niks voor je is denk dan eens aan een teamsport, mocht het allemaal goed gaan werk je namelijk ook in een hecht team en kun je hier dus alvast aan wennen.

Over die testen is al heel veel geschreven, ook op de site van de PA. Lees dat eens rustig door. Wil je er specifiek voor trainen (heb ik ook gedaan) verwijs ik je door naar neurocampus.com.

Gr. Benjamin.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 6 oktober 2011, 20:25:17
Een EHBO/Reanimatiecursus is voor je politie sollicitatie niet heel relevant. Ik kwam ook op de academie met een redelijk vers EHBO diploma (van de oude baas) maar ik kreeg geen vrijstelling voor de vakken die daarop betrekking hebben. Het was wel heel makkelijk en de docenten (mis)(ge)bruikten mij om mede les te geven.

Conditioneel ben je er zelf bij. Ga lekker sporten en goed oefenen met interval. De eis die de politie stelt is geen topeis maar je moet wel een beetje kunnen rennen. Als je twee keer per week bv intensief voetbalt en daarbuiten nog traint dan moet je het wel kunnen redden.
Sterker in je schoenen staan is een gevoel. Weet je wat je verbeterpunten zijn? Of wat wil je anders zien?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #3 Gepost op: 6 oktober 2011, 20:27:25
Hoi Brian,

Wat ontzettend balen dat je nu zonder werk zit! Wat betreft je conditie kan ik je ook als tip meegeven om gewoon buiten te gaan hardlopen en dan met name interval trainen. Dus hardlopen afgewisseld met korte sprintjes, grond aantikken, draaien en meer van dat soort korte explosieve bewegingen.

De intelligentietest (cognitieve capaciteiten) bestaat uit een taaltoets (lezen/schrijven/woorden aanvullen) en uit cijferreeksen. Je moet dan een bepaalde reeks aanvullen. Zoals Bengi zegt is neurocampus een goede website om dit eens te bekijken.

Succes!


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #4 Gepost op: 8 november 2011, 20:56:03
Hey, ik heb een vraagje.

Morgen is de dag dat ik voorlichting krijg, en het intake gesprek krijg.. Nu werd er gevraagd om de zwemdiploma's mee te nemen..
Nu komt het probleem: Deze moeten in huis leggen, maar ze zijn niet te vinden.. Kan dit een probleem geven, als ik die niet kan bewijzen?

Gr Brian
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #5 Gepost op: 8 november 2011, 21:00:50
Hey, ik heb een vraagje.

Morgen is de dag dat ik voorlichting krijg, en het intake gesprek krijg.. Nu werd er gevraagd om de zwemdiploma's mee te nemen..Nu komt het probleem: Deze moeten in huis leggen, maar ze zijn niet te vinden.. Kan dit een probleem geven, als ik die niet kan bewijzen?

Gr Brian

Vind ik een hele bijzonder vraag trouwens. Heb nog nooit mijn zwemdiploma's hoeven te laten zien. Niet bij de KMar als bij de Politie.

Ik denk niet dat het een probleem oplevert, als je door de keuringen heen komt en je moet zwemmen in je opleiding dan zien ze snel genoeg dat je kunt zwemmen. Ik hoop dat je ouders ook kunnen bevestigen dat je een zwemdiploma heb.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #6 Gepost op: 8 november 2011, 21:03:27
Hey, ik heb een vraagje.

Morgen is de dag dat ik voorlichting krijg, en het intake gesprek krijg.. Nu werd er gevraagd om de zwemdiploma's mee te nemen..
Nu komt het probleem: Deze moeten in huis leggen, maar ze zijn niet te vinden.. Kan dit een probleem geven, als ik die niet kan bewijzen?

Gr Brian
Heb wel eens gehoord dat je wel moest kunnen zwemmen maar om echt men diploma's mee te nemen
dat hoor je niet vaak. Of heb je misschien gesolliciteerd als AT duiker  098uo
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #7 Gepost op: 8 november 2011, 21:07:12
Hey, ik heb een vraagje.

Morgen is de dag dat ik voorlichting krijg, en het intake gesprek krijg.. Nu werd er gevraagd om de zwemdiploma's mee te nemen..
Nu komt het probleem: Deze moeten in huis leggen, maar ze zijn niet te vinden.. Kan dit een probleem geven, als ik die niet kan bewijzen?

Gr Brian

Ik heb ze ook moeten laten zien. Ik heb van sommige korpsen gehoord dat je evt. een zwemtest moet doen, maar volgens mij geloven de meeste korpsen je wel op je woord als je er wel een hebt maar deze kwijt bent.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #8 Gepost op: 8 november 2011, 21:13:25
Het word toch echt gevraagd;
''Je dient een geldig legitimatiebewijs en je zwemdiploma’s te overleggen.''

@dielangemotermuis : Me vader gaat mee, en hij is bij mijn afzwemmen geweest dus die kan dat wel vertellen. :P
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #9 Gepost op: 8 november 2011, 21:18:25
@dielangemotermuis : Me vader gaat mee, en hij is bij mijn afzwemmen geweest dus die kan dat wel vertellen. :P

 :-X :-X :-X