Vraag over de sollicitatie bij Politie

Auteur Topic: Vraag over de sollicitatie bij Politie  (gelezen 34299 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #30 Gepost op: 10 november 2011, 17:58:20
Nee, dat lijkt mij geen probleem. Heel veel succes met je sollicitatie!
Fijn dat dat jou geen probleem lijkt, maar dat is het wel. Het is gewoon een harde eis.

Wel is het zo dat ik ook bij de opticien geweest was vóór de selectie. Echter de uitslag van de daadwerkelijke medische keuring was aanzienlijk beter.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #31 Gepost op: 10 november 2011, 18:15:15
Fijn dat dat jou geen probleem lijkt, maar dat is het wel. Het is gewoon een harde eis.

Wel is het zo dat ik ook bij de opticien geweest was vóór de selectie. Echter de uitslag van de daadwerkelijke medische keuring was aanzienlijk beter.
Mochten je ogen nou echt te slecht zijn, kan je altijd aangeven dat je bereid bent je ogen te laten laseren als je aangenomen wordt.  998765
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #32 Gepost op: 10 november 2011, 18:25:08
Mochten je ogen nou echt te slecht zijn, kan je altijd aangeven dat je bereid bent je ogen te laten laseren als je aangenomen wordt.  998765
Wel op kosten van de baas hé  ::) haha   :P
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #33 Gepost op: 10 november 2011, 19:12:05
Mochten je ogen nou echt te slecht zijn, kan je altijd aangeven dat je bereid bent je ogen te laten laseren als je aangenomen wordt.  998765

*kuch kuch *

De gezichtsscherpte is niet in brilsterkte uit te drukken, er is wel een verband mee, maar er zijn geen eisen aan de sterkte. In de praktijk moet iemand bij min of plus 6 wel vrezen dat zonder bril de 0,25 niet wordt gehaald, maar dat is alleen met een meting vast te stellen. Contactlenzen hebben altijd een geringere sterkte dan de bril die gedragen kan worden. Indien je niet aan de gestelde visuseis voldoet kun je overwegen om je ogen te laten laseren. Vraag dan wel even naar je kansen om na de behandeling wel aan de gestelde eisen te voldoen. De politie neemt de gemaakte kosten niet voor haar rekening, je moet dit zelf betalen.
Heb je nachtlenzen? Dan kun je het beste eerst een afspraak met een opticien maken, om te kijken of je aan de visuseis voldoet. Let op, vóórdat je naar de opticien gaat moeten je nachtlenzen 24 uur uit zijn geweest. Is er na deze meting kans om aan de visuseis te voldoen, dan wordt je voor de medische keuring bij de politie opnieuw getest en daarna vindt er nog een tweede test plaats met lenzen.


http://www.kombijdepolitie.nl/selectie/medischekeuring/Pages/Visuseis.aspx
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #34 Gepost op: 10 november 2011, 19:28:13
Fijn dat dat jou geen probleem lijkt, maar dat is het wel. Het is gewoon een harde eis.

Wel is het zo dat ik ook bij de opticien geweest was vóór de selectie. Echter de uitslag van de daadwerkelijke medische keuring was aanzienlijk beter.
Voor zover ik weet is de genoemde afwijking binnen de grenzen?


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #35 Gepost op: 10 november 2011, 19:31:51
Wel op kosten van de baas hé  ::) haha   :P

Zoals kaasje al zegt: het is voor eigen rekening. Zie het als een investering voor heel je leven!


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #36 Gepost op: 10 november 2011, 19:59:19
Voor zover ik weet is de genoemde afwijking binnen de grenzen?

Als 0,25 de grens is dan ligt 0,15 er toch echt buiten.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #37 Gepost op: 11 november 2011, 10:38:57
Dankjewel. :) Ik ben net bij de Opticien geweest voor de visueis. Nu heb ik een bril, waarmee ik alles perfect zie, en geen problemen mee heb. Alleen nu heb ik zonder bril 0,15 ipv 0,25.. Kan dit een probleem zijn?
Is dit je visus of is dit je sterkte? Had zelf ook die fout gemaakt door visus met sterkte te verwisselen
waardoor ik zelf al na de info bijeenkomst niet verder ben gegaan. Bleek toen ik bij de douane kwam
dat mijn visus wel goed genoeg was.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #38 Gepost op: 11 november 2011, 23:52:31
Ik had het zelfde probleem visus van 0,05 zonder hulpmiddelen, met hulpmiddelen (lenzen), was alles perfect. Gelukkig had ik al een ooglaserbehandeling gepland voor 2012.
Volvo, mocht je je ogen willen laseren, hou er dan goed rekening mee dat je ogen wel volledig genezen moeten zijn voor je medische keuring, anders gaat het feest alsnog niet door is mij verteld.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #39 Gepost op: 12 november 2011, 00:25:51
Hmm oke, ja ik ben 18, en op me 25e kan het gelaserd worden. Dan zou dat pas in 2018 plaats gaan vinden..  ::)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.