Vraag over de sollicitatie bij Politie

Auteur Topic: Vraag over de sollicitatie bij Politie  (gelezen 34324 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #50 Gepost op: 18 november 2011, 23:07:39
Niet echt. Met het oefenen voor de sporttest train je je conditie. Met het oefenen voor een intelligentie test, haal je niet je intelligentie omhoog, maar slechts de gewenning aan cijferreeksen etc.
Tijdje geleden was er in Pauw en Witteman een amerikaan die een boek heeft geschreven over hoe jij je geheugen kan trainen. Waarom zou
jij je geheugen niet willen trainen, het is zeer handig in bepaalde zaken. Als jij een reeks met lastige woorden moet schrijven is het handig als je weet hoe je die precies moet spellen. Nee je intelligentie zal niet opeens omhoog gaan, maar het word wel makkelijker om dit soort tests te doen. Als jij voor het eerst iets vreemds ziet moet je eerst denken van hoe moet dit voordat jij het kan oplossen. Als je nu gelijk naar het oplossen kan gaan dan scheelt dat een hoop stress.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #51 Gepost op: 19 november 2011, 01:55:35
Maar, en dat is door mij ondervonden, kan het wel degelijk een heel groot verschil in de uitslag zijn die je op de cijferreeksen haalt.
Juist. En dan is het dus niet reëel meer, want men wil een "blanco" basis hebben, zodat er een reëel beeld van de cognitieve capaciteiten ontstaat ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #52 Gepost op: 19 november 2011, 04:18:59
Elke test ga je blanco in alleen kan het naar mijn mening geen kwaad om je goed voor te bereiden.
En haast alle testen lijken op elkaar is mijn ervaring.

1991 ging ik tijdelijk voor de NS ging werken moest ik testen maken.
Voordat ik in 1992 voor mijn Dienstplicht het leger in ging kreeg ik bijna de zelfde testen als voor de NS.
Toen ik begin jaren 2000 bij de Politie en later bij de RET solliciteerde kreeg ik nagenoeg de zelfde testen voor mijn neus.
Ik heb gehoord dat ze bij Stadstoezicht zeer gelijkende testen gebruiken als bij de Politie.

Dus als je vaak genoeg bij dit soort bedrijven solliciteert leer je ze vanzelf maken want ze lijken heel sterk op elkaar en soms zijn het exact de zelfde testen.
Alleen draait het overal om het punt welke uitslag willen ze van de testen hebben van je om een beeld te kunnen bepalen
van een momentopname en daarin kan wel een verschil zitten naar gelang de eisen die men er aan verbind.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #53 Gepost op: 19 november 2011, 09:54:54
Juist. En dan is het dus niet reëel meer, want men wil een "blanco" basis hebben, zodat er een reëel beeld van de cognitieve capaciteiten ontstaat ;)

Cijferreeksen begrijp je of begrijp je niet. Daarom is het bij een IQ-test maar een van de vele onderdelen terwijl het bij de cognitieve test een van de hoofdmoten is. Een IQ is niet af te meten aan cijferreeksen. Ik ben de eerste keer maar net geslaagd voor de cijferreeksen, maar door mijn leeftijd alsnog afgewezen. Anderhalf jaar later snapte ik de cijferreeks wel, en toen had ik een score die 4 keer zo hoog was. Ben ik dan 4 keer zo slim geworden in anderhalf jaar?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #54 Gepost op: 19 november 2011, 13:44:54
Ik denk dat het goed is om de cijferreeksen e.d. te oefenen. Het is een bepaalde manier van er tegen aankijken. Soms denk je te moeilijk, soms te makkelijk. Het is niet dat je een bepaald trucje aanleert, maar dat je de manier van denken leert te begrijpen. Zo merkte ik (zonder te veel te onthullen) als die-hard bèta dat je niet alles bèta moet benaderen.

Overigens is de test echt een draak. Schrik niet! Ze zeggen het ook van te voren, maar ik dacht dat het wel zou meevallen, nou niet dus! Het is to-taal anders dan de IQ testen die je op tv ziet!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #55 Gepost op: 21 november 2011, 17:54:25
allemaal harstikke bedankt! O0
ik ga gewoon mijn best doen en laat alles wel over me heen komen!
Het zou toch geweldig zijn als ik aan de opleiding mag beginnen!
Ik word al blij van die gedachte! :D
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #56 Gepost op: 21 november 2011, 20:11:08
allemaal harstikke bedankt! O0
ik ga gewoon mijn best doen en laat alles wel over me heen komen!
Het zou toch geweldig zijn als ik aan de opleiding mag beginnen!
Ik word al blij van die gedachte! :D

Tijd om je profielnaam te wijzigen?


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #57 Gepost op: 21 november 2011, 22:21:30
Tijd om je profielnaam te wijzigen?

nee brandweerman word je niet dat ben je! en als je dat van jongs af aan heb ga je dat niet veranderen!
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #58 Gepost op: 21 november 2011, 23:56:35
je zal dan waarschijnlijk toch keuzes moeten maken ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #59 Gepost op: 22 november 2011, 14:30:17
je zal dan waarschijnlijk toch keuzes moeten maken ;)

uiteraard maar politie werkt met roosterverband en daar heeft de brandweer voldoende aan dus waarom niet vrijwillige brandweer politie?
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam