Vraag over de sollicitatie bij Politie

Auteur Topic: Vraag over de sollicitatie bij Politie  (gelezen 34309 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #70 Gepost op: 23 november 2011, 20:02:02
Morgen de dag, Selectie Deel A.. Ben benieuwd, denk dat de sporttest wel cel in orde is, maar die cijferreeksen, kijk ik toch wat tegen op..

Gehaald?

Wordt hier onderscheid in gemaakt tussen vrijwilligerswerk en betaald werk?

Ja, je moet commerciële en niet-commerciële neventaken opgeven.

wat ik in mijn vrije tijd doe moet ik zelf weten toch? ik denk dat je beter bij de brandweer kan zitten dan dat je gaat voetballen met het oog op blessure etcetc?


Tot op zekere hoogte natuurlijk wel, maar ik vind het niet vreemd dat de korpsen een bijbaantje als beveiliger niet toestaan.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #71 Gepost op: 23 november 2011, 20:09:59
Beste mensen, vandaag Deel A geweest. Helaas niet gehaald,

De taaltoets, zat ik op een goed niveau. De Letter en woordcombinaties waren ook in orde, maar helaas de cijfercombinaties waren te lastig..
Bij de sport test ging het helemaal goed, tot aan begin ronde 4. Ik had teveel last van me voeten (Blaren), en bij het springen over de kast, ben ik door me benen gezakt, toen ik op de grond sprong.. Gevolg, verzwikte enkel, en erg veel last van me pols..

Komt toch, door een gebrek aan conditie. Het viel op, dat bij de 3 ploegen die de sport test deden, 5 personen een black out hebben gehad.. Waarvan 1 ernstig, deze is naar het ziekenhuis gebracht. Ze sprong, in de lengte richting over de kast, en staand op de kast, ging die volop, door haar benen, met het op de grond landen..  :'( :-\

Wat ik nu ga doen, is het komende halfjaar veel trainen, zowel op de cijferreeksen, als op me conditie..  :) O0
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #72 Gepost op: 23 november 2011, 20:51:47
Beste mensen, vandaag Deel A geweest. Helaas niet gehaald,

De taaltoets, zat ik op een goed niveau. De Letter en woordcombinaties waren ook in orde, maar helaas de cijfercombinaties waren te lastig..
Bij de sport test ging het helemaal goed, tot aan begin ronde 4. Ik had teveel last van me voeten (Blaren), en bij het springen over de kast, ben ik door me benen gezakt, toen ik op de grond sprong.. Gevolg, verzwikte enkel, en erg veel last van me pols..

Komt toch, door een gebrek aan conditie. Het viel op, dat bij de 3 ploegen die de sport test deden, 5 personen een black out hebben gehad.. Waarvan 1 ernstig, deze is naar het ziekenhuis gebracht. Ze sprong, in de lengte richting over de kast, en staand op de kast, ging die volop, door haar benen, met het op de grond landen..  :'( :-\

Wat ik nu ga doen, is het komende halfjaar veel trainen, zowel op de cijferreeksen, als op me conditie..  :) O0

Wat jammer!! Maar inderdaad, de aanhouder wint  O0


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #73 Gepost op: 23 november 2011, 22:16:41
Gehaald?

Ja, je moet commerciële en niet-commerciële neventaken opgeven.

Tot op zekere hoogte natuurlijk wel, maar ik vind het niet vreemd dat de korpsen een bijbaantje als beveiliger niet toestaan.

Ik heb ook al mijn beveiligingspapieren maar mocht niet aan de bak. Dit omdat er dan gekke situaties kunnen ontstaan als ik bijv. op de korenmarkt in Arnhem aan de deur ga staan. De ene dag weiger ik iemand ivm huisregels en de volgende dag sta ik een ruzie tussen een burger die geweigerd wordt en een andere beveiliger op te lossen. Ik ga ff zoeken want ik heb hier nog een stuk zwart op wit van volgens mij.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #74 Gepost op: 23 november 2011, 22:29:22
Arbeidsrecht:

Een nevenwerkzaamhedenbeding staat vaak in een arbeidscontract. Werkgevers nemen de regeling op om zodoende optimaal te kunnen profiteren van uw volledige "inzet en aandacht" en daarnaast de kans op concurrentie door eigen werknemers te kunnen beperken.

Op grond van contractsvrijheid mag een dergelijk beding worden opgenomen in de arbeidsovereenkomst. U hebt vervolgens uw handtekening onder dat contract gezet en bent er daarmee in principe aan gebonden.
Echter kunt u In goed onderling overleg over het algemeen wel toestemming krijgen om beperkte niet-concurrerende werkzaamheden te verrichten.

Aan concurrentie zal het bij de politie niet liggen maar het niet meer kunnen profiteren van optimale inzet en aandacht kan ik wel begrijpen. Het schakelen tussen bevoegdheden, werktijden enz lijkt me geen optimale (werk)situatie.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #75 Gepost op: 24 november 2011, 07:48:17
En het staat ook gewoon in de Wet Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureau's:

Artikel 5
2.Een ambtenaar als bedoeld in de artikelen 141 onderscheidenlijk 142, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering verricht geen werkzaamheden voor een beveiligingsorganisatie of recherchebureau en houdt, hetzij alleen, hetzij met andere personen, geen beveiligingsorganisatie of recherchebureau in stand.


Artikel 141 zijn algemene opsporingsambtenaren, 142 buitengewoon opsporingsambtenaren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #76 Gepost op: 8 december 2011, 19:50:11
Wordt hier onderscheid in gemaakt tussen vrijwilligerswerk en betaald werk?
Brandweer is betaald, hoewel het vrijwillige brandweer heet... en ik moet er niet aan denken dat een politiecollega na een nachtje brandblussen gewoon in zijn pitautotje stapt....


paar relevante artikelen even opgezocht die het lastig maken om brandweervrijwilliger te zijn en onregelmatig te werken... Al mijn collega's zijn inmiddels gestopt als vrijwilliger omdat het gewoon niet te doen was...

VOORBEHOUD: ik ben geen arbeidsrecht expert, en het staat er misschien niet helemaal duidelijk, maar naar mijn beste weten is dit hoe het werkt.....

Citaat
De werkgever organiseert de arbeid zodanig, dat de werknemer in elke aaneengesloten periode van 28 maal 24 uren ten minste:
a. 14 maal een periode van 24 aaneengesloten uren geen consignatie wordt opgelegd, en
b. 2 maal een aaneengesloten periode van 48 uren geen arbeid verricht noch consignatie wordt opgelegd.
Dus  14 dagen in de maand geen consignatie, en 2x 48 uur geen consignatie (pieperdienst)

Citaat
De werkgever organiseert de arbeid zodanig, dat de werknemer geen consignatie wordt opgelegd gedurende:
a. 11 aaneengesloten uren voor elke nachtdienst, en
b. 14 aaneengesloten uren na elke nachtdienst.
Dan heb je nog nachtdienst, en mag je dus de dag voor en de uitslaapdag geen consignatie draaien
Citaat
indien het een werknemer van 18 jaar of ouder betreft, dat hij tijdens die dienst ten hoogste 12 uren arbeid verricht en hij na die dienst een onafgebroken rusttijd heeft van ten minste 11 uren, welke rusttijd eenmaal in elke aaneengesloten periode van 7 maal 24 uren mag worden ingekort tot ten minste 8 uren, indien de aard van de arbeid of de bedrijfsomstandigheden dit met zich brengen.
na je werk moet je 11 uur rusten voor de volgende dienst.... en mag je dus niet met je pieper lopen...
Citaat
De werknemer die bij meer dan één werkgever arbeid verricht, verstrekt aan ieder van die werkgevers uit eigen beweging tijdig de voor de naleving van deze wet en de daarop berustende bepalingen nodige inlichtingen betreffende zijn arbeid.

En het is je eigen verantwoording om dat door te geven....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #77 Gepost op: 8 december 2011, 20:37:04
Brandweer is betaald, hoewel het vrijwillige brandweer heet... en ik moet er niet aan denken dat een politiecollega na een nachtje brandblussen gewoon in zijn pitautotje stapt....


paar relevante artikelen even opgezocht die het lastig maken om brandweervrijwilliger te zijn en onregelmatig te werken... Al mijn collega's zijn inmiddels gestopt als vrijwilliger omdat het gewoon niet te doen was...

VOORBEHOUD: ik ben geen arbeidsrecht expert, en het staat er misschien niet helemaal duidelijk, maar naar mijn beste weten is dit hoe het werkt.....
Dus  14 dagen in de maand geen consignatie, en 2x 48 uur geen consignatie (pieperdienst)
Dan heb je nog nachtdienst, en mag je dus de dag voor en de uitslaapdag geen consignatie draaienna je werk moet je 11 uur rusten voor de volgende dienst.... en mag je dus niet met je pieper lopen...
En het is je eigen verantwoording om dat door te geven....

tja dat staat allemaal leuk maar dat is een kwestie van afspraken maken? ik werk nu ook met verantwoording en je weet gewoon bij sommige meldingen meot je gaan en sommigen niet omdat je de volgende dag moet werken? en sowieso hoef je geen 24 uurs dienst te draaien.
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #78 Gepost op: 8 december 2011, 23:59:48
Brandweer is betaald, hoewel het vrijwillige brandweer heet... en ik moet er niet aan denken dat een politiecollega na een nachtje brandblussen gewoon in zijn pitautotje stapt....


paar relevante artikelen even opgezocht die het lastig maken om brandweervrijwilliger te zijn en onregelmatig te werken... Al mijn collega's zijn inmiddels gestopt als vrijwilliger omdat het gewoon niet te doen was...

VOORBEHOUD: ik ben geen arbeidsrecht expert, en het staat er misschien niet helemaal duidelijk, maar naar mijn beste weten is dit hoe het werkt.....
Dus  14 dagen in de maand geen consignatie, en 2x 48 uur geen consignatie (pieperdienst)
Dan heb je nog nachtdienst, en mag je dus de dag voor en de uitslaapdag geen consignatie draaienna je werk moet je 11 uur rusten voor de volgende dienst.... en mag je dus niet met je pieper lopen...
En het is je eigen verantwoording om dat door te geven....

jvo, ik heb het hier over 100% vrijwilligerswerk. Ik bedoel dat ik wel eens deurdienst heb bij mijn jongerenvereniging (=horeca, sociale hygiëne, tapvergunning, maar wel 100% onbetaald). Strict gezien is dit beveiligerswerk...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #79 Gepost op: 9 december 2011, 01:20:05
jvo, ik heb het hier over 100% vrijwilligerswerk. Ik bedoel dat ik wel eens deurdienst heb bij mijn jongerenvereniging (=horeca, sociale hygiëne, tapvergunning, maar wel 100% onbetaald). Strict gezien is dit beveiligerswerk...

Dan vraag ik me toch af of dit geen Economisch Delict is.
Het lijkt mij dat jij c.q. de jongerenvereniging hier problemen mee zou kunnen krijgen en zou het ook nog eens broodroof van een officieel beveiligingsbedrijf zijn die dit hoort te doen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen