Gered door social media (facebook/twitter/hyves)

Auteur Topic: Gered door social media (facebook/twitter/hyves)  (gelezen 4125 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Gepost op: 9 oktober 2011, 08:36:22
Zieke man 'gered' door Facebook

Laatste update:  8 oktober 2011 15:39

AMSTERDAM - Een ernstig zieke man in Wales zegt dat hij zijn leven aan Facebook te danken heeft nadat hij een SOS-bericht op het sociale netwerk heeft geplaatst.
 
De 59-jarige Peter Casaru schreef eind september een bericht op Facebook waarin stond dat hij niet in staat was om zijn benen te bewegen. Hij kon de ambulance niet bereiken omdat de batterij van zijn telefoon leeg was.

Het kostte hem meer dan een uur om achter zijn laptop te kruipen om zijn Facebook-contacten te waarschuwen, zodat een van hen hulpdiensten naar zijn afgelegen woning in Zuid-Wales kon sturen. Na het tikken van het bericht zakte hij op de grond in elkaar. In de tussentijd hebben vrienden in Vancouver (Canada) en New York (VS) zijn bericht gezien en vervolgens de ambulance gebeld.

.
Spoed
Hij werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Volgens de artsen had de spasme in zijn ruggengraat hem kunnen doden als hij geen spoedbehandeling zou hebben gehad. Casaru zegt dat zijn enige hoop Facebook was. “Het heeft zonder twijfel mijn leven gered. Ik kon het toetsenbord of scherm niet zien, maar ik wist een onleesbaar bericht te typen met de vraag om hulp en mijn Facebookvrienden reageerden onmiddellijk.”

De Brit is inmiddels weer thuis en heeft alle vrienden die op Facebook berichten hebben achtergelaten bedankt. “Ik maakte altijd grappen op Facebook, dus ik ben blij dat ze me toch serieus namen.”


Bron: Nu.nl ==>> Gaarne altijd een COMPLETE LINK naar het orginele artikel als bronvermelding neerzetten!


Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2011, 08:41:50
Teksten van zijn facebook account:


Peter Casaru
can someone calll ambulance pleaseandlyig on floor cant move 4 reservoir cotttages help
my son harrt casaeu or martine weaver, i cant see no gkasses, but

pplease help.. can someone dial 999


i cant see if antone replied no glasses.... ambulance pleas 999, hellp me


the doors ae lockrd but a key ubder the front door mat help mr please.

can someone call 999 ambulance for me,, i need one now, i have fractued my back. dtuck ob floor. no phone abd glasses, toucvh typing.. please help me n0 4 trsrtvoir cottages ralybont on usk. le3 7ys ambukance
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2011, 21:07:24
Of in actie komen via de radio O0
Naar een fragment hoe Radio 538 zelfmoord probeert te voorkomen :'(
Toch netjes hoe ze praten met de dame in kwestie O0

http://www.53n8club.nl/opmerkelijk/53n8club-voorkomt-zelfmoord-luisteraar/