Auto ingereden op brandweerauto op A59 - Sprang-Capelle 09-10-2011

Auteur Topic: Auto ingereden op brandweerauto op A59 - Sprang-Capelle 09-10-2011  (gelezen 48932 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #10 Gepost op: 9 oktober 2011, 18:25:50
Beeldmateriaal van de aanrijding:

Ongeluk A59 zondag 9 oktober 2011

Zijn dit nou de vaak genoemde 'kijkers naar ongevallen', die zelf nog langere files veroorzaken?  :D


katertje2009

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #11 Gepost op: 9 oktober 2011, 18:33:10
eh, los van de fend-offs, de automobilist die zijn auto tegen de brandweerauto aan parkeert anticipeert "lekker" op de blauwe lampen en de rook: gas bij, rechts inhalen en er nog even voor langs..... goed bezig!  :-X


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #12 Gepost op: 9 oktober 2011, 18:35:33
Zijn dit nou de vaak genoemde 'kijkers naar ongevallen', die zelf nog langere files veroorzaken?  :D
Nee. Een kijkersfile is een file die op de andere (tegengestelde) rijbaan veroorzaakt wordt doordat mensen licht afremmen om te kijken. Dit levert een harmonica-effect op en er ontstaat een file.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #13 Gepost op: 9 oktober 2011, 18:39:07
eh, los van de fend-offs, de automobilist die zijn auto tegen de brandweerauto aan parkeert anticipeert "lekker" op de blauwe lampen en de rook: gas bij, rechts inhalen en er nog even voor langs..... goed bezig!  :-X

Inderdaad...dit is dezelfde categorie mensen die het presteren om zelfs pijlwagens ondersteboven te rijden..totaal niet bezig met het verkeersbeeld om zich heen.


sylvester1986

  • Gast


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #15 Gepost op: 9 oktober 2011, 18:50:30
Inderdaad...dit is dezelfde categorie mensen die het presteren om zelfs pijlwagens ondersteboven te rijden..totaal niet bezig met het verkeersbeeld om zich heen.

Absoluut mee eens,maar voor je eigen veiligheid kun je ook een hoop aan doen zoals de IM-regels hanteren, je zult maar pompbediende geweest zijn en net effe daar wat wil pakken,die weggebruiker's die zo rijden zijn echt blindgangers en met andere dingen bezig denk ik zo.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:00:05
Tja, die politieauto had dus in fend-off gemoeten, of dit een ongeval had voorkomen is dan nog maar de vraag. Sommige figuren hebben nu eenmaal de ogen in de zak zitten, maar dan had het ongeval voor de autobrand plaatsgevonden. En niet op een plek waar veel mensen rondlopen. :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:00:48
Absoluut mee eens,maar voor je eigen veiligheid kun je ook een hoop aan doen zoals de IM-regels hanteren, je zult maar pompbediende geweest zijn en net effe daar wat wil pakken,die weggebruiker's die zo rijden zijn echt blindgangers en met andere dingen bezig denk ik zo.
Of een manschap die net aan die zijde de HDstraal wilde pakken :-X


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #18 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:00:59
Nou is het helemaal van de sotte dat die politieauto niet fend-off staat jongens wat een domme actie van die politie

Tja, voor zover we kunnen reageren vanuit onze luie stoel (momenteel ;)) op basis van wat filmmateriaal en de foto's: kwam dat politievoertuig ter plaatse toen er enkel wat rook onder kap vandaan kwam, of een pechmelding? Dan kan ik me goed voor stellen dat je je blauw erop zet en eerst eens gaat kijken, en je wagen er in eerste instantie recht achter zet.

Absoluut mee eens,maar voor je eigen veiligheid kun je ook een hoop aan doen zoals de IM-regels hanteren, je zult maar pompbediende geweest zijn en net effe daar wat wil pakken,die weggebruiker's die zo rijden zijn echt blindgangers en met andere dingen bezig denk ik zo.

Ja, dit had veel erger kunnen aflopen, gelukkig liep er niet net een brandweerman. En ik snap de opstelplek van het brandweervoertuig ook niet helemaal. Maar als je blauwe lampen, rook, een grote rode wagen op de weg allemaal mist en niet eens je snelheid eruit haalt....enige excuus zou zijn dat de bestuurder van de Twingo zelf onwel zou zijn geworden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #19 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:23:51
Ben met Dinges eens dat er weer leuk gepraat word vanachter het scherm. Had de politie fend-off kunnen staan?
Ja dat had gekund, zij hebben hier niet voor gekozen mogelijk vanwege wat dinges al meld. Daarnaast het voertuig staat ruim
op de vluchtstrook en de rook waait de ander kant op. Dus ik kan de gedachte van de agenten wel enigzinds inbeelden (zoals
al eerder is genoemd op het forum niet iedereen word goed IM ingewerkt/opgeleid en werken eerder uit ervaring.

Dat de brandweer daar gaat staan kan ik wel begrijpen, voor het incident is er geen ruimte en als je de auto schuin zet kan je
makkerlijk overal bij zonder dat je door de berm hoeft te banjeren (en als ik het filmpje zo zie heeft het geregend dus dan heb
je in de berm ook nog grote kans op uitglijden met alle gevolgen vandien).

De enige die hier echt blaam treft is de fantastische bestuurder die met gevaar voor eigen leven er voor wil zorgen dat de overige
weggebruikters alle tijd krijgen om te zien dat ze moeten invoegen naar links. Ik verbaas me toch steeds meer hoe mensen zich
tegenwoordig in het verkeer gedragen, misschien moeten we het aantal rijscholen met de helft verminderen en alleen de intructeurs
die een 90% of hoger slagingspercentage hun bevoegdheid laten behouden. Echter is dat een andere discussie, maar denk wel dat
een art 5 of een EMG voor de bestuurder op zijn plaats is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v