Gemeentelijke en bedrijfsbrandweer Lieshout niet in een kazerne

Auteur Topic: Gemeentelijke en bedrijfsbrandweer Lieshout niet in een kazerne  (gelezen 17870 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fireman77

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 25 december 2004, 13:19:53
Het schijnt, let wel schijnt, overigens zo te zijn dat de onderhandelingen vast gelopen zijn op de verdeling voor de kosten van de kazerne en de redenering met betrekking tot spoedeisende inzetten. Bavaria had er weinig zin in om z'n personeel van de 50 keer per jaar (zoveel alarmeringen heeft lieshout ongeveer) 20 keer uit te laten rukken voor automaatjes en autobrandjes. Men vond dat dit maar door lieshout zelf moest gebeuren.

Ja, maar wat zijn nu 50 uitrukken op jaarbasis, dat is zeer weinig natuurlijk, dat ze het daar op laten mislopen lijkt me niet verstandig.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #11 Gepost op: 25 december 2004, 13:20:46
Ik neem aan dat bedrijfsbrandweer bavaria wel meer als
6 brandwachten heeft, dus als er een paar met de uitruk van lieshout zouden mee gaan, zijn er wel meer brandwachten bij bavaria om evt een melding daar te kunnen behappen?  of is het bij bavaria ook krap? :-X
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #12 Gepost op: 25 december 2004, 13:28:03
Ik neem aan dat bedrijfsbrandweer bavaria wel meer als
6 brandwachten heeft, dus als er een paar met de uitruk van lieshout zouden mee gaan, zijn er wel meer brandwachten bij bavaria om evt een melding daar te kunnen behappen?  of is het bij bavaria ook krap? :-X

28 man totaal geloof ik, verdeeld over 4 ploegen. Bavria is een van de weinige kleine bedrijfskorpsen die 's nachts in de nachtploeg ook gewoon mensen paraat hebben.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #13 Gepost op: 25 december 2004, 13:37:52
dus dat moet makkelijk kunnen een paar brandwachten naar lieshout bij een melding zou je zeggen, zijn  beide toch geholpen, bavaria hoef niet samen en de gemeente heeft genoeg brandwachten ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #14 Gepost op: 25 december 2004, 13:42:43
dus dat moet makkelijk kunnen een paar brandwachten naar lieshout bij een melding zou je zeggen, zijn  beide toch geholpen, bavaria hoef niet samen en de gemeente heeft genoeg brandwachten ;D ;D

28:4 = ?

7..... Een paar=2, dus weer onderbezetting van bavaria.....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #15 Gepost op: 26 december 2004, 11:53:15
Er zitten twee kanten aan het verhaal.

Aan de ene kant, wordt de bedrijfsbrandweer van Bavaria een prachtig aanbod gedaan. Ervaring!
Ik kan me voorstellen dat de bedrijfsbrandweer niet zo vaak uitrukt. (kan het mis hebben hoor. Ik kom namenlijk helemaal niet uit die buurt).

Aan de andere kant, is de taak van een bedrijfsbrandweer het veiligstellen van de productie. En dan in de breedste zin van het woord.
Als de bedrijfsbrandweer van Bavaria dan per ongeluk net in de gemeente is voor een automaat of iets dergelijks, en er gebeurd wat op het terrein, heeft de Bavaria directie, die een hoop geld uitgeeft voor een eigen bedrijfsbrandweer, niets!

Gr ruud


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #16 Gepost op: 5 november 2011, 14:38:43
Er zitten twee kanten aan het verhaal.

Aan de ene kant, wordt de bedrijfsbrandweer van Bavaria een prachtig aanbod gedaan. Ervaring!
Ik kan me voorstellen dat de bedrijfsbrandweer niet zo vaak uitrukt. (kan het mis hebben hoor. Ik kom namenlijk helemaal niet uit die buurt).

Aan de andere kant, is de taak van een bedrijfsbrandweer het veiligstellen van de productie. En dan in de breedste zin van het woord.
Als de bedrijfsbrandweer van Bavaria dan per ongeluk net in de gemeente is voor een automaat of iets dergelijks, en er gebeurd wat op het terrein, heeft de Bavaria directie, die een hoop geld uitgeeft voor een eigen bedrijfsbrandweer, niets!

Gr ruud

Opzich hoeft dat geen probleem te zijn alles is te onderzoeken, hoe vaak had laarbeek uitruk als bavaria ook uitruk had, en vergeet niet in nieuwe kazerne komen 2 Ts te staan 1 laarbeek en 1 bavaria (of hebben sommige bedenkers van plan zich alweer rijker gerekend) en dus waarschijnlijk genoeg bemanning om 2 ts te bemensen. En vaak was ook maar 1 a 2 extra bemanning nodig als je zo las. En misschien moeten ze een soort van SIV hebben met bemanning van 4 man (chaufeur/bevelvoerer en 1 aanvals- verkenningsploeg) voor automaatjes etc., omdat voor het grotere werk toch al vaak een andere kazerne wordt (bij) gealameerd. en dan is bavaria's bezwaar ook grotendeels weggenomen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #17 Gepost op: 5 november 2011, 14:51:31
28:4 = ?

7..... Een paar=2, dus weer onderbezetting van bavaria.....

Zijn ze dan niet sowieso onderbezet? Ze hebben 3 voertuigen, waarvan er sowieso 2 bestemd zijn voor hulpverleningen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #18 Gepost op: 7 november 2011, 16:48:28
@superfly @luke
Beetje mosterd na de maaltijd vinden jullie niet, om te reageren op een topic van 2004  e050
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #19 Gepost op: 25 november 2011, 00:03:27
Ja zag het veels te laat, excuus daarvoor, maar reactie mag ook weggeveegd worden wat betreft mij was idd niet meer terzake