Richtlijn eerste veiligheidsmaatregelen op autosnelwegen

Auteur Topic: Richtlijn eerste veiligheidsmaatregelen op autosnelwegen  (gelezen 22053 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 24 januari 2005, 16:54:28
Het lijkt mij overbodig om met 2 Tas naar een autobrand te gaan .1500 liter water daar maak je deze zeker uit.en ld dan ben je verkeerd bezig. gewoon autobrand op snelweg 1 tas meer niet ,(mits de melding wat anders aangeeft)opschouten ,met de ovd die moet pas zich melden als er middelbrand of als er om gevraagd wordt hetzelfde voor de motivatie wagen.
totdat je een flink fakkelende autobrand tegenkomt,en blijkt dat je het niet red met je 1500 of 2000 liter water.En dan?


Gast48368

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 24 januari 2005, 19:33:16
een TAS die schuin over de rijbaan staat schuif je geen 90 meter op :-X
Maar ik vindt wel dat hier een schone taak ligt voor EN de politie EN rijkwaterstaat,die zullen veel allerter moeten reageren.

Gewoon het hele verkeer "plat" laten leggen, is het meest veilige. Dan maar een ellenlange file. De autostroom opvangen bij een eerdere afslag. De auto's die er als eerste staan, en niet meer van de weg af kunnen hebben dan maar "even pech" De veiligheid van de hulpverleners gaan voor, waarom risico's nemen omdat mensen ff moeten wachten.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 24 januari 2005, 19:37:16

Gewoon het hele verkeer "plat" laten leggen, is het meest veilige. Dan maar een ellenlange file. De autostroom opvangen bij een eerdere afslag. De auto's die er als eerste staan, en niet meer van de weg af kunnen hebben dan maar "even pech" De veiligheid van de hulpverleners gaan voor, waarom risico's nemen omdat mensen ff moeten wachten.
dit ben ik helemaal met je eens,wij hadden 2 weken geleden een ongeval beknelling.Toen wilde wij maar 1 rijbaan afsluiten(auto lag op de vluchtstrook),en toen stond er al een agent te stuiteren naast ons :-X :-X


Laren

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 25 januari 2005, 19:51:40
totdat je een flink fakkelende autobrand tegenkomt,en blijkt dat je het niet red met je 1500 of 2000 liter water.En dan?

Hallo een gewone personen auto niet uitkrijgen met 2000 ltr. Dan ben je echt verkeerd bezig als je dat niet lukt. Bij ons rukt naar de Snelweg standaard de TS-BT (742) uit en de HV2 (775). En als bij aankomts blijkt dat het een vrachtwagen is dan komt de op de kazerne standby staande 2e TS of de HA+schuimcontainer terplaatsen. Overigens heeft de 772 die standaard uitrukt naar autobranden een Ifex blusinstalatie aan boord dus het kan haast niet dat je zonder water te staan komt.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 25 januari 2005, 19:56:40
Hallo een gewone personen auto niet uitkrijgen met 2000 ltr. Dan ben je echt verkeerd bezig als je dat niet lukt. Bij ons rukt naar de Snelweg standaard de TS-BT (742) uit en de HV2 (775). En als bij aankomts blijkt dat het een vrachtwagen is dan komt de op de kazerne standby staande 2e TS of de HA+schuimcontainer terplaatsen. Overigens heeft de 772 die standaard uitrukt naar autobranden een Ifex blusinstalatie aan boord dus het kan haast niet dat je zonder water te staan komt. 
tuurlijk red je het met die 2000 ltr,maar het is wel zo fijn om nog wat water achter de hand te hebben ;)


spuit 11

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 25 januari 2005, 21:43:57
tuurlijk red je het met die 2000 ltr,maar het is wel zo fijn om nog wat water achter de hand te hebben ;)
ben het helmaal met je eens en denk eens aan de vakantie tijd wat de mensen dan niet allemaal meenemen dan is het inderdaad toch prettig als je nog wat water achter de hand hebt.
groetjes
Peter


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 25 januari 2005, 21:48:21
ben het helmaal met je eens en denk eens aan de vakantie tijd wat de mensen dan niet allemaal meenemen dan is het inderdaad toch prettig als je nog wat water achter de hand hebt.
groetjes
Peter

Maar om nou voor ieder autobrandje op de snelweg met een pelton aan voertuigen op de snel weg te gaan staan. Dit doet me denken aan een melding van een autobrand een paar jaar terug op de A27 Eerst was de regio Eemland gelarmeerd die rukte uit met Baarn en Eemnes. Later ook Gooi en Vechtsteek er uit met Laren en Hilversum. Het was een grote file van Brandweervoertuigen


spuit 11

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 25 januari 2005, 21:55:58
ik denk dat gewoon de veiligheid voor gaat en als het brandje weer door een of andere reden weer oplaait dan is het toch prettig dat je kan terug vallen op een tweede voertuig .
en meestal komen de voertuigen toch van twee kanten dus vind ik als er al een ter plaatse is laat de tweede voor de zekerheid door rijden en meestal zit hij al in de buurt.
groetjes
Peter


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 25 januari 2005, 22:24:49
Maar om nou voor ieder autobrandje op de snelweg met een pelton aan voertuigen op de snel weg te gaan staan. Dit doet me denken aan een melding van een autobrand een paar jaar terug op de A27 Eerst was de regio Eemland gelarmeerd die rukte uit met Baarn en Eemnes. Later ook Gooi en Vechtsteek er uit met Laren en Hilversum. Het was een grote file van Brandweervoertuigen
die uitruk weet ik nog welja ik zat op de eerste TAS  ;D ;D,wij waren als eerste.Maar we zagen de collone voertuigen in hoog tempo groeien :-X :-X


Laren

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 25 januari 2005, 23:01:31
die uitruk weet ik nog welja ik zat op de eerste TAS  ;D ;D,wij waren als eerste.Maar we zagen de collone voertuigen in hoog tempo groeien :-X :-X

ja dit weet ik ook nog wel. Laren er uit met TS-BT  en Gewone TS en een HV Hilversum er Uit met een HA+TWH en een TS-BT.