Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011

Auteur Topic: Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011  (gelezen 92538 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #100 Gepost op: 24 oktober 2011, 19:50:23
Op de vorige pagina zie je bij het filmpje op 1:55 dat op de matrix borden 50 staan.

Klopt, daarom heb ik ook de vraag gesteld of iemand het kan bevestigen dat er geen 5 kruisen stonden tijdens het creeëren van de file. Er was slechts een snelheidsbeperking met de file tot gevolg. Dat is wat ik eigenlijk constateer en af kan leiden uit de filmpjes die er zijn.
Om 6 uur in het nieuws werd er nog gesproken over 5 kruisen, ik heb nu even niet meegekregen of het in het half 8 nieuws wederom genoemd werd.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #101 Gepost op: 24 oktober 2011, 19:51:42
Kan jij mij vertellen wie er gemakkelijk over doet? Volgens mij wordt hier unaniem aangegeven dat het vreselijk is wat er gebeurd is.

Ik heb het interview gekeken en wat mij duidelijk wordt is dat hij onvoldoende is geïnformeerd.

Daar lijkt het inderdaad sterk op.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #102 Gepost op: 24 oktober 2011, 20:34:34
De politie is wel vaak de boeman.

Als men niet optreed is het niet goed, treed men wel op is het ook niet goed, als er wat gebeurt.

Die bestuurder is een idioot.  Niets meer niets minder.  Hij heeft dit veroorzaakt.  Als je iets steelt weet je dat je de kans loopt gepakt te worden.  Als je dan zo op de vlucht slaat dan moet je meer op je kerfstok hebben dan alleen een keer niet betalen na het tanken.  Dat is voor mij als leek de gedachte, waarschijnlijk ook de gedachte van deze professionals.   Waardoor zij op deze manier hebben gereageerd.

Ik denk dat de agenten die betrokken zijn bij dit tragische gebeuren, zich ook afvragen of dit het wel waard is geweest.  Ik hoop (verwacht) dat deze agenten goed opgevangen gaan worden.
Natuurlijk is het voor de familie van de overledenen een zeer tragisch iets en ik kan me indenken dat zij vol onbegrip e.d. zitten.  
Ik hoop dat zij op een gegeven moment in zien dat het niet de schuld is van de betrokken agenten maar enkel en alleen van die idioot die betrapt was op het stelen en niet wilde stoppen toen deze betrapt werd.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #103 Gepost op: 24 oktober 2011, 20:35:19
Hoooo.. wacht even. Ik zeg nergens dat de politie heilig is. Mensen maken fouten, dus ook de politie. meer dan hun lief is.
Had dit beter gekund? Ongetwijfeld.

In MIJN ogen is het echter niet aan de ANWB om dit soort commentaar op te leveren deze actie.
We hebben hier"een heel topic over het wel of niet toestaan van ogs op een bergingstruck omdat bij een ongeval de weg zo snel mogelijk weer moet worden ontdaan van haar opstopping, hierbij spelen economische belangen een grote rol.
Je zou kunnen denken dat vanuit dat oogpunt, met het ongeval en de vele ongevallen die veroorzaakt worden door files in het achterhoofd, kan je jezelf afvragen of files creëren nou z'n goed idee is  98uiye
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #104 Gepost op: 24 oktober 2011, 20:40:32
Op de vorige pagina zie je bij het filmpje op 1:55 dat op de matrix borden 50 staan.

Is goed te zien op de amateurbeelden van vlak na dit ongeval.

Ik vind het echt onverstandig van de ANWB om te reageren op dit voorval en het toepassen van het creëren van files bij aanhoudingen.

Een aanvullende vraag op de snelheid op matrixborden. Is het zo dat wanneer het "voorste" matrixbord op 50 staat, de eerste daarvoor tenminste op 70 staat en die daarvoor op 90 waardoor een afbouwende snelheid ontstaat?


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #105 Gepost op: 24 oktober 2011, 20:41:59
Zonder de boeven was er geen achtervolging en was er geen file gecreërd, in beginsel zijn dat natuurlijk de schuldigen.
Het kan geen kwaad om achteraf je af te vragen of de ingezette middelen nou de juiste waren.......
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #106 Gepost op: 24 oktober 2011, 20:55:48
Zonder de boeven was er geen achtervolging en was er geen file gecreërd, in beginsel zijn dat natuurlijk de schuldigen.
Het kan geen kwaad om achteraf je af te vragen of de ingezette middelen nou de juiste waren.......

Je weet ook pas achter af hoe crimineel deze waren...................


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #107 Gepost op: 24 oktober 2011, 21:01:31
Je weet ook pas achter af hoe crimineel deze waren...................

Al behoort die gek bij die groep van de brinks overval, het rechtvaardigd voor mij nooit een burger slachtoffer (dit woord krijgt wel een erg vreemde betekenis als je langzaam zegt)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #108 Gepost op: 24 oktober 2011, 21:06:16
Dan maar niet meer achtervolgen?

Dan betaal ik morgen ook niet aan de pomp: ze komen me toch niet achter aan................ (wat is je kenteken?)   >:D    >:D


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #109 Gepost op: 24 oktober 2011, 21:12:06
Dan maar niet meer achtervolgen?

Dan betaal ik morgen ook niet aan de pomp: ze komen me toch niet achter aan................ (wat is je kenteken?)   >:D    >:D

Lees ff m'n andere postings in dit topic; ik heb mijn twijffels bij het creëren van een file...
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”