Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011

Auteur Topic: Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011  (gelezen 91205 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:19:05
Slagbomen of uit de grond omhoog komende blokken die het wegrijden belemmeren zolang er nog niet betaald is, bestaat die mogelijkheid niet?


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #51 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:22:38
Skippy slaat de spijker op z'n kop. Laat die branche zijn pompen aanpassen zodat je alleen nog maar met een bankpas cq creditcard aan de pomp zelf kan betalen. Nee, het is belangrijker dat de klant binnenkomt om te betalen zodat er nog wat anders kan worden verkocht !

Ah,  dus de benzinebranche heeft het nu gedaan?
Dit zijn de redenaties waar ons land aan kapot gaat...
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #52 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:32:07
Ah,  dus de benzinebranche heeft het nu gedaan?
Dit zijn de redenaties waar ons land aan kapot gaat...

Amen. De politie heeft gezorgd voor een dode, want ze hadden de achtervolging moeten staken. De branche moet geen cash meer accepteren. Lekker he, zo roepen vanaf de bureaustoel.

Wat er hier in gebeurd is tragisch; iemand heeft zijn leven moeten geven omdat iemand een paar tientjes brandstof niet heeft betaald.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #53 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:35:53
Slagbomen of uit de grond omhoog komende blokken die het wegrijden belemmeren zolang er nog niet betaald is, bestaat die mogelijkheid niet?

Wordt al toegepast in Luxenburg, bij 'het laatste tankstation', waar ze zo'n 40 (!) pompen hebben. Je tankt, en rijdt dan door naar het 'tolhuisje', betaald en de slagboom wordt voor je geopend.

In Spanje wordt er (vooral in de avond- en nachturen) eerst een betaling verlangt, voordat ze de pomp vrijgeven.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #54 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:37:58
Even voor de duidelijkheid hoe ik er tegenaan kijk en wat ik gezegd heb.

Ik heb gezegd dat de branche (benzinepompen) er over na moet denken dat er vooraf betaald wordt.
Dat kan dus ook cash zijn en je kunt er dus ook nog steeds een bijverkoop naast hebben.

Ten tweede, ik geef niemand de schuld buiten de daders van dit verschrikkelijke ongeval.
Wel heb ik dus een aantal vragen gesteld en een paar opties genoemd.

Laten we alsjeblieft ophouden met elkaar verwijten te maken, dit heeft voor de discussie geen enkele toegevoegde waarde.
Niemand wil dat dergelijke ongelukken gebeuren maar misschien kunnen we er samen wel over discusieëren hoe het anders (beter) kan.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #55 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:48:20
Sorry maar ik vind dit weer typisch een voorbeeld van het hedendaagse gebral.

Er kan geen incident gebeuren of er wordt gelijk al gezocht naar mogelijkheden om de schuld en verantwoordelijkheid bij de politie neer te leggen. Is het niet bij een kindermoord waarbij gedaan wordt alsof de politie zelf de schuldige is, dan is er wel weer een of andere sukkel van een advocaat die begint te oreren dat de politie mede schuldig is aan de doden dan wel het verergeren van letsel tijdens de schietpartij in Alphen a/d Rijn.

En nu hebben ze het weer gedaan omdat ze daadwerkelijk achter benzinedieven zijn aan gegaan en daarbij een beproefd middel hebben gebruikt.

Weet je ik ben hier zo klaar mee met dat gezeik iedere keer. Aan de ene kant half Nederland dat loopt te klagen dat de politie nooit boeven vangt en alleen maar flitst. Ook pomphouders die zeggen niet serieus genomen te worden door de politie als een benzinedief toeslaat. En als ze dan een keer doorzetten en die criminelen gedragen zich als gekken in het verkeer, dan wordt dat weer op het bordje van de politie geschoven.

Met andere woorden: wat ze ook doen, ze doen het nooit goed.
Ik hoorde anders vanavond op het nieuws dat de Rijksrecherche weldegelijk onderzoek gaat doen naar deze hele toestand. Dus is het nog maar afwachten hoe de politie in dit geval er vanaf gaat komen. ::)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #56 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:54:02
Ik hoorde anders vanavond op het nieuws dat de Rijksrecherche weldegelijk onderzoek gaat doen naar deze hele toestand. Dus is het nog maar afwachten hoe de politie in dit geval er vanaf gaat komen. ::)

Dat is toch een standaard procedure? Dit gebeurd ook als er iemand in een cel komt te overlijden.
Volgens mij wordt de rijksrecherche altijd ingeschakeld als er een dode is bij akties waarbij de politie betrokken is.
Dit hoeft dus nog niets te betekenen voor de uiteindelijke gevolgen/uitspraken.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


nkeer3

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #57 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:55:58
Sorry maar ik vind dit weer typisch een voorbeeld van het hedendaagse gebral.

Er kan geen incident gebeuren of er wordt gelijk al gezocht naar mogelijkheden om de schuld en verantwoordelijkheid bij de politie neer te leggen. Is het niet bij een kindermoord waarbij gedaan wordt alsof de politie zelf de schuldige is, dan is er wel weer een of andere sukkel van een advocaat die begint te oreren dat de politie mede schuldig is aan de doden dan wel het verergeren van letsel tijdens de schietpartij in Alphen a/d Rijn.

En nu hebben ze het weer gedaan omdat ze daadwerkelijk achter benzinedieven zijn aan gegaan en daarbij een beproefd middel hebben gebruikt.

Weet je ik ben hier zo klaar mee met dat gezeik iedere keer. Aan de ene kant half Nederland dat loopt te klagen dat de politie nooit boeven vangt en alleen maar flitst. Ook pomphouders die zeggen niet serieus genomen te worden door de politie als een benzinedief toeslaat. En als ze dan een keer doorzetten en die criminelen gedragen zich als gekken in het verkeer, dan wordt dat weer op het bordje van de politie geschoven.

Met andere woorden: wat ze ook doen, ze doen het nooit goed.

Wat een overdreven antwoord  O0


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #58 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:56:47
Dat is toch een standaard procedure? Dit gebeurd ook als er iemand in een cel komt te overlijden.
Volgens mij wordt de rijksrecherche altijd ingeschakeld als er een dode is bij akties waarbij de politie betrokken is.
Dit hoeft dus nog niets te betekenen voor de uiteindelijke gevolgen/uitspraken.
Ik zeg ook niet bij voorbaat dat het gevolgen gaat hebben. Maar wees niet verbaast als de politie uiteindelijk wel in het beklaagdebankje terecht gaat komen. Gezien de gebeurtenissen zullen de betrokken agenten wel het een en ander uit te leggen hebben.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #59 Gepost op: 22 oktober 2011, 20:03:06
Ik wil niet de advocaat van de duivel spelen, maar had de politie de achtervolging niet beter kunnen stoppen of met een heli op afstand volgen. Als ik zo lees dat de vluchtauto de politie meerdere malen "ramde" etc. Die gasten waren dus echt niet van plan om te stoppen en zullen alle risico's nemen om te ontsnappen. Is zo'n file creëren met onschuldige burgers niet heel gevaarlijk en risicovol. Ik snap dat men moet roeien met de riemen die je hebt maar zijn hier geen andere oplossingen voor en moet je zo veel risico nemen voor een paar benzinedieven.