GRIP 1 Twee EOD'ers zwaargewond door explosief aan flitspaal - Voorschoten 23-10-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Twee EOD'ers zwaargewond door explosief aan flitspaal - Voorschoten 23-10-2011  (gelezen 41332 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Klopt het dat er in eerste instantie alleen politie en brandweer aanwezig was en de EOD natuurlijk.
Is het geen standaard procedure dat er bij een ontmanteling een ambu ter plaatse komt?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Klopt het dat er in eerste instantie alleen politie en brandweer aanwezig was en de EOD natuurlijk.
Is het geen standaard procedure dat er bij een ontmanteling een ambu ter plaatse komt?

Voor zover ik weet gaan in Hollands-Midden lang niet alle ambu-meldingen over P2000.


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Klopt het dat er in eerste instantie alleen politie en brandweer aanwezig was en de EOD natuurlijk.
Is het geen standaard procedure dat er bij een ontmanteling een ambu ter plaatse komt?

Naar mijn weten zal de EOD niet beginnen met ruim werkzaamheden als er geen ambu standby staat.

Beterschap voor de gewonden, ben er een beetje stil van. Heel erg, dit.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Voor zover ik weet gaan in Hollands-Midden lang niet alle ambu-meldingen over P2000.


Naar mijn weten zal de EOD niet beginnen met ruim werkzaamheden als er geen ambu standby staat.

Beterschap voor de gewonden, ben er een beetje stil van. Heel erg, dit.

Ok, het kan natuurlijk dat er wel een aanwezig was maar ook in de nieuwsteksten kan ik het niet terugvinden en ook pas nadat de boel ontploft is zijn er een regiment ambu's en traumateams gewaarschuwd. (zie de eerste posting)
In de nieuwsteksten spreekt men alleen van brandweer en politie.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Verschrikkelijk wat hier is gebeurd, dit is geen misdrijf meer maar puur terrorisme! Waar gaan we toch naar toe in dit land? :'( :'(


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Erg veel sterkte voor de gewonden van dit ongeval, moet frustrerend zijn voor de EOD om op deze wijze erachter te komen dat een explosief gemaakt door de een of andere randd*** nog gevaarlijker kan zijn dan een vliegtuigbom uit de 2e wereldoorlog. :-\


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Waren er eerder altijd palen in de brand gestoken, nu begint men met zelfgemaakte bommen. Echt ziek moet je dan zijn.
Weet men al wat voor bom het was? Op twitter zag ik iets over een metaalbom of staalbom. Is dat iets waarbij er spijkers of metaaldelen in het rond geslingert wordt? Dan snap ik het helemaal niet want dat heeft dan toch totaal geen nut op zo'n paal?
Ik hoop in ieder geval dat de film van de paal nog intact is, dan zullen ze daar de overtreders misschien nader aan de tand kunnen voelen.

Sterkte voor de betrokkenen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 306
Naast de medewerker van de EOD is ook één persoon van de technische recherche met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht.  De traumahelikopter uit Amsterdam is uiteindelijk niet geland. Het brandweer opvangteam van Hollands-Midden is gevraagd om naar post Leiden Zuid te gaan.

bron: district16.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik hoop in ieder geval dat de film van de paal nog intact is, dan zullen ze daar de overtreders misschien nader aan de tand kunnen voelen.

Eh, het is een flitspaal, geen bewakingscamera :) Bovendien vraag ik me af of er nog palen zijn met een filmpje ;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
De NOS spreekt van 3 gewonden.
Twee van de EOD en een persoon van de recherche.

Bron: http://nos.nl/op3/artikel/306444-drie-gewonden-door-bom-op-flitspaal.html
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.