Veiligheid van incidentfotografen; wel of geen hesje?

Auteur Topic: Veiligheid van incidentfotografen; wel of geen hesje?  (gelezen 32910 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #60 Gepost op: 21 november 2011, 19:50:53
Om toch nog even terug te komen;

Ik denk dat het met het weer nu wel handig is om in die dikke mist een hesje te dragen.

Zeker, ik had hem vandaag ook aan. O0 Totdat ik hem gaf aan een man die in de mist en in het donker in een zwarte jas het verkeer aan het regelen was op een N-weg.
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #61 Gepost op: 30 december 2011, 21:15:11
Waarom zou een fotograaf geen hesje mogen dragen en zou daar tegen opgetreden moeten worden? In sommige situaties wordt een fotograaf zelfs niet eens toegelaten als ie geen hesje aan heeft (ongevallen op wegen e.d.).

Ook hier in Kennemerland (beverwijk/heemskerk) word er toch regelmatig gevraagd door de politie of ik een veiligheidvestje wil aantrekken..
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #62 Gepost op: 30 december 2011, 21:34:01
Ook hier in Kennemerland (beverwijk/heemskerk) word er toch regelmatig gevraagd door de politie of ik een veiligheidvestje wil aantrekken..

ik ben in een cynische bui:  Waarom moet het regelmatig gevraagt worden voordat je je veiligheidsvestje aan trekt?  Waarom doe je het niet standaard?   Het gaat toch om je eigen veiligheid?   Je bent EHBO-er  daar heb je toch geleerd eigen veiligheid eerst   en dat geldt niet alleen als je aan het EHBO-en bent...................


we hebben het hier over een veiligheidshesje en niet over een pers-hesje.......


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #63 Gepost op: 1 januari 2012, 20:56:56
Goed punt.. Geen idee waarom ik hem niet standaard aantrekt.. Ik heb hem wel altijd bij me. ga er meer op letten!
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Tammo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
Reactie #64 Gepost op: 2 januari 2012, 15:40:04
Als het echt nodig is dan trek ik uiteraard mijn hesje aan.
Ik trek hem in ieder geval niet standaard aan, het hesje wordt mijn inziens iets te vaak gebruikt om te laten zien van : "Hey, kijk mij eens ! Ik ben fotograaf !!!!!", meestal staat de naam van de desbetreffende website op de rug, en wordt het geheel afgemaakt door een baseball petje op het hoofd...
Moet iedereen natuurlijk voor zich weten, maar als ik tp ben doe ik mijn werk het liefst zo onopvallend en discreet mogelijk.
Mocht ik een situatie terecht komen waarbij er nog verkeer is en de situatie onoverzichtelijk en/of gevaarlijk is, dan neem ik uiteraard geen risico.


BrandweerFotoMS

  • Incidenten Fotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
  • Foto`s gebruiken pas na toestemming
    • Mark Spoelstra Fotografie
Reactie #65 Gepost op: 2 januari 2012, 18:09:08
Hesje standaard mee, niet vaak aan.

reden; Jas met reflectie.
Als bij incident/evenement er om gevraagd word, meteen hesje aan.

Standaard in iedere auto een gele en/of oranje liggen
In case of fire: Use water, not elevators...  Please exit the building before tweeting about it!


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #66 Gepost op: 5 januari 2012, 10:28:58
ik heb standaard een blanco hesje in mijn cameratas zitten.

die gebruik ik als ik vlak bij verkeer bezig ben met het uitvoeren van werkzaamheden.

Daarnaast draag ik daaronder een T-shirtje met mijn websitenaam achterop.
Niet om mee te pronken, maar meer voor de herkenning dat ik geen ramptoerist ben maar iemand die komt om te fotograferen.


Ik heb daarnaast nog een hesje met "brandweerfotograaf".

Het vestje "brandweerfotograaf" gebruik ik eigenlijk alleen nog maar als ik bij een oefening sta te fotograferen. Als ik dan (uiteraard met toestemming van oefenleiding) naar binnen ga, word ik niet gelijk door brandweermensen naar buiten gebracht als slachtoffer ;D

En de meerwaarde van de tekst achterop is dat de brandweer dan ook onderscheid ziet tussen "fotograaf" en BHV.
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #67 Gepost op: 5 januari 2012, 22:42:47
Daarnaast draag ik daaronder een T-shirtje met mijn websitenaam achterop.
Niet om mee te pronken, maar meer voor de herkenning dat ik geen ramptoerist ben maar iemand die komt om te fotograferen.
Wat denk jij dat die andere ramptoeristen o.a. komen doen?

ik heb daarnaast nog een hesje met "brandweerfotograaf".

Het vestje "brandweerfotograaf" gebruik ik eigenlijk alleen nog maar als ik bij een oefening sta te fotograferen. Als ik dan (uiteraard met toestemming van oefenleiding) naar binnen ga, word ik niet gelijk door brandweermensen naar buiten gebracht als slachtoffer ;D

En de meerwaarde van de tekst achterop is dat de brandweer dan ook onderscheid ziet tussen "fotograaf" en BHV.
Er zijn tegenwoordig ook hesjes te verkrijen met alleen de opdruk 'fotograaf'. Als je niet verbonden bent aan een brandweerkorps, moet je die tekst (brandweer fotograaf) ook niet dragen vind ik.
Weer of geen weer... altijd brandweer


BdeJ112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Live life, now.
    • 112 Dokkum
Reactie #68 Gepost op: 5 januari 2012, 22:50:00
Altijd hesje aan langs een N-weg. Bij een normale 30-kilometerzone vaak niet ..
Ben de Jager |Nieuwsfreak| Freelancer| Eigenaar www.112-dokkum.nl| Fotografie|Video|Conceptontwikkeling|Social media


10-102

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #69 Gepost op: 5 maart 2012, 17:14:40
Ik heb hem net gekocht, geen goedgekeurde maar beter dan niks, en draag hem alleen in het donker of langs drukke wegen zodra ik T.P. ben. Dan val ik nog een beetje op tenminste. Verder draag ik hem niet, vind het best wel appart staan...