NDT- toepassing bij patienten met een halfzijdige verlamming

Auteur Topic: NDT- toepassing bij patienten met een halfzijdige verlamming  (gelezen 4382 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

annepan

  • Gast
Gepost op: 19 september 2006, 17:33:18
Hallo Allemaal,

Ik ben 2e jaars student verplegeegkunde. Ik heb op school een opdracht gekregen wat betrekking heeft op de NDT-methode die wordt toegepast bij iemand met een halfzijdige verlamming. Ik ben op zoek naar een protocol of handelingsschema of instructieformulier(en) over het aan en uitkleden van iemand met een halfzijdige verlamming. Het liefst heb ik het stap voor stap beschreven. Ik ben ook op zoek naar informatie over het "losrollen'' van een schouder bij patienten met een halfzijdige verlamming. Dit wordt toegepast om er voor te zorgen dat de spierspanning afneemt. Ik heb wel enige informatie, maar naar mijn idee moet er wel meer over te vertellen zijn, ik kan alleen heel weinig informatie vinden over dit onderwerp.
Is er iemand die mij verder kan helpen? Alvast bedankt!

Groetjes Anja :)




Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #1 Gepost op: 19 september 2006, 20:19:09
Hoi Anja...

Vanuit mijn HBO-V heb ik mijn eindscriptie geschreven over het NDT concept en de toepassingen binnen de verpleegkunde. Ik heb dus genoeg informatie voor jou inclusief een groot aantal handelingsschema's.

Verder ben ik benieuwd waar je allemaal gezocht hebt naar literatuur...ik heb namelijk 2 a-4tjes met literatuur  ;D

Je hebt me al in je msn staan. Ik hoor wel van je.

Groetjes,

Pedro


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #2 Gepost op: 25 september 2006, 01:53:06
Hoi Anja!

Ik zou je vraag ook eens op hetziekenhuisforum.nl plaatsen ;)


annepan

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 25 september 2006, 20:48:38
Hoi SEH zustertje,

Bedankt voor de tip dit zal ik zeker doen.

Groetjes Anja ; ;)