Flikken Maastricht - 6de seizoen

Auteur Topic: Flikken Maastricht - 6de seizoen  (gelezen 16704 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #30 Gepost op: 30 maart 2014, 21:42:53
Citaat van: Sylvester link=msg=1254642 date=1396087412
Tijdens de laatste aflevering viel mij wel iets heel apart op, namelijk:
Ze rijden weg in een politiewagen met Whelen Freedom.

Komen aan in een politiewagen met Whelen Edge en waarna ze met prio 1 wegrijden.

Tussendoor lijkt het echter alsof ze opeens een VW Golf hebben ipv een Touran.

Tijdens de prio 1 rit, hebben ze opeens een Whelen Liberty met een L31.

Dat komt, omdat de scenes die je bijvoorbeeld in 1 aflevering ziet op allemaal verschillende momenten zijn gefilmd en later aan elkaar ''geplakt'' zijn. Vandaar dat je ook steeds verschillende politieauto's ziet. ;) Voorderest blijft het de beste politieserie van Nederland! O0
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #31 Gepost op: 1 april 2014, 20:15:38
Citaat van: Sylvester link=msg=1254642 date=1396087412
Tijdens de laatste aflevering viel mij wel iets heel apart op, namelijk:
Ze rijden weg in een politiewagen met Whelen Freedom.

Komen aan in een politiewagen met Whelen Edge en waarna ze met prio 1 wegrijden.

Tussendoor lijkt het echter alsof ze opeens een VW Golf hebben ipv een Touran.

Tijdens de prio 1 rit, hebben ze opeens een Whelen Liberty met een L31.


Dit voorbeeld valt nog mee. Ik zelfs een keer geweest dat ze vertrokken met een touran en aankwamen met een focus of een golf.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #32 Gepost op: 13 september 2014, 20:13:37
Wat ik mij nou afvraag bij de serie.. Je ziet bij de opnames bijvoorbeeld, dat de 'agenten' ook het nieuwe dienstwapen dragen. Zijn deze echt geladen? Het ziet er allemaal wel erg echt uit. En hoe gebeuren die opnames? Aangezien je bijvoorbeeld ook gewoon moterrijders voorbij ziet rijden, de nieuwe LAPV tourans worden gebruikt. Word er tijdens de opnames ook samen gewerkt met de Politie? Ben hier wel nieuwsgierig naar.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #33 Gepost op: 13 september 2014, 20:35:52
Natuurlijk zijn deze wapens niet geladen. Uit het oogpunt van veiligheid en wet en regelgeving kan dat niet. Aan een vuurwapen kan je (bijna) niet zien of deze geladen is.

Daarnaast zijn binnen de politie alleen al diverse versies in omloop (oa simunition) waarbij je de verschillen niet ziet anders dan dat ze een ander kleurtje gespoten zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #34 Gepost op: 13 september 2014, 20:36:06
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1295305 date=1410632017
Wat ik mij nou afvraag bij de serie.. Je ziet bij de opnames bijvoorbeeld, dat de 'agenten' ook het nieuwe dienstwapen dragen. Zijn deze echt geladen? Het ziet er allemaal wel erg echt uit. En hoe gebeuren die opnames? Aangezien je bijvoorbeeld ook gewoon moterrijders voorbij ziet rijden, de nieuwe LAPV tourans worden gebruikt. Word er tijdens de opnames ook samen gewerkt met de Politie? Ben hier wel nieuwsgierig naar.

Wapens zullen niet geladen zijn. Gewoon een leeg magazijn er in en voilà!

Uiteraard wordt er samengewerkt met de politie. De serie wordt namelijk deels opgenomen op het terrein van de Politie in Maastricht en het uniform/auto's die ze gebruiken zijn natuurlijk eigendom van de Politie. ;)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #35 Gepost op: 14 september 2014, 02:24:43
Gewoon een leuke vermakelijke serie..   en wie het niet bevalt zapt gewoon lekker door.  Politie limburg heeft trouwens een flinke vinger in de pap.   Zo is er een vaste flikkenagent die indien nodig zaken bij stuurt.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #36 Gepost op: 14 september 2014, 02:30:01
Citaat van: kaasje link=msg=1134825 date=1362348291
daar hebben we de andere flikken al voor ;) daarnaast is het nationale tv, als een stel Limburgse boeren hun eigen tv serie willen over de politie moeten ze bromsnor maar weer eens uit de kast halen ;)

Boeren?  

Och guttegut...   limburgse boeren... jij bent zeker zo ene wat denkt dat nederland alleen uit noord en zuid holland bestaat....
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #37 Gepost op: 14 september 2014, 04:07:05
Citaat van: Daniel! link=msg=1295308 date=1410633366
Wapens zullen niet geladen zijn. Gewoon een leeg magazijn er in en voilà!

Uiteraard wordt er samengewerkt met de politie. De serie wordt namelijk deels opgenomen op het terrein van de Politie in Maastricht en het uniform/auto's die ze gebruiken zijn natuurlijk eigendom van de Politie. ;)

zijn het wel auto's vanuit de politie? Vaak zijn het speciale filmautos. Ze dragen vanaf volgende aflevering wel het nieuwe uniform!


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #38 Gepost op: 14 september 2014, 04:26:47
De wapens van de acteurs zijn wel echte wapens, die van de figuranten meestal van hout mits de figuranten echte agenten zijn. En bij alles wat ze doen is de "echte politie " altijd aanwezig.  Alleen bij de binnen opnamens van het politiebureau niet, want dat is in Amsterdam geloof ik opgenomen. De politie auto's zijn van politie maastricht,  die lancia is gesponsord ;D
Bron; het zelf een keer figurant gespeeld.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #39 Gepost op: 14 september 2014, 17:46:13
Citaat van: cavia link=msg=1295352 date=1410660425
zijn het wel auto's vanuit de politie? Vaak zijn het speciale filmautos. Ze dragen vanaf volgende aflevering wel het nieuwe uniform!

hier is zon verhuurbedrijf:
http://www.politieautotehuur.nl/index.html