mag dat, kan dat?

Auteur Topic: mag dat, kan dat?  (gelezen 17896 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #30 Gepost op: 28 december 2004, 23:34:08
Brandweer Dordrecht is nu ook aan het kijken voor de pakken van Galjoen, tot nu toe hebben ze op de kleine boten overlevingspakken van viking en dragen ze op de blusboot normale uitruk kleding met vest. Voor foto's van het testen kijk op www.hulpdienstenzhz.nl
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #31 Gepost op: 28 december 2004, 23:48:54
we hadden vorige winter een hond door het ijs gezakt en de bevelvoerder vond dit toch een prio 1 melding hahaha........kom je na tien minuten met prio 2 ook aanrijden terwijl die hond aan het verzuipen is!!!


rdo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #32 Gepost op: 28 december 2004, 23:53:23
Ik zou er vast een reddingsboot naast leggen met  een team duikers. ::)?????
Voor het geval dat, je weet maar nooit.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #33 Gepost op: 29 december 2004, 00:43:45
Ook wij hebben in onze waterrijke omgeving standaard vesten op  een voertuig om deze aan te trekken. Bij een incident met of bij water ben je verplicht deze vesten te dragen of te gebruiken.  Dit is dus een foutje van de bevelvoeder maar ook van de manschappen. En misschien wel van de korpsleiding als deze ze niet ter beschikking steld aan de manschappen :'(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #34 Gepost op: 29 december 2004, 01:50:10
Ik zou er vast een reddingsboot naast leggen met  een team duikers. ::)?????
Voor het geval dat, je weet maar nooit.



Wij lagen er naast, met de Seeker.
Voor het geval dat, je weet maar nooit.

Eigenlijk had ik de bevelvoerder er op aan moeten spreken achteraf gezien, maar ik ben daar altijd een beetje huiverig voor. :-[  Als iemand mij komt vertellen hoe ik mijn werk moet doen...

Maar ja, dit gaat wel over veiligheid. :(

Henk


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #35 Gepost op: 29 december 2004, 09:08:46
tja het zou misschien eigenlijk wel moeten, maar in geval van dergelijke situaties kun je je wel voorstellen hoe het gaat.

Eerlijkheids halve moet ik zeggen dat ik zelf als ik langs de waterkant sta ook nooit een automatisch redvestje aan trek, en weer wel als we gaan varen dus ja...........

Waarschijnlijk staat we er niet echt vaak bij stil ben ik bang.


ruud,

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 29 december 2004, 11:15:26
Gelukkig staan de beste suurlui maar weer aan wal....

gr


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #37 Gepost op: 29 december 2004, 11:31:21
Gelukkig staan de beste suurlui maar weer aan wal....

gr

De beste suurlui zaten, aan boord van de Seeker  ;D

De allerbeste suurlui zaten aan boord van de snelle Veerpont de "Aqualiner" (laat ff staan Christiaan) die opmerkte tijdens de passage dat het baggerschip scheef hing. Als hij dat niet had opgemerkt..... :-X

Henk


fireman77

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 29 december 2004, 11:32:44
Ja, dat zal inderdaad dan aan je verzorgingsgebied liggen of er wel of niet redvesten op de wagens liggen.

Maar ieder korps heeft ze dan wel in hun kazerne liggen, indien er sprake zou zijn van ongeval op het water of nabij het water dat ze dan meegenomen kunnen worden.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #39 Gepost op: 29 december 2004, 12:10:30
Gelukkig staan de beste suurlui maar weer aan wal....

gr

Beste Ruud,

We zijn hier niet om vliegen van elkaar af te vangen, maar om van elkaar en situaties te leren..

Ik vind het te gek, dat de bemanning van de Seeker er de bevelvoerder van de brandweer niet op durft aan te spreken, terwijl zij in de beste positie kunnen zien dat de schuit wel 20 graden slagzij maakt. en uit ervaring kunnen vertellen dat de situatie niet zo veilig is als het misschien lijkt..

En zij hadden dan ook feedback van de bevelvoerder kunnen krijgen over hoe en waarom hij dit aanvliegt..