mag dat, kan dat?

Auteur Topic: mag dat, kan dat?  (gelezen 17902 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #40 Gepost op: 29 december 2004, 19:05:41
De allerbeste suurlui zaten aan boord van de snelle Veerpont de "Aqualiner" (laat ff staan Christiaan) die opmerkte...

Dit is niet zoveel reclame als die andere keer Henk en veranderen mijn collega's of ik niets! ;)

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #41 Gepost op: 29 december 2004, 19:11:25


Dit is niet zoveel reclame als die andere keer Henk en veranderen mijn collega's of ik niets! ;)

Christian
of we rammen wat meer reclame er doorheen.is iedereen weer blij ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 29 december 2004, 19:36:43
als ik allemaal zie waar alle brandweer diensten mee varen heeft aalsmeer maar geluk

veel ruimte snel en stabiel veel andere brandweren hebben snelle of langzame boten met weinig ruimte
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #43 Gepost op: 29 december 2004, 21:30:59
ja het ligt er maar net aan welke functie zo boot moet hebben uiteindelijk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #44 Gepost op: 29 december 2004, 23:53:09


Beste Ruud,

We zijn hier niet om vliegen van elkaar af te vangen, maar om van elkaar en situaties te leren..

Ik vind het te gek, dat de bemanning van de Seeker er de bevelvoerder van de brandweer niet op durft aan te spreken, terwijl zij in de beste positie kunnen zien dat de schuit wel 20 graden slagzij maakt. en uit ervaring kunnen vertellen dat de situatie niet zo veilig is als het misschien lijkt..

En zij hadden dan ook feedback van de bevelvoerder kunnen krijgen over hoe en waarom hij dit aanvliegt..



De volgende keer ga ik 'm toch een handje geven denk ik. Ik heb mensen gesproken die erbij waren en ook vanaf de kant was te zien hoeveel slagzij de Rijsbergen II maakte. Merkwaardig genoeg werd het water op de kant op de parkeerplaats geloosd. Daaromheen (ver)zette de brandweer steeds pionnetjes. Maar oplaatst werd de plas zo groot ( 150 x 50 m ) dat er geen pionnetjes genoeg meer waren en hebben ze ze maar weggehaald. Had ik meteen kunnen vragen waarom hij het water niet daarheen stuurde waar het vandaan kwam: het Gooimeer in... ???

Henk


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #45 Gepost op: 30 december 2004, 01:35:19
Hoe zit het nu dan met die officiële verplichting. Hoort het personeel dat bij een waterongeval aan de kant staat deze zwemvesten dan ook niet te dragen? Je zult je maar net verstappen of uitglijden op de natte stenen....





Overigens liggen er op het waterongevallenvoertuig voldoende reddingsvesten. Is dit dan verplicht of alleen zodra je een boot betreedt? Elke willekeurige voetganger (en ook ik als fotograaf) mag er immers gerust lopen zonder reddingsvest....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #46 Gepost op: 30 december 2004, 08:35:40
tja zoals ik al aangaf hebben wij ook nooit geen redvestjes aan langs de kant, die enkele situaties misschien uitgezonderd.

En ik zie dat onze Eindhovense collega's hetzelde werken als wij hahaha  ;D


Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #47 Gepost op: 30 december 2004, 08:37:39
En ik zie dat onze Eindhovense collega's hetzelde werken als wij hahaha  ;D

Met een sigaar in de mond. Net als de lijnseiner op de middelste foto?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #48 Gepost op: 30 december 2004, 08:43:00
Nee dat net nog niet, maar wel zonder de redvestjes  ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #49 Gepost op: 30 december 2004, 13:42:07
Er stond vandaag weer een foto in de krant, van een brandweer korps die een hond moesten redden die door het ijs was gezakt. De brandweer zette een bootje in om bij de hond te komen. In dat bootje zaten ook weer brandwachten ZONDER vest, dit vind ik niet verantwoord als je op het water gaat zonder vest, in een klein bootje

Bron: de telegraaf
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid