Zwemvest of niet... (werken op het water)

Auteur Topic: Zwemvest of niet... (werken op het water)  (gelezen 66594 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

joostveerman

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 16 juni 2006, 12:36:22
Nou Henk, Zelf geef je dan het goede voorbeeld aan boord De rest ziet het nut van een zwemvest volgens mij bij jou aan boord minder zitten  ;D

[verwijderd door de beheerder]


Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #51 Gepost op: 16 juni 2006, 20:53:36
Beste Joostveerman,

Als je goed kijkt liggen er drie boten. Op de Seeker zijn op het moment dat de foto gemaakt wordt drie mensen aan boord. Voorin Henk met duidelijk blauw redvest. Daarachter Johan met een rood redvest (aan de sluiting hangt de porto!!!) En achterin zit Cristian heeft ook een rood redvest maar dat is niet te zien op de foto.

Ik zal eens snuffelen of ik nog een foto van die dag kan krijgen van een andere hoek. De foto is ook al zo'n drie jaar oud, dus het zal moeilijk worden.

Gr. Matthijs 8) 8)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #52 Gepost op: 17 juni 2006, 16:12:06
Beste Joostveerman,

Als je goed kijkt liggen er drie boten. Op de Seeker zijn op het moment dat de foto gemaakt wordt drie mensen aan boord. Voorin Henk met duidelijk blauw redvest. Daarachter Johan met een rood redvest (aan de sluiting hangt de porto!!!) En achterin zit Cristian heeft ook een rood redvest maar dat is niet te zien op de foto.

Ik zal eens snuffelen of ik nog een foto van die dag kan krijgen van een andere hoek. De foto is ook al zo'n drie jaar oud, dus het zal moeilijk worden.

Gr. Matthijs 8) 8)

Deze foto komt volgens mij van de site van Jachtservice Huizen. Wie weet kan je er daar een vinden ;) click the face
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #53 Gepost op: 18 juni 2006, 02:21:54
Deze foto komt volgens mij van de site van Jachtservice Huizen. Wie weet kan je er daar een vinden ;) click the face

Je hebt gelijk Maarten, alweer! En daar is op te zien dat Cristan een blauw vest aan heeft, een zelfde als ik. zo'n 280 newton ding met druktrigger.

Johan heeft liever zo'n handige, kleine, rode 150 newton, is geloof ik zo'n 5 kg drijfvermogen.
Wat Hilbrand doet op z'n boot (de Carlot) moet ie zelf weten, die heeft geloof ik zijn vest niet aan en Simon op de klif ook niet. Maar ze varen niet, liggen een beetje in de zon en dan vind ik het geen halsmisdrijf. Het is zelfs als je vaart niet verplicht om een reddingsvest te dragen voor eigenaren van een rubberboot. Je moet ze alleen aan boord hebben. Wij vinden dat als je aan het werk bent voor de veiligheid cq hulpverlening op het water dat je dan een vest moet dragen.
 En geloof me, er vaart bij HOGE niemand, maar dan ook niemand zonder vest meer de laatste jaren, sinds de disdcussie (op een ander forum nog geloof ik) waaruit naar voren kwam dat een overlevingspak met drijfvermogen alleen geen garantie biedt op blijven drijven in een zodanige houding dat je ook bij verlies van bewustzijn kan blijven ademen. Maar dat doet een half automaat dus ook niet. Alleen een vol automaat redt je leven als je door een trauma bewusteloos overboord kukelt.

Henk


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #54 Gepost op: 20 juni 2006, 12:38:20
In Zwolle kan het natuurlijk ook anders. Een groenbedrijf uit Rouveen moest een omgevallen monumentale kastanje uit het water verwijderen.

De enige veiligheidsmaatregelen zijn de reflecterende hesjes. Stel je voor dat je aangevaren wordt door een boot!


foto: Frans Paalman; De Stentor

Verder geen vest, geen touw, o.i.d. Het water is welliswaar niet heel diep, maar je gaat nog wel kopje onder!

Groeten,
Mark


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #55 Gepost op: 22 juni 2006, 16:45:20
Ik wil geen spelbreker zijn....maar uhhh..kunnen we dit topic zo langzamerhand niet eens een keer gaan sluiten en het over nuttige zaken gaan hebben.
8)...slakken met kruidenboter en een goed glas wijn zijn veel beter!, dus weg met het zout  :P
[img]/img]


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #56 Gepost op: 22 juni 2006, 16:52:28
Ik wil geen spelbreker zijn....maar uhhh..kunnen we dit topic zo langzamerhand niet eens een keer gaan sluiten en het over nuttige zaken gaan hebben.
8)...slakken met kruidenboter en een goed glas wijn zijn veel beter!, dus weg met het zout  :P

Ja Erny,

maar dan gaat de discussie of we dat mogen nuttigen op een reddingspost weer van start. Dus dan worden het slakken met een glas water. Das ook beter voor de lijn, dan hebben de dames minder punten volgens het Weight Watch gebeuren.

RR (die ook wel een visje op de BBQ lust met een potje * * * *)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #57 Gepost op: 30 juni 2006, 12:48:45
Ik wil geen spelbreker zijn....maar uhhh..kunnen we dit topic zo langzamerhand niet eens een keer gaan sluiten en het over nuttige zaken gaan hebben.
8)...slakken met kruidenboter en een goed glas wijn zijn veel beter!, dus weg met het zout  :P

Ik ben blij te weten hoe je over het dragen van zwemvesten denkt.

Ik ben het met je eens dat iedereen voor zichzelf moet weten of hij zo'n zwemvest draagt of niet. Net als autogordels, helmen en dodemanskoordjes.

Ik op mijn beurt mag daar weer een mening over hebben, zoals het jou weer vrij staat om dat als "niet nuttig" te bestempelen.

Maar ik vraag me wel af, wat doe je dan op een forum... ???

Henk


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #58 Gepost op: 2 juli 2006, 23:21:28
Ik ben blij te weten hoe je over het dragen van zwemvesten denkt.

Ik ben het met je eens dat iedereen voor zichzelf moet weten of hij zo'n zwemvest draagt of niet. Net als autogordels, helmen en dodemanskoordjes.

Ik op mijn beurt mag daar weer een mening over hebben, zoals het jou weer vrij staat om dat als "niet nuttig" te bestempelen.

Maar ik vraag me wel af, wat doe je dan op een forum... ???

Henk
Henk, gedeeltelijk heb je gelijk, maar we gaan nu zelfs over op foto's van bomen, en zagend personeel van een groenbedrijf. Vind dat dat niets meer met het topic reddingsbrigade/krnm/kustwacht te maken heeft....vandaar dus mijn opmerking. Zodra het over laatst genoemde instellingen gaat is alle discussie meer dan welkom, en neem ik er zelfs graag aan deel!!  8)
[img]/img]


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #59 Gepost op: 4 juli 2006, 17:38:54
hierbij foto's van onze  nieuwe Rescuevests en helmen voor Rescueswimmers


In actie.,  ;D ;D ;D