Uitschuifbare wapenstok

Auteur Topic: Uitschuifbare wapenstok  (gelezen 205672 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Gepost op: 25 april 2009, 22:09:29
Ik vind dat de korte rubber wapenstok voor politieagenten vervangen moet worden door de PR-24 Expandable. Dat is een uitschuifbare tonfa die op de borst kan worden gedragen. Je ziet hem hier:



De Engelse politie heeft er ervaring mee. Het kost tijd om dat ding goed te leren gebruiken, maar je kunt in het begin ook alleen basistechnieken gebruiken. Met de PR-24 zijn véél meer technieken mogelijk dan met een rechte wapenstok, zowel aanvallende als verdedigende en controlerende technieken. Ook in Amerika gebruiken veel agenten en cipiers een tonfa.

Door een zwaardere wapenstok  met meer mogelijkheden dan de korte rubber wapenstok kunnen aanhoudingen door minder agenten worden gedaan. Daardoor kunnen ze beter verspreid blijven in hun district. Daardoor kunnen de aanrijtijden korter worden.


Ik stem links.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 25 april 2009, 22:13:32
Nou, de wapenstok word niet echt veel gebruikt bij aanhoudingen(ik heb de korte wapenstok in 12 jaar 3 keer gebruikt en dat was meet in relachtige situaties). En ook collega's gebruiken zelden tot nooit. Dus het verhaal van die aanrijdt tijden gaat dan al niet meer op.

mvg
Mike


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #2 Gepost op: 25 april 2009, 22:32:42
Nou, de wapenstok word niet echt veel gebruikt bij aanhoudingen. (Ik heb de korte wapenstok in 12 jaar 3 keer gebruikt en dat was meestal in relachtige situaties). En ook collega's gebruiken zelden tot nooit. Dus het verhaal van die aanrijdt tijden gaat dan al niet meer op.
De PR-24 is ook geschikt om klemmen aan te leggen, te haken, af te weren in een besloten ruimte, enz. De PR-24 is daardoor ook geschikt bij het aanhouden van één verdachte.
Ik stem links.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 25 april 2009, 22:32:53
Én toch ben ik benieuwd naar je referentiekader ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #4 Gepost op: 25 april 2009, 22:41:59
Én toch ben ik benieuwd naar je referentiekader ...

Ik ook, in Kennermerland zal het niet heel veel anders zijn toch!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 25 april 2009, 22:44:01
Ik ook, in Kennermerland zal het niet heel veel anders zijn toch!
Voor zover ik weet niet inderdaad.

''Ik zit 30 jaar bij de baas, heb em (buiten horecadiensten om) nog nooit gebruikt''  ;) '
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #6 Gepost op: 26 april 2009, 10:29:41
Ik vind dat de korte rubber wapenstok voor politieagenten vervangen moet worden door de PR-24 Expandable. Dat is een uitschuifbare tonfa die op de borst kan worden gedragen. Je ziet hem hier:



De Engelse politie heeft er ervaring mee. Het kost tijd om dat ding goed te leren gebruiken, maar je kunt in het begin ook alleen basistechnieken gebruiken. Met de PR-24 zijn véél meer technieken mogelijk dan met een rechte wapenstok, zowel aanvallende als verdedigende en controlerende technieken. Ook in Amerika gebruiken veel agenten en cipiers een tonfa.

Door een zwaardere wapenstok  met meer mogelijkheden dan de korte rubber wapenstok kunnen aanhoudingen door minder agenten worden gedaan. Daardoor kunnen ze beter verspreid blijven in hun district. Daardoor kunnen de aanrijtijden korter worden.

Het heeft weinig nut voor ons, wapenstuk van nu voldoet prima... Maar ben ik de enige die het Tell-Sell gehalte hoog vindt in deze post?


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #7 Gepost op: 26 april 2009, 11:50:08
Dat idee had ik ook ............
Het begint al met:
Citaat
Ik vind ...........................

Ik denk dat dit verhaal op het forum gezet is met andere ideeën dan de gemiddelde forumbezoeker.  >:(
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 26 april 2009, 11:51:49
Maar ben ik de enige die het Tell-Sell gehalte hoog vindt in deze post?

Én toch ben ik benieuwd naar je referentiekader ...

Nee, eigenlijk niet ....



 ;D

Vandaar mijn vraag wat het referentiekader is .... Zowiezo vraag ik me af, hoe iemand die niet in ''het'' vak zit, allerlei (goedbedoelde) veranderingen voor zich ziet .... ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #9 Gepost op: 26 april 2009, 12:50:13
De PR-24 is ook geschikt om klemmen aan te leggen, af te weren in een besloten ruimte, enz.

Kan ik met de huidige ook doen...  ::)