Uitschuifbare wapenstok

Auteur Topic: Uitschuifbare wapenstok  (gelezen 207084 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #400 Gepost op: 26 maart 2018, 22:34:52
Nu hoorde ik ook dat de nieuwe wapenstok of de pepperspray geleverd kan gaan worden met een houder die op het beenholster kan. Weet iemand daar al iets over?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #401 Gepost op: 27 maart 2018, 08:53:59
Dit is een van de leveranciers of liever gezegd de leverancier, die levert aan de DPU.
Ik heb een andere houder gezien waar de stok in gaat.

Nu hoorde ik ook dat de nieuwe wapenstok of de pepperspray geleverd kan gaan worden met een houder die op het beenholster kan. Weet iemand daar al iets over?
Wat ik begrepen heb (maar dat kan bij jullie uiteraard anders zijn) dat de nieuwe wapenstok cross gedragen gaat worden. Dit om misgrijpen te voorkomen, en dan heb je ten alle tijden de stok direct goed in de sterke hand vast. Alleen voor de burgereenheden zijn er andere oplossingen, maar dat is nu met de huidige stok ook.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #402 Gepost op: 27 maart 2018, 10:44:20
Nu hoorde ik ook dat de nieuwe wapenstok of de pepperspray geleverd kan gaan worden met een houder die op het beenholster kan. Weet iemand daar al iets over?

Men is al geen fan van het beenholster, laat staan de wapenstok op het beenholster. Dubbel paniek.  098uo

Diverse Kmar eenheden die bij ons op bureau komen hebben wel die set-up. Het scheelt wel weer gewicht aan den koppel.


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #403 Gepost op: 27 maart 2018, 10:53:30
Waarom is men geen fan van het beenholster?
Uitspraken op persoonlijke titel


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #404 Gepost op: 27 maart 2018, 10:56:58
Waarom is men geen fan van het beenholster?

Te militaristisch


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #405 Gepost op: 27 maart 2018, 11:18:05
Te militaristisch

Het wordt eens tijd dat men eens meer gaat kijken naar:

1. Kwaliteit
2. Functionaliteit
3. Individueel i.p.v. iedereen hetzelfde.

Ik snap dat je uniform wilt werken, maar bij sommige zaken moet je naar die drie punten kijken

Ik zou ook graag een beenholster willen op de bike.
"Waakzaam & Dienstbaar"


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #406 Gepost op: 27 maart 2018, 11:22:13
Te militaristisch

Vinden ze dat zelf of vindt de burger dat? Ik vind dat de praktische kant van een beenholster juist voor moet gaan. Nu de wapenstok ook aan de koppel wordt gedragen wordt het gewicht op de heupen alleen maar meer. Op de lange termijn voorkomt dit eventuele blessures of letsel.

Daarnaast als je kijkt naar motorrijders is het bovendien nog veiliger. Ik ben geen medicus maar ik denk dat bij een val tijdens het rijden op de kant waar het holster gedragen wordt, een beenbreuk makkelijker te genezen is dan een bekkenfractuur.
Uitspraken op persoonlijke titel


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #407 Gepost op: 27 maart 2018, 11:24:55
Vinden ze dat zelf of vindt de burger dat? Ik vind dat de praktische kant van een beenholster juist voor moet gaan. Nu de wapenstok ook aan de koppel wordt gedragen wordt het gewicht op de heupen alleen maar meer. Op de lange termijn voorkomt dit eventuele blessures of letsel.

Daarnaast als je kijkt naar motorrijders is het bovendien nog veiliger. Ik ben geen medicus maar ik denk dat bij een val tijdens het rijden op de kant waar het holster gedragen wordt, een beenbreuk makkelijker te genezen is dan een bekkenfractuur.

Met "men" doelde ik op de leiding. Burgerij zal het een worst wezen hoe we aankomen lopen.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #408 Gepost op: 27 maart 2018, 11:26:06
Het wordt eens tijd dat men eens meer gaat kijken naar:

1. Kwaliteit
2. Functionaliteit
3. Individueel i.p.v. iedereen hetzelfde.

Ik snap dat je uniform wilt werken, maar bij sommige zaken moet je naar die drie punten kijken

Ik zou ook graag een beenholster willen op de bike.

Eens!
HEt holster wat we nu hebben is van Radar, een goedkoop merk wat voor blessure kan zorgen. Sinds ik dit nieuwe holster heb, heb ik veel last van mijn onderrug en heup. Daarom een beenholster aangevraagd, maar mijn hemel wat duurt dat lang.


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #409 Gepost op: 27 maart 2018, 11:36:25
Met "men" doelde ik op de leiding. Burgerij zal het een worst wezen hoe we aankomen lopen.

Terwijl het toelaten van zichtbare tattoos toch juist is besloten vanwege het robuuste voorkomen?
Uitspraken op persoonlijke titel