Uitschuifbare wapenstok

Auteur Topic: Uitschuifbare wapenstok  (gelezen 207092 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #410 Gepost op: 27 maart 2018, 11:52:43
Terwijl het toelaten van zichtbare tattoos toch juist is besloten vanwege het robuuste voorkomen?

Formeel verboden, in de praktijk zijn er niet veel teamchefs meer die er op handhaven. Mits niet aanstootgevend of religieus natuurlijk.

Eens!
HEt holster wat we nu hebben is van Radar, een goedkoop merk wat voor blessure kan zorgen. Sinds ik dit nieuwe holster heb, heb ik veel last van mijn onderrug en heup. Daarom een beenholster aangevraagd, maar mijn hemel wat duurt dat lang.

Ik kreeg ook behoorlijke heup- en rugklachten sinds de overstap naar de P99q. Zat nooit echt lekker in de Touran en de Volvo was al helemaal prut. Ik heb er twee maanden op moeten wachten maar mijn beenholster is een verlichting voor mijn rug en heup. Zeker bij lang staan of lang zitten scheelt het enorm.

Het holster heeft wel een aantal nadelen:
1. Langere trekweg, daardoor trager bij noodweer.
2. Bij het rennen wisselt de positie van je wapen tov je bovenlichaam waardoor de kans op misgrijpen ontstaat.
3. Zittend is het moeilijker te trekken.
4. In kleinere voertuigen kan je aardig klem komen te zitten met je been.
5. Door de banden om je been kan het daartussen wat warmtestuwing ontstaan wat een zweterig gevoel geeft.

Hier pak je wat, daar laat je wat :).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #411 Gepost op: 27 maart 2018, 12:02:06
Te militaristisch
Ik denk dat veel burgers zich juist veiliger voelen, als de politie er wat stoer uitziet qua uitrusting. Dat liefst gecombineerd met gedrag, dat zo vriendelijk en diplomatiek mogelijk is, gegeven de situatie.

En criminelen mogen best een beetje onder de indruk zijn van een politieagent met functionele uitrusting en een beenholster.

Over de huidige politieuniformen werd aanvankelijk ook gezegd, dat ze te militaristisch zouden zijn, maar nu bevallen ze uitstekend. En ze hebben een veel betere uitstraling dan het vorige politieuniform, met kantoor-pantalon, platte pet en stropdas.

Beenholsters zijn meer geschikt dan heupholsters, voor gebruik met een kogelwerend vest. En ergonomie, veiligheid en ziektepreventie moeten prioriteit hebben, ook vanwege de vaak grote financiële gevolgen van ziekte en verwonding.

Er zijn MOLLE "leg plates" waarop je naar wens bijvoorbeeld een "baton holder" kunt bevestigen, plus "mag pouches" en "multi-tool pouch", of een taser, pepperspray, enz. Bij het MOLLE-systeem zijn dergelijke attributen snel afneembaar, en daardoor aan te passen aan de individuele behoeften en situatie.
Ik stem links.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #412 Gepost op: 27 maart 2018, 17:46:16
Ik heb er twee maanden op moeten wachten maar mijn beenholster is een verlichting voor mijn rug en heup.

Wat is de werkwijze van aanvragen? Gaat dat via de bedrijfsarts of...?
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #413 Gepost op: 27 maart 2018, 18:06:28
Wat is de werkwijze van aanvragen? Gaat dat via de bedrijfsarts of...?

Via "Zelf Regelen" iets met arbo werkplek. Form. invullen en laten tekenen door chef. daarna insturen. je krijgt dn een ander formurlier terug, met veel vragen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #414 Gepost op: 27 maart 2018, 20:36:48
Ik heb de bedrijfsarts advies laten uitbrengen. Na in een dienstauto te hebben plaats genomen met koppel zag hij direct waar het zat. Deze heeft advies aan de teamchef uitgebracht. Deze gaf vervolgens akkoord en ik kon via Zelf Regelen -> Uitrusting buiten webshop een beenplaat voor het holster aanvragen. Wel even een dagje mee geweest bij een herintrederscursus om te wennen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #415 Gepost op: 29 maart 2018, 14:26:06
Wat ik begrepen heb (maar dat kan bij jullie uiteraard anders zijn) dat de nieuwe wapenstok cross gedragen gaat worden. Dit om misgrijpen te voorkomen, en dan heb je ten alle tijden de stok direct goed in de sterke hand vast. Alleen voor de burgereenheden zijn er andere oplossingen, maar dat is nu met de huidige stok ook.
Waarom per se cross dragen? we bepalen nu toch ook zelf waar de stok zit?

En heeft iemand foto van beenholster voor de stok? Kan het maar moeilijk voor me zien. ???


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #416 Gepost op: 29 maart 2018, 14:44:14
En heeft iemand foto van beenholster voor de stok? Kan het maar moeilijk voor me zien. ???

Je kunt zoeken via Google-afbeeldingen op: MOLLE "leg plate". Daarop kun je naar eigen inzicht en afneembaar een "baton holder" en pouches bevestigen.
Ik stem links.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #417 Gepost op: 29 maart 2018, 16:05:44
Ik heb de bedrijfsarts advies laten uitbrengen. Na in een dienstauto te hebben plaats genomen met koppel zag hij direct waar het zat. Deze heeft advies aan de teamchef uitgebracht. Deze gaf vervolgens akkoord en ik kon via Zelf Regelen -> Uitrusting buiten webshop een beenplaat voor het holster aanvragen. Wel even een dagje mee geweest bij een herintrederscursus om te wennen.

Thx!
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #418 Gepost op: 30 maart 2018, 23:19:45
Mocht je er niet uitkomen, doe mij een PB met dienstnummer en eenheid, dan benader ik je op de mail!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #419 Gepost op: 31 maart 2018, 12:56:14
Waarom per se cross dragen? we bepalen nu toch ook zelf waar de stok zit?

En heeft iemand foto van beenholster voor de stok? Kan het maar moeilijk voor me zien. ???
Waarom, misschien omdat het gewoon zo gezegd wordt. Ik word vaak een beetje moe van de eigenwijsheid van agenten, zoals ik al eerder heb gezegd, buiten op straat handhaven we de regels maar een deel van de agenten schijnt zelf serieus moeite te hebben met regels. Hoe vaak gebruik je nou eigenlijk de wapenstok als platte pet. Paar weken geleden met IBT hier nog over gehad en uiteindelijk waren er meer mensen die pepperspray hadden gebruikt dan hun wapenstok.
Hobby Bobby eenheid Den Haag