Uitschuifbare wapenstok

Auteur Topic: Uitschuifbare wapenstok  (gelezen 206960 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #420 Gepost op: 31 maart 2018, 13:09:42
Waarom per se cross dragen? we bepalen nu toch ook zelf waar de stok zit?
Omdat dat te maken heeft met de manier waarop je aangeleerd gaat krijgen hoe je de nieuwe wapenstok moet gaan gebruiken. Net zoals dat er regels zijn waar je vuurwapen moet zitten, hoe je taser moet zitten en de plaatsing van andere geweldsmiddelen aan je koppel.

Mijns inziens gaan we als politie straks vaker de wapenstok gebruiken, hij wordt zo veel bruikbaarder dan de huidige. Niet dat het aantal keer dat we geweld aanwenden gaat stijgen, maar ik denk dat agenten eerder geneigd gaan zijn om de wapenstok te gebruiken i.p.v. pepperspray.

Heb de nieuwe wapenstok incl. holster onlangs mogen bekijken/testen en ben er zeer positief over. Gelukkig duurt het niet al te lang meer voordat hij uitgeleverd gaat worden ;)


guest16442

  • Gast
Reactie #421 Gepost op: 31 maart 2018, 14:04:30
Vraag is waar je dan je taser gaat laten als dit (ook) standaarduitrusting wordt. Cross op het bovenbeen lijkt me totaal niet comfortabel. Zag een tijd terug nog een collega met de taser crossed op z'n koppel. Lijkt me dan toch een stuk comfortabler. Men mag de collega's wat dat betreft dus prima vrij laten waar zij hun bewapening plaatsen. Zolang ze op die wijze dan ook trainen...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #422 Gepost op: 31 maart 2018, 15:31:51
Deels is het persoonlijk, maar het gaat deels ook om efficientie en draaggemak (lees: arbo).  Persoonlijk vind ik het 'crossdraw' dragen van de wapenstok fijn, de taser zou ik best op mijn been willen hebben omdat mijn koppel al hartstikke vol is.
Als de experts mij adviseren om het toch anders te doen en ik wordt daarin getraind, doen we het op die manier. Ben niet zo moeilijk  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #423 Gepost op: 31 maart 2018, 23:41:22
Of een hoes voor het vest aanbesteden waar de taser op gedragen kan worden, zoals je bij het AT ook ziet.

(foto als linkje ivm copyright).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #424 Gepost op: 1 april 2018, 10:59:00
Vind ik ook een goede optie, gaat voor veel collega's betekenen dat ze hun vest wel moeten gaan dragen.
Nadeel is alleen dat veel collega's hun vest onder de jas dragen, dat kan dan ook niet meer.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


guest16442

  • Gast
Reactie #425 Gepost op: 1 april 2018, 11:59:48
Plus dat de hoes helemaal niet geschikt is om er iets aan te hangen...


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #426 Gepost op: 1 april 2018, 12:03:02
Plus dat de hoes helemaal niet geschikt is om er iets aan te hangen...
Vandaar de suggestie van DiNozzo ;)


guest16442

  • Gast
Reactie #427 Gepost op: 1 april 2018, 12:27:56
Vandaar de suggestie van DiNozzo ;)
Ja, en dáár is de hoes dus helemaal niet geschikt voor, omdat de hoes daar veel te slap voor is (ook qua gebruikte stof). Daar zul je dan een (veel stevigere) hoes voor moeten hebben met bijv. webbing waar je het holster aan kunt bevestigen (zoals waarschijnlijk op het plaatje). Ik geloof niet dat de Politie een nieuwe hoes gaat aanbesteden alleen omdat er een taser aan vastgemaakt moet worden.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #428 Gepost op: 1 april 2018, 18:48:09
Vind ik ook een goede optie, gaat voor veel collega's betekenen dat ze hun vest wel moeten gaan dragen.
Nadeel is alleen dat veel collega's hun vest onder de jas dragen, dat kan dan ook niet meer.
Ik neem toch aan dat er geen agenten buiten meer werken zonder vest...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #429 Gepost op: 1 april 2018, 19:24:30
Ik neem toch aan dat er geen agenten buiten meer werken zonder vest...
Hartje zomer, 30+ graden dan spot ik er nog wel eens een zonder vest buiten :-X