Uitschuifbare wapenstok

Auteur Topic: Uitschuifbare wapenstok  (gelezen 206239 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #40 Gepost op: 2 november 2011, 22:34:48
Citaat
32 500 VII
 Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (VII) voor het jaar 2011

Nr. 23
BRIEF VAN DE MINISTER VAN VEILIGHEID EN JUSTITIE
Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Den Haag, 22 november 2010

Zoals toegezegd in het Wetgevingsoverleg met de vaste commissie voor Veiligheid en Justitie d.d. 15 november jl. (kamerstuk 32 500 VII, nr. 22) geef ik onderstaand antwoord op de door uw leden gestelde nog openstaande vragen.

Geweldsmiddelen
De weerbaarheid en bewapening van de politie heeft mijn voortdurende aandacht en de ontwikkelingen op dit terrein worden nauwgezet gevolgd. Ik streef er naar om de politie zodanig uit te rusten dat zij zo optimaal mogelijk zijn toegerust om hun taak op een zo veilig mogelijk manier te vervullen. Dit heeft er onder meer toe geleid dat er recentelijk verbeterde munitie is ingevoerd (De Action NP Patroon) en dat het pistool van de Nederlandse politie op korte termijn vervangen zal worden door een nieuw modern pistool. Daarnaast is er op 1 mei 2009 een proef gestart met de invoering van een stroomstootwapen (de Taser) in de bewapening van de aanhoudings- en ondersteuningseenheden. De evaluatie hiervan is naar verwachting begin volgend jaar gereed en zal zo spoedig mogelijk aan uw kamer worden toegezonden. Tot slot zal binnenkort een proef van start gaan met de uitschuifbare wapenstok. Aan de hand van de uitkomsten van deze proef zal worden besloten of de vervanging van de huidige wapenstok door een uitschuifbare wapenstok een verbetering oplevert voor de bewapening van de gehele Nederlandse politie.
De verwachtingen hierover zijn positief gelet op de vele internationale ervaringen met een dergelijke uitschuifbare wapenstok.


https://zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/32500-VII/kst-32500-VII-23?resultIndex=155&sorttype=1&sortorder=4

Ik heb alleen het gedeelte van de geweldsmiddelen uit de brief gekopieerd, anders werd het te lang en niet topic gerelateerd.

Alleen als dit dus binnenkort betekend, vanaf dagtekening van de brief November 2010. Is binnenkort dus een relatief begrip bij de overheid.


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #41 Gepost op: 2 november 2011, 22:51:29
Eindelijk.
Gaan we hem (de uitschuifbare wapenstok) nu toch ook krijgen net als onze ooster- en zuiderburen?
Oh ja en de buren aan de westkant aan de andere kant van dat watertje gebruiken hem ook al.  0098
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #42 Gepost op: 3 november 2011, 10:03:58
zou een mooie ontwikkeling zijn denk ik... ben benieuwd !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #43 Gepost op: 3 november 2011, 14:51:43
Opstelten neemt tasergun mee
Verder komen er in Deventer en Zwolle proeven met een uitschuifbare wapenstok, meldde de bewindsman.[/b]

Eindelijk een keer! Nu nog 10 jaar wachten voor we uitgetest en uit aanbesteedt zijn  :D


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #44 Gepost op: 3 november 2011, 17:05:55
hoop als dat ding komt dat hij kleiner is dan de lat die we nu hebben ivm het motorrijden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #45 Gepost op: 3 november 2011, 17:14:22
hoop als dat ding komt dat hij kleiner is dan de lat die we nu hebben ivm het motorrijden.

Op de motor heb ik nooit een stok bij me. Zit alleen maar in de weg.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #46 Gepost op: 3 november 2011, 17:32:11
Heb mijn korte wapenstok in een vak zitten op mijn linkeronderbeen en heb er geen last van. Zal mij benieuwen waar we de wapenstok laten met de nieuwe motorkleding, aangezien de laars over de broek gaat ipv andersom.

Rijden de motorrijders in Amsterdam ook rond met de lange wapenstok zoals de bikers?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #47 Gepost op: 3 november 2011, 17:37:51
Heb mijn korte wapenstok in een vak zitten op mijn linkeronderbeen en heb er geen last van. Zal mij benieuwen waar we de wapenstok laten met de nieuwe motorkleding, aangezien de laars over de broek gaat ipv andersom.

Rijden de motorrijders in Amsterdam ook rond met de lange wapenstok zoals de bikers?

Had bij de KMar idd mijn korte stok rechtsonder zitten.

Bij de politie echter hebben we geen zak daar voor zitten.

Sommige ULM-rijders van de binnenstad hebben idd de lange stok aan hun riem hangen.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #48 Gepost op: 3 november 2011, 18:50:29
Had bij de KMar idd mijn korte stok rechtsonder zitten.

Bij de politie echter hebben we geen zak daar voor zitten.

Sommige ULM-rijders van de binnenstad hebben idd de lange stok aan hun riem hangen.

Heb je daar een foto van hoe ze dat doen? Lijkt mij superlink namelijk bij valpartijen?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #49 Gepost op: 3 november 2011, 18:58:35
Heb je daar een foto van hoe ze dat doen? Lijkt mij superlink namelijk bij valpartijen?

Kan zo niet even 1,2,3 een foto vinden. Wat ik wel weet is dat men hem net zo draagt als de ME, in een ring aan de koppel. Dus hangt hij gewoon langs je heup naar beneden.