Uitschuifbare wapenstok

Auteur Topic: Uitschuifbare wapenstok  (gelezen 205676 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #50 Gepost op: 3 november 2011, 19:16:08
Kan zo niet even 1,2,3 een foto vinden. Wat ik wel weet is dat men hem net zo draagt als de ME, in een ring aan de koppel. Dus hangt hij gewoon langs je heup naar beneden.

Zoals ik al dacht, gevaarlijk! Zou ik persoonlijk nooit doen als ik ervoor zou staan (rij wel motor maar ben geen agent ;)).

Bij een valpartij loop je de kans dat de stok dus in je zij geduwd wordt en lelijk letsel kan veroorzaken.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #51 Gepost op: 3 november 2011, 19:58:16
Nou er zitten wel meer onderdelen aan de koppel die ernstige schade aan kunnen aanrichten aan het de bestuurder tijdens een val.

Voor burgerdiensten/AE zou dit een perfecte oplossing zijn, want zeker bij de kleinere collega "verberg" je een korte wapenstok minder makkelijk... Dan kan elke collega de wapenstok zonder problemen en zonder op te vallen meenemen.

Vrees alleen dat het letsel bij de tegenpartij zwaarder/erger zal zijn, dan in verhouding met de huidige wapenstok.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #52 Gepost op: 3 november 2011, 21:12:49
Ik weet niet of dat erg is, met de huidige stok slaan is totaal nutteloos tegen dronken en doorgesnoven personen. Alleen een goede stoot  of slag wil nog wel eens helpen, maargoed dan ben je al tot op 30cm genaderd...lekker veilig...


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #53 Gepost op: 3 november 2011, 21:23:34
Is er ook een afbeelding van deze betreffende wapenstok?


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #54 Gepost op: 3 november 2011, 21:55:54
Vrees alleen dat het letsel bij de tegenpartij zwaarder/erger zal zijn, dan in verhouding met de huidige wapenstok.

Op zich vrees ik dat niet. Het letsel en geweld tegen politiemensen is ook zwaarder dan toen de huidige stok werd bedacht.

Het grote voordeel is dat hij waarschijnlijk langer zal zijn dan de huidige en dat je daardoor toch een goeie tik kunt uitdelen zonder dat je direct op grijpsafstand staat. Ik zeg: Laat maar komen die nieuwe stok.


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #55 Gepost op: 3 november 2011, 22:46:02
Deze baton.
Begint op 1.28min
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #56 Gepost op: 4 november 2011, 00:20:54


Dit model stond afgebeeld bij een krantenartikel, kan alleen dat artikel niet meer terug vinden.

Het betreft iig een:

Tonfa wapenstok Telescoop
materiaal: gehard Aluminium
zeer licht: 840 gr
lengte: 61 cm
lengte ingeschoven: 36 cm
kleur: zwart


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #57 Gepost op: 4 november 2011, 08:23:08
Heb mijn korte wapenstok in een vak zitten op mijn linkeronderbeen en heb er geen last van. Zal mij benieuwen waar we de wapenstok laten met de nieuwe motorkleding, aangezien de laars over de broek gaat ipv andersom.

Rijden de motorrijders in Amsterdam ook rond met de lange wapenstok zoals de bikers?

Heb je er wel eens over na gedacht als je valt. Dan breek je gelijk je onderbeen, door je wapenstok.
Die van mij als ik heb al mee neem zit in mijn koffer.


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #58 Gepost op: 4 november 2011, 08:33:13
Ik denk niet dat we de tonfa gaan krijgen.
Zal wel weer te agressief staan.
Ik heb de oosterburen ermee aan het werk gezien. Ze zijn er heel behendig in en het is een schitterend wapen.
Maar ik denk dus dat we de wapenstok krijgen zoals in het filmpje.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #59 Gepost op: 4 november 2011, 09:56:19
Deze baton.
Begint op 1.28min

Wat mij dan weer opvalt is dat de duitse "IBT" docent uitlegd hoe je moet slaan en wat de gevolgen (voor je pols) zijn als je verkeerd slaat(03 min.). Even later zie je de "cursisten" oefenen (03min.15)... en ja hoor.  ^-^
Zou e.e.a. soms (expres?) verkeerd gemonteerd zijn door RTL of is het nu zo moeilijk om te luisteren als er uitleg wordt gegeven?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.