Brandweer vaartuigen / Blusboten

Auteur Topic: Brandweer vaartuigen / Blusboten  (gelezen 146174 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #150 Gepost op: 21 juli 2007, 20:49:16
Dat ik die van Aalsmeer mooier vind, daar bedoel ik mee te zeggen dat ik denk dat beter is om mee te werken, qua binnenruimte, brandcardsteun, niet te vergeten de duikdeur en motorvermogen.

Binnenruimte hebben ze bij Nieuwkoop ook niet over te klagen, brancardsteun is ook daar aanwezig:


© www.vanvossen.com

En een hendel om de monitor te sturen, ook wel handig :P Daarnaast kan de boot een snelheid halen van 50 km/h.

Ik blijf me sowieso verbazen over de snelheid die de (soms lomp uitziende) aluminium boten kunnen halen :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #151 Gepost op: 21 juli 2007, 20:56:08
Ik heb momenteel geen interieurfoto's voorhanden maar in de boot van Aalsmeer zijn nu aan een zijde wegklapbare stoelen gemaakt. De zitting van Rosenbauer interieurs op een wegklapbare aluminium plaat. Zo kun je volledig aangekleed toch zitten, iets wat ook voor de duikers erg prettig is.

En die aluminiumboten zijn wel erg licht, vandaar dat ze ook erg hard gaan. Van de week gingen we met 8 man tegen de 60 km aan. Best heftig dus  :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #152 Gepost op: 21 juli 2007, 20:56:43
De boot van Aalsmeer is gewoon erg mooi, en hopelijk ook waterdicht ;)
In samenspraak met de ambulancedienst is er zelfs een op maat gemaakte brancardsteun op gebouwd. Inderdaad zitten er een paar stickers niet netjes recht, maar dat zal de 'leek' niet echt opvallen denk ik, het geheel is duidelijk herkenbaar als brandweerboot.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #153 Gepost op: 22 juli 2007, 13:18:01
De boot van Aalsmeer is gewoon erg mooi, en hopelijk ook waterdicht ;)
In samenspraak met de ambulancedienst is er zelfs een op maat gemaakte brancardsteun op gebouwd. Inderdaad zitten er een paar stickers niet netjes recht, maar dat zal de 'leek' niet echt opvallen denk ik, het geheel is duidelijk herkenbaar als brandweerboot.

Die deur, daar word nog aan gewerkt, mocht je er eerdaags in moeten, niet naast de bestuurder gaan zitten maar veilig droog ergens voorin  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #154 Gepost op: 29 maart 2008, 15:30:09
Brandweer Amsterdam-Amstelland.
Brandweer-reddingsvaartuig.

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #155 Gepost op: 15 mei 2009, 21:48:29



Dienst: Brandweer IJssel - Vecht Zwartewaterland
Roepnummer: 685 Zwartsluis
Soort voertuig: Brandweervaartuig
Merk en type: Jetfire 24 - AquaService
Overige bijzonderheden:

Lengte: 7.35M
Breedte: 2.45M
Motor: Steyer 250 pk.
Waterjet: Hamilton
Snelheid: Max. 55 km p/u

Speciale trailer (kan tot 1.25m hoge kade te water worden gelaten).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #156 Gepost op: 1 juni 2009, 20:33:53

Dienst: Brandweer Kennemerland - Haarlemmermeer
Kazerne: Hoofddorp
Roepnummer: ''354 1/2'' (officieel geen eigen roepnummer, 354 is de WO van de Haarlemmermeer)
Soort voertuig: Brandweervaartuig (t.b.v. duikers)
Merk & type: Pioneer Multi + Yamaha 40(?) pk
Byzonderheden: oranje en blauwe flitser, pioneer multi met duikklep (zoals elke pioneer multi)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #157 Gepost op: 1 juni 2009, 21:12:59



Dienst: Brandweer IJssel - Vecht Zwartewaterland
Roepnummer: 685 Zwartsluis
Soort voertuig: Brandweervaartuig
Merk en type: Jetfire 24 - AquaService
Overige bijzonderheden:

Lengte: 7.35M
Breedte: 2.45M
Motor: Steyer 250 pk.
Waterjet: Hamilton
Snelheid: Max. 55 km p/u

Speciale trailer (kan tot 1.25m hoge kade te water worden gelaten).

Geweldige boot, toptrailer, het enige nadeel is dat de hele combinatie zo zwaar is dat de huidige PM671 van Zwartsluis hem niet kan trekken en de TS dus nu voor elke boot-uitruk op pad moet.  Nu scheelt het dat deze PM qua leeftijd toch binnenkort vervangen gaat worden, maar het zal er dan wel eentje worden die een slagje groter is dan de huidige Iveco-bus.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #158 Gepost op: 1 juni 2009, 21:23:57
Geweldige boot, toptrailer, het enige nadeel is dat de hele combinatie zo zwaar is dat de huidige PM671 van Zwartsluis hem niet kan trekken en de TS dus nu voor elke boot-uitruk op pad moet.  Nu scheelt het dat deze PM qua leeftijd toch binnenkort vervangen gaat worden, maar het zal er dan wel eentje worden die een slagje groter is dan de huidige Iveco-bus.

Ik heb op de IVIC een gesprek gehad met de fabrikant cq. ontwerper. Ik vroeg hem inderdaad waar ze hem mee gaan trekken en hij vertelde dat daar op korte termijn een nieuw voertuig voor aangeschaft gaat worden omdat hij nu achter de TS moest  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #159 Gepost op: 1 juni 2009, 21:32:55
Ja, de plv postcdt van Zwartsluis stond er met een dubbele pet, hij is namelijk werkzaam bij de werf waar de boot vandaan komt. Op IVIC stond een compacte TS op een Renault chassis, bestemd voor Texel. Momenteel wordt er bekeken of zo'n soort voertuig voldoet, alleen dan niet uitgevoerd als TS.

Deze:
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!