Antecedentenonderzoek

Auteur Topic: Antecedentenonderzoek  (gelezen 6977 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pax

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Gepost op: 6 november 2011, 21:29:37
Geachte heren/dames,

Ik heb enkele vragen over het antecedentenonderzoek. Twee van mijn werkgevers zijn failliet gegaan en kan deze helaas niet meer als referentie opgeven, is dit een groot probleem of zijn werkgevers niet zo van belang, ik neem aan dat de Politie kan zien waar ik gewerkt heb? Wel heb ik mijn huidige werkgever en oud-docenten als referentie opgegeven.

Ook is mijn vraag wat word er allemaal gevraagd aan bijvoorbeeld mijn werkgever? Zijn het vragen zoals: is Pax wel eerlijk, komt die op tijd en heeft die ooit iets gedaan waarvan u dacht dat het te ver ging of kunnen de vragen ook over het privéleven van iemand gaan?

Ik ben eenmalig in aanraking geweest met de Politie maar dat heb ik aangegeven bij het korpsgesprek en vonden ze geen reden om mijn sollicitatie stop te zetten.

Sorry ben een beetje gestrest ben nu zo ver gekomen zou het jammer vinden als ik nu geweigerd zou worden.
Bedankt voor uw tijd.

Met vriendelijke groet,

Pax.




tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1 Gepost op: 6 november 2011, 21:38:52
Beste Pax,

Ten eerste is het van het grootste belang om gewoon eerlijk te zijn en kennelijk heb je dat gedaan.
Je gaf namelijk aan dat je al eens met de politie in aanraking bent gekomen.
De vragen die gesteld worden mbt het antecedentenonderzoek zijn heel divers.
O.a. de vragen die jij al genoemd hebt.

Maak je vooral geen zorgen. Als jij gewoon jezelf bent en je dat ook altijd bent geweest dan zal het antecedentenonderzoek geen belemmering moeten zijn voor voortzetting van jou sollicitatie.

Heel veel succes!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 11 september 2012, 18:17:33
Volgende week komt een politiemedewerker bij mij thuis voor een gesprek n.a.v. het antecedentenonderzoek, ondanks dat ik al een maand ben aangenomen en ik al door mijn proeftijd ben, wat moet ik mij hier van voorstellen?


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #3 Gepost op: 11 september 2012, 18:22:13
Was je antecedenten onderzoek ook al goedgekeurd?

Heb je alles eerlijk verteld en bijvoorbeeld geen belangrijke dingen verteld die ze wel wouden weten?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 11 september 2012, 18:25:13
Op 5 bekeuringen na, nooit last gehad van de politie. O0
(4 voor hele lichte snelheidsovertreding en 1 keer parkeerboete, omdat ik mijn vergunning was vergeten)


Motosmurf

  • Noodhulp/wijkzorg politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #5 Gepost op: 14 september 2012, 14:23:10
Antecedentenonderzoek heeft betrekking op je strafrechtelijke verleden en is in principe administratief. Men kijkt wat voor justitiele documentie (strafblad) je hebt. Bekeuringen zitten daar niet bij maar kun je best vertellen. Een strafblad hoeft niet perse een belemmering te zijn. Het gaat er natuurlijk wel om wat het strafbare feit was, hoe lang geleden en je verhaal erbij. Een oud klasgenoot van me had rijden onder invloed op z'n naam staan. Daar is 'ie bij z'n sollicitatie open en eerlijk over geweest en dat was toen geen probleem.

Het referentenonderzoek (en evt. thuisbezoek) heeft te maken hoe jij als persoon bent. Ik heb overigens nooit een thuisbezoek gehad van Haaglanden, maar misschien is dat inmiddels veranderd en/of ligt het er aan hoeveel tijd men heeft en/of men na de gesprekken nog meer info wil. Het referentenonderzoek gaat er volgens mij trouwens meer om of je uberhaupt referenties op kunt geven,  dan wat ze over je zeggen. Ik bedoel, niemand geeft een referentie op die negatief over ze zal zijn. Maar als jij 10 werkgevers hebt gehad en je kunt/wilt er niet één opgeven, ja dan zegt dat misschien iets.