Salarisverschil met de USA

Auteur Topic: Salarisverschil met de USA  (gelezen 13131 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 30 december 2004, 18:28:40
Ik heb contact met twee brandweermannen uit Temcula (Californie) die hier 8 maanden geleden geweest zijn en ze verdienen inderdaad meer dan ons. Eén van de twee was een paramedic en was tevens ook ploegchef en die verdiende ook rond de 4500 dollar per maand, maar hier zit ook de bonus in van de werkdagen die ze maken, hun werkte daar 3x 24 uur en dan 4x 24 uur vrij. Tevens zeiden ze ook nog wat ze per maand aan benzine kwijt, da's ongeveer zo'n 600 dollar dus de verhoudingen liggen daar wat anders maar ze verdienen daar omgerekend wel meer.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


fireman77

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 30 december 2004, 19:08:51
Ja, ze krijgen dan wel meer salaris als een brandwacht hier in Nederland, maar vergeet niet dat daar geen sociale lasten van af gaan. De sociale voorzieningen zijn daar heel anders geregeld dan in ons land. Dus als wij geen sociale lasten zouden betalen dan hadden wij ook een salaris van die categorie.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #12 Gepost op: 30 december 2004, 19:34:49
Citaat
Al dan niet, vindt ik het hongerloontje wat een beroeps hier in Nederland krijgen niet de moeite om voor te gaan werken...   Als je kijkt wat er voor een functie GEVRAAGT wordt, en wat je daar dan maar voor krijgt.  

Als je ziet wat je er allemaal voor moet doen.

Tja en toch zijn er dan nog van die gekken die ze er voor weten te strikken  ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 30 december 2004, 23:21:46


Tja en toch zijn er dan nog van die gekken die ze er voor weten te strikken  ;)
Er is niks mis met het baantje van brandwacht, je moet er alleen jong mee beginnen dan groei je er een beetje in. Maar toen ik 30 jaar was.....sorry 31, heb ik nog wel eens gesolliciteerd naar brandweer Breda. Dat schol mij toen 1000 gulden netto per maand!!!! Wat ik minder ging verdienen. Daarbij had ik alles wat ze vroegen, t/m hbt, alleen moest ik brandweerduiker nog doen.
Ik moest ook op eigen kosten verhuizen naar Breda, dus duurder gaan wonen (ook nog!) wat ik nu doe.

Vindt je het dan raar dat ik het niet gedaan heb? ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #14 Gepost op: 30 december 2004, 23:36:40
Nee dat is vrij logisch dan inderdaad................maar er is nog hoop toch bij jullie.....??


firemanr

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 31 december 2004, 11:30:25
Nee dat is vrij logisch dan inderdaad................maar er is nog hoop toch bij jullie.....??
Naar de eerste berichten geluisterd te hebben over de plannen voor volgend jaar, kwam naar voren dat er in Terneuzen iig geen beroepskorps komt....voorlopig. ;)

Misschien (en dat bedoelde je misschien) op mn werkplek??? ;D


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #16 Gepost op: 31 december 2004, 12:33:18
Ik doelde eigenlijk op terneuzen maar ik begrijp dat er op je werk wel mogelijkheden zijn dan ???


firemanr

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 31 december 2004, 12:41:53
Ik doelde eigenlijk op terneuzen maar ik begrijp dat er op je werk wel mogelijkheden zijn dan ???
Ik hoop dat er op dat gebied iets bij moet komen, van mensen. ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #18 Gepost op: 31 december 2004, 12:42:47
wie weet, een nieuw jaar en nieuwe kansen.......succes in ieder geval


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #19 Gepost op: 31 december 2004, 18:02:04
Als je dingen vergelijkt, vergelijk dan alles en niet alleen een bruto salaris.

Ik heb ooit een collega gehad die een nieuwe baan had aanvaard, waar hij, netto per maand, bijna het dubbele ging verdienen als hij nu deed.

Toen ik begon te rekenen en niet alleen naar het maandsalaris keek, slonk het verschil zienderogen.

- contract op projectbasis i.p.v. vast contract
- geen auto van de baas, maar zelf de kosten van het leasecontract betalen
- geen roostervrije dagen
- geen onkosten vergoedingen voor opleidingen, kleding, pensioen, ziektekosten e.d.
- geen dertiende maand
- ....

Uiteindelijk bleek hij netto zo'n 8% er op vooruit te gaan ......