Welke voertuigen gaan eruit bij Gooi en Vechtstreek, ivm bezuinigingen?

Auteur Topic: Welke voertuigen gaan eruit bij Gooi en Vechtstreek, ivm bezuinigingen?  (gelezen 121931 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #320 Gepost op: 12 december 2014, 11:38:11
Citaat van: Peter71 link=msg=1313094 date=1418050258
De TS van Blaricum was gevuld met 6 man. Wat is de verdere meerwaarde dan nog van de SIV om die dan toch door te laten rijden.

Er is opgeschaald naar middelbrand, dus dan kan zo'n voertuig prima doorrijden voor de 'handjes' of aanvulling van een andere TS die wellicht met 4 personen is gevuld.

Zoals hier zie ik het graag: een SIV als aanvulling op de TS (eventueel TS4). Prima om (tijdens kantooruren) een SIV mee te laten rijden met posten die mogelijk bezettingsproblemen hebben of sneller uit kunnen rukken met 4 personen. Zo lang die SIV niet als eerste aankomt is het gewoon een prima oplossing om extra mensen ter plaatse te krijgen. Hoe vaak hebben we in het verleden gezien dat een redvoertuig of HV als eerste bij een melding aankomt met twee brandweerlieden? Juist ja; het is niet zo handig om met een voertuig ter plaatse te komen zonder effectief iets uit te kunnen richten. In tweede instantie kan je het voertuig of de bemanning ervan vaak prima gebruiken.

Ik heb overigens één keer de bevelvoerder HW, die vanwege meerdere branden als eerste ter plaatse kwam bij een 'autobrand', direct op horen schalen naar grote brand ;D
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #321 Gepost op: 13 december 2014, 11:31:50
Waar blijft dan het verhaal dat de SIV in het leven is geroepen om eerder ter plaatse te zijn, dan een normale TS? Blaricum red het dus om met een TS6 netjes op tijd te zijn, en ik dacht dat er niet opgeschaald werd met SIVjes, maar met normale TSen.
Waarom de SIV niet terug naar zijn post, omdat brandweer Laren in dit soort gevallen ook nog eens de tweede TS levert. ::)
Ik zou zeggen, SIV terug naar zijn post, blijft hij inzetbaar voor een eventuele nieuwe uitruk. Of zit hier nu het halsstarrige beleid in dat we dat ding hebben, dus we motte en zullen dat ding inzetten. ::)


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #322 Gepost op: 14 december 2014, 14:30:21
Citaat van: Peter71 link=msg=1314093 date=1418466710
Waar blijft dan het verhaal dat de SIV in het leven is geroepen om eerder ter plaatse te zijn, dan een normale TS? Blaricum red het dus om met een TS6 netjes op tijd te zijn, en ik dacht dat er niet opgeschaald werd met SIVjes, maar met normale TSen.
Waarom de SIV niet terug naar zijn post, omdat brandweer Laren in dit soort gevallen ook nog eens de tweede TS levert. ::)
Ik zou zeggen, SIV terug naar zijn post, blijft hij inzetbaar voor een eventuele nieuwe uitruk. Of zit hier nu het halsstarrige beleid in dat we dat ding hebben, dus we motte en zullen dat ding inzetten. ::)

Zodra de TS met volledige bezetting vertrekt is ook in mijn ogen de SIV geen meerwaarde meer.
Zeker niet als een TS nog eerder tp is, laat de motivatiebus dan lekker terug gaan en wachten op inzetten waarbij deze nog wel een nuttige aanvulling kan zijn.
Om nou een SIV kosten wat kost tp te laten gaan alleen om het op papier aantrekkelijk te laten zijn dan kan je er wel gelijk mee stoppen, dan is de insteek al volledig kansloos!
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #323 Gepost op: 26 januari 2015, 16:32:51
Verbittering over stoppen strijd voor tweede bluswagen Blaricum


BLARICUM - ,,Een bittere pil.'' Zo noemen de Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers (VBV) en Blaricumse brandweervrijwilligers het besluit van de gemeenteraad om te stoppen met het verzet tegen het weghalen van de tweede bluswagen.

,,De gemeenteraad heeft de indruk gewekt tot het uiterste te zullen gaan en dat is niet gebeurd'', vertelt een VBV-woordvoerder na ruggespraak met Blaricumse vrijwilligers. De uitleg die burgemeester Joan de Zwart in deze krant gaf over het besluit, toont volgens de VBV 'onkunde van adequate brandweerzorg' aan.
Haar constatering dat het nieuwe dekkingsplan waarmee de regionale brandweer werkt in Blaricum een verdubbeling betekent van het veiligheidsniveau (gemiddeld van 45 naar 90 procent) bestrijdt de VBV. En ook de veronderstelling dat Blaricum alleen op 100 procent zou kunnen komen door extra materieel in Huizen of Laren neer te zetten, is volgens de VBV 'apekool'. ,,Dekkingsgraad in opkomsttijden van de brandweer is niet hetzelfde is als het veiligheidsniveau.''


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #324 Gepost op: 26 januari 2015, 16:35:03
Over krom rekenen gesproken. Je haalt een normale TS weg, daarmee halveer je de slagkracht en dus het veiligheidsniveau in een gemeente, maar toch stijgt het niveau van 45 naar 90%. Dan heb je echt geen verstand van zaken, en geloof je nog in sprookjes.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #325 Gepost op: 26 januari 2015, 16:47:14
p2kflex
16:43:00 26-01-15GROUP-1Graag vws Crailoo.
0703018BRW Gooi en Vechtstreek (Huizen) (Bemanning TS-2)
0703901BRW Gooi en Vechtstreek (Huizen) (Lichtkrant)
p2kflex
16:36:09 26-01-15GROUP-1Pr 1 OMS Autom.melder Diaconessenlaan 1 Naarden 1631 1252 2761 BK:NAA0175
0704972BRW Gooi en Vechtstreek (Bussum) (AL 1252)
0703255BRW Gooi en Vechtstreek (Bussum) (Bemanning SIV)
0703257BRW Gooi en Vechtstreek (Bussum) (Chauffeurs)
0703251BRW Gooi en Vechtstreek (Bussum) (Chauffeursploeg 1)
0703253BRW Gooi en Vechtstreek (Bussum) (Chauffeursploeg 2)
0703908BRW Gooi en Vechtstreek (Bussum) (Lichtkrant)
0704979BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (SIV 2761)
0703302BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Bevelvoerder)
0704599BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Brugwachters)
0703310BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Korpsalarm)
0703909BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Lichtkrant)
0704590BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Persoonlijke code)
0704974BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (TS 1631)

De SIV van Bussum gaat naar Naarden voor in dit geval een OMSje, de SIV van Huizen moet naar Crailo om daar als restdekking te staan.
Nu zal er iets in Bussum gebeuren waar de SIV van Huizen naar toe gaat. En doe eens gek, in Blaricum gebeurd ook iets. Joehoe, burgemeester, hoezo het veiligheidsniveau verhoogt ??


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #326 Gepost op: 4 februari 2015, 20:26:49
wie kan me dit uitleggen bussum heeft een siv Huizen Weesp en nu ook loosdrecht hoezo 4 siv in zo kleine regio???


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #327 Gepost op: 4 februari 2015, 20:31:05
De SIV's van Huizen, Bussum en Weesp zijn TS2
De andere zijn TS4. ;)


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #328 Gepost op: 5 februari 2015, 07:33:12
08:16:1802-02-1514BRANGoedemorgen collegas vanaf heden is de TS2 van LSD operationeel. Voor u geldt dat de TS Flex operationeel is. Heel veel succes.
0704999 BRW Gooi en Vechtstreek ( Monitor GMK )
0703906 BRW Gooi en Vechtstreek ( Lichtkrant Kortenhoef )
0703224 BRW s-Graveland ( Korpsalarm )

Hoe verklaar je deze melding dan? Een TS 2 is hetzelfde als een SIV 2 lijkt mij.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #329 Gepost op: 5 februari 2015, 08:40:25
Inderdaad: er rijden nu 4 SIV2 rond in Bussum, Loosdrecht, Weesp en Huizen. De andere tankautospuiten kunnen als TS4 uitrukken. Nu zal Hilversum ook niet alleen meer door Bussum bediend worden met de SIV, maar zal het westelijke deel door Loosdrecht opgepakt gaan worden.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding