GHOR of GHOR? Wat is deze afkorting voluit?

Auteur Topic: GHOR of GHOR? Wat is deze afkorting voluit?  (gelezen 35905 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #30 Gepost op: 5 september 2015, 19:10:10
Citaat van: Golly link=msg=1370194 date=1441214986
GHOR is een soort van eigennaam geworden, net als HAVO en VWO, en heeft geen betekenis meer bij de letters.

De "payoff" is Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio.

De versie met Ongevallen en Rampen is een paar jaar terug afgeschaft, en als ik dan een website  moet geloven is dat die van de GHOR zelf, nu GGD.nl

typisch dat de GHOR zelf niet eens meer weet wat ze betekent...  een eigen naam moet nog steeds betekenis hebben, een duidelijke afkorting zoals GHOR  idem.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #31 Gepost op: 5 september 2015, 19:26:32
Citaat van: Pyro_loe link=msg=1370488 date=1441381781
@grumpy91

En de SIGMA moet dus hoog nodig zijn website gaan actualiseren, want daar staat het dus fout.  O0

Overigens gebruiken GHOR Limburg Noord en de Veiligheidsregio Limburg Noord & Zuid wel die nieuwe uitleg, dus ik begrijp niet goed met wat je bedoel met "blijven wij wel ouderwets doen"

SIGMA hun website is al in eeuwen niet aangepast (Laatste update: 18OKT10).

En op de sites staat het mogelijk wel goed, maar als als je met ze samenwerkt e.d. gebruiken ze nog de oude naamgeving.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #32 Gepost op: 19 oktober 2015, 18:08:14
GHOR

Oorspronkelijk: Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen
Sinds de Wet Veiligheidsregio's: De Geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio

Bron: Basisboek Integrale Veiligheid (Wouter Stol e.a.), 2011