Het recht jezelf te verdedigen wanneer je wordt belaagd

Auteur Topic: Het recht jezelf te verdedigen wanneer je wordt belaagd  (gelezen 37216 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 28 februari 2012, 13:54:52
Als je ziet dat iemand bij je auto staat en duidelijk de intentie heeft om in te breken en je pakt* deze persoon zodra deze ook maar de geringste beweging naar je auto maakt, word je dan ook aangehouden?
*Dus bijvoorbeeld AZV, IBT, Krav Maga etc etc dingen toepast.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #41 Gepost op: 28 februari 2012, 14:51:53
Als je ziet dat iemand bij je auto staat en duidelijk de intentie heeft om in te breken en je pakt* deze persoon zodra deze ook maar de geringste beweging naar je auto maakt, word je dan ook aangehouden?
*Dus bijvoorbeeld AZV, IBT, Krav Maga etc etc dingen toepast.
Wanneer heeft iemand duidelijk de intentie in te breken?  ;)
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 28 februari 2012, 16:15:06
Als iemand langs alle auto's in je straat loopt en duidelijk bij elke auto naar binnen kijkt en duidelijk de omgeving scant en toevallig ook nog helemaal in het zwart gekleed is.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #43 Gepost op: 28 februari 2012, 16:37:51
En dan is het net een agent die een "Niets erin, niets eruit" actie uitvoert. Aanspreken/aandacht trekken werkt ook goed. Zulk soort mensen wordt niet graag gezien.

 Zolang het puur bij het kijken blijft heb je nog heel weinig om te gaan voor een poging tot autokraak etc.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 28 februari 2012, 16:44:33
Wat wil een agent doen als er toevallig nog wel iets in ligt?
Ik ken deze acties eigenlijk niet, maar agent of niet, maar iemand dat in mijn auto probeert te komen, krijgt wel een corrigerende tik.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 28 februari 2012, 16:50:33
Worden deze acties nooit van te voren bij buurtbewoners aangekondigd?


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #46 Gepost op: 28 februari 2012, 17:03:46
Als iemand langs alle auto's in je straat loopt en duidelijk bij elke auto naar binnen kijkt en duidelijk de omgeving scant en toevallig ook nog helemaal in het zwart gekleed is.
Tja, wie weet is hij wel op zoek naar voorbeelden van ingebouwde carkits, ik noem maar wat.

Wat wil een agent doen als er toevallig nog wel iets in ligt?
Ik ken deze acties eigenlijk niet, maar agent of niet, maar iemand dat in mijn auto probeert te komen, krijgt wel een corrigerende tik.
Er in proberen te komen of er in kijken is natuurlijk een groot verschil. Ik zou het bij iemand die er in kijkt in elk geval niet doen, bij de rechter uitleggen waarom je "denkt"dat het een auto inbreker is zal lastig worden. Zoals Dinozzo al zegt heeft het meer nut om zo'n gozer doodleuk te vragen of hij ergens naar op zoek is.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 28 februari 2012, 17:41:30
En als iemand aan je portier zit, heb je dan ook problemen?


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #48 Gepost op: 28 februari 2012, 19:29:23
En als iemand aan je portier zit, heb je dan ook problemen?

En je slaat hem verrot, wat denk je zelf? Sorry maar wat een kulvragen!

Zo moeilijk is het niet, betrap je iemand op een strafbaar feit dan mag je hem aanhouden, probeert hij/zij te vluchten dan mag je proportionele dwang gebruiken om hem/haar tegen te houden.

Iemand die toevallig in aan je auto zit of zelfs al zit hij aan je portier doet niks strafbaars en dus kan je hem of haar ook niks maken, sla je hem of haar in elkaar dan ga je wat mij betreft terecht richting cel en pas je niet deze maatschappij.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 28 februari 2012, 19:42:13
Iemand dat toevallig in mijn auto zit?
Als er iemand in mijn auto zit, dan is het een passagier waarvan ik het weet.
Dan pas ik maar niet in deze maatschappij, maar als iemand met zijn klauwen aan mijn eigendom zit of er in zit en dan bedoel ik echt iemand met kwade bedoelingen, dan pak ik degene wel en ben ik niet politiek correct.