Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)

Auteur Topic: Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)  (gelezen 159901 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Gepost op: 16 oktober 2011, 23:02:04
Nu ook in Nederland bij Amstra. Dit is het basismodel zoals ze ook naar Visser Leeuwarden gaan, waar ze op het moment bezig zijn met de eerste auto's voor de RAVU. Het interieur, zoals op de foto's te zien is, is beperkt zoals bij een hulpambulance. Het interieur is dus niet zoals ze de wagens bij de RAVU in gebruik gaan nemen. Achter de blauwe kappen is nog voldoende ruimte om amber en evt groen te plaatsen.
Detail: de MB-ster ontbreekt, zowel op de motorkap als ook op het chroomdeel van de gril.










Met dank aan Amstra voor het vriendelijke ontvangst  O0


Geloof niet alles wat je denkt.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2011, 03:30:55
Wordt een mooie auto. Vanaf november is dat dus mijn nieuwe werkplek. Echter qua uiterlijk (o.a. blauwe verlichting) zal er nog het eea extra worden opgezet.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2011, 17:44:57
Wordt een mooie auto. Vanaf november is dat dus mijn nieuwe werkplek. Echter qua uiterlijk (o.a. blauwe verlichting) zal er nog het eea extra worden opgezet.
Je gaat dus bij de RAVU werken Pedro? Welke post?

In ieder geval gefeliciteerd en dat deze auto maar fijn mag werken voor je.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2011, 10:04:06
Dat van dat onderstel heb je correct. Echter er zijn wel meer partijen binnen Nederland die een laagmodel MB hebben besteld (A en/of B-auto).
Dus dat op die foto een Miessen staat...dat kan best kloppen. Echter het uiterlijk van de Visser V is anders dan die jij op de foto hebt gezet  ;).
En ja..de RAVU is mede-opbouwer van de Visser V en hebben er een tiental in bestelling staan. Volgens mijn laatste gegevens (van een koploper wagenpark RAVU) van gisteren worden de eersten half oktober afgeleverd. Maar goed...eerst zien en dan geloven. Ben wel benieuwd wanneer ik erin mag gaan werken. De stahoogte zou eindelijk voldoende zijn om rechtop te staan.
Ik krijg net een foto toegestuurd van de nieuwe ambu's van RAVU. ''het uiterlijk is anders'' maar, ik zie nog steeds een Miesen Bonna 212L. Die carroserie is een Miesen en Visser gaat daar uiterlijk niet veel aan kunnen veranderen, want de ruiten en blauwe units achter en voor hebben gewoon een vorm die vastligt en waar niets aan veranderd kan worden. Maar ik ben erg benieuwd hoe de ambu eruit ziet als hij klaar is.
Klopt het verhaal de de nieuwe Visser ambulance een motorkap ornament krijgt op de plaatst waar de mercedes ster normaal zou staan?
foto: personeels blad RAVU, gemaakt bij Visser Leeuwarden. foto is een scan en daarom van slechte kwaliteit


Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2011, 11:00:10
per 1 november gaat de eerste in dienst. Woensdag aanstaande wordt de eerste overgedragen aan de RAVU.
Ben benieuwd.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2011, 11:33:28
Ook bekend welke er uit gaan, vermoedelijk alle oude tussen 2005 en 2006 zeker ?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2011, 11:35:26
volgens mij hobbelt er zelfs nog een visser type 3 rond die nog ouder is. trainings ambulance?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2011, 11:50:49
Ook bekend welke er uit gaan, vermoedelijk alle oude tussen 2005 en 2006 zeker ?

er zou zelfs mogenlijk nog een visser type 3 in actieve dienst zijn, 09-151, kan het kenteken niet controleren want het is onduidelijk op die foto maar dat voertuig moet van 2003 of 2004 zijn. en wisseling van het nieuwe model is misschien ook een mooie gelegenheid om de terberg (ans pans) ambulances op te ruimen ook al zijn deze nog niet zo heel oud.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2011, 13:00:39
en wisseling van het nieuwe model is misschien ook een mooie gelegenheid om de terberg (ans pans) ambulances op te ruimen ook al zijn deze nog niet zo heel oud.

Een chauffeur van een van de Utrechtse ANS voertuigen die ik laatst ergens op een EHBO sprak gaf juist aan dat er recent wederom wijzigingen zijn geweest aan de ANS en dat hij nu voldeed voor het werk waar ze hem voor gebruikte (en dat ze voor dat werk ook in een E-klasse te weinig ruimte hebben)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #9 Gepost op: 24 oktober 2011, 13:57:02
er zou zelfs mogenlijk nog een visser type 3 in actieve dienst zijn, 09-151, kan het kenteken niet controleren want het is onduidelijk op die foto maar dat voertuig moet van 2003 of 2004 zijn. en wisseling van het nieuwe model is misschien ook een mooie gelegenheid om de terberg (ans pans) ambulances op te ruimen ook al zijn deze nog niet zo heel oud.

Bedoel je deze?

Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens