Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)

Auteur Topic: Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)  (gelezen 161202 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kelvin554

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #250 Gepost op: 29 februari 2012, 09:53:32
Ik vind het inderdaad ook raar dat ze zulke lage ambulance's nemen. Volgens mij heb je bij een sprinter ambulance of zo een 'camper' ambulance drie keer meer werkruimte.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #251 Gepost op: 29 februari 2012, 12:06:00
Zoon container opbouw staan in mwb en bn weer te koop omdat ze te ruim zijn... meer ruimte is niet altijd fijn


Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #252 Gepost op: 29 februari 2012, 15:28:46
De meningen over de verschillende soorten voertuigen verschillen ook weer.
De een wil een Sprinter, omdat je dan lekker veel ruimte achterin hebt, zeker als je met 2 plegen moet werken of een mmt arts.
De ander vind een Sprinter weer te groot. Als je iets nodig hebt moet je los uit je stoel om iets te pakken.

Wat ik hoor over de lage voertuigen, je kan overal redelijk makkelijk bij, je kan jezelf goed klem zetten als je uit de gordel bent. Inderdaad als je met 2 man achterin bezig bent is het best vol. Maar gelukkig zijn het over het algemeen korte afstanden.

Ik zelf vind de lage mercedes super, ze rijden erg lekker, erg comfortabel voor zowel ons als voor de patient.
Ben bezig met de Sosa en rijd daar tijdens VVT lessen in een sprinter, maar dat is wel wennen. Zeker met inhalen heb je even nodig om op snelheid te komen. Dat is in een lage mercedes wel wat anders.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #253 Gepost op: 4 maart 2012, 14:48:23
Een fotootje van de nieuwe 09-116


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #254 Gepost op: 4 maart 2012, 19:38:54
zijn er foto's van de binnenkant?
Gevonden.... excuus.
Persoonlijk begrijp ik ook werkelijk niet waarom er voor een auto als deze gekozen word.
Na het zien van de foto's lijkt het me maar krap en klein om in te werken.
Een reanimatie is er al niet in te doen en plek voor bijvoorbeeld een MMT arts is er nauwelijks.
Daarbij lijkt me de lange neus voor de ch niet prettig een voorbeeld is te zien in het filmpje van Vinkeveen.
Eerst een lange neus de weg op en dan pas zicht hebben op.
Ben erg benieuwd of er een ACH op het forum zit met zijn of haar ervaring.
Daarbij moet ik wel toegeven dat de auto als een blok op de weg zal liggen en daar kan geen een bus tegen op!
ACH & HBT


Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #255 Gepost op: 4 maart 2012, 22:59:50
@Fire Shark,

Ik zelf ben chauffeur bij de RAVU. ik moet je zeggen dat ik het een geweldige ambu vind.
Rijden erg goed, ik heb geen last van de zgn lange neus. De voertuig liggen goed op de weg. Vwb werkruimte achterin, als je iets terugleest heb ik in mijn vorige bericht hier al wat over gezegd.
De meningen zijn hier dus over verdeeld.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #256 Gepost op: 5 maart 2012, 14:33:03
Zojuist een nieuwe MB laagmodel met A1 zien vertrekken vanaf de post in Amersfoort Noord. Dit was de 09-135. Staat deze nu op deze post? Dan is of de 143 of de 144 verdwenen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #257 Gepost op: 5 maart 2012, 15:48:21
Hebben ze wel een vaste post??


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #258 Gepost op: 5 maart 2012, 16:01:58
De 144 en 143 stonden al een tijdje samen op Amersfoort Noord. Misschien is de 135 wat "kennismakingsrondjes" aan het maken. Vanochtend had hij een A1 rit in Soest, en vanmiddag dus in Amersfoort  :(
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #259 Gepost op: 5 maart 2012, 16:06:17
Volgens mij heeft de 135 als vaste post Amersfoort-Centrum.