Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)

Auteur Topic: Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)  (gelezen 162855 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #280 Gepost op: 24 april 2012, 17:59:50


Dienst: Regionale Ambulance Voorziening Utrecht
Post: Amersfoort Centrum (?) Noord
Roepnummer: 09-135
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes Benz E250CDI BINZ/Visser
Kenteken: 08-SRV-5
Byzonderheden:


Heb deze nu enkele keren vanaf Noord zien vertrekken. Gok dus dat deze daar nu (tijdelijk) staat. De 144 staat niet meer op Noord
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #281 Gepost op: 24 april 2012, 18:35:01
Nja het is bekend dat de RAVU geen vaste posten heeft voor de voertuigen, dus dat is niet bij te houden  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #282 Gepost op: 24 april 2012, 18:47:12
Nja het is bekend dat de RAVU geen vaste posten heeft voor de voertuigen, dus dat is niet bij te houden  ;)
Klopt. Ben benieuwd of daar een bepaalde reden voor is.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #283 Gepost op: 24 april 2012, 19:14:44
Een belangrijke reden is dat er (veel) verschil zit in het aantal kilometers wat gereden wordt vanaf de posten. In de stad Utrecht worden gemiddeld genomen minder kilometers verreden, terwijl bijvoorbeeld vanaf de post Doorn er wat meer worden verreden. Dit zou er met vaste ambu's op neer komen dat een ambu van de post Doorn bijvoorbeeld na 4 jaar aan zijn kilometers zit en de Utrechtse ambu pas na 6. Door de ambu's te rouleren zijn de verreden kilometers wat beter gelijk te houden, zodat ze uiteindelijk met ong een zelfde leeftijd en km-stand vervangen kunnen worden. Bedrijfseconomische reden dus.
Geloof niet alles wat je denkt.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #284 Gepost op: 24 april 2012, 19:38:56
Een belangrijke reden is dat er (veel) verschil zit in het aantal kilometers wat gereden wordt vanaf de posten. In de stad Utrecht worden gemiddeld genomen minder kilometers verreden, terwijl bijvoorbeeld vanaf de post Doorn er wat meer worden verreden. Dit zou er met vaste ambu's op neer komen dat een ambu van de post Doorn bijvoorbeeld na 4 jaar aan zijn kilometers zit en de Utrechtse ambu pas na 6. Door de ambu's te rouleren zijn de verreden kilometers wat beter gelijk te houden, zodat ze uiteindelijk met ong een zelfde leeftijd en km-stand vervangen kunnen worden. Bedrijfseconomische reden dus.
Zijn jullie al een beetje gewend aan de nieuwe auto's? was gisteren in Amersfoort met de Zorgambu lage mercedes, maar de chauffeur die ik daar sprak was niet echt te spreken over de wegligging/comfort en de hoogte van de vering ivm drempels...  Verschil wat hem opviel met de auto waar ik mee was (13-451)  was oa rijhoogte en hoogte van de wangen van de banden, en de blauwe kappen over de verlichting die volgens hem bij jullie niet te leveren waren...  verdere indeling is bij jullie wel heel anders, de 451 heeftnatuurlijk een stuk minder materiaal aan boord, en heeft oa de evac-chair naast de brandcard bij de achterdeur staan..
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


kelvin554

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #285 Gepost op: 3 mei 2012, 13:09:43
Nog even over de standplaatsen van de ambulance's. Ik fotografeer/film nu al 3 jaar in Vinkeveen en pas sinds vorige week zijn de ambulance 121 en 122 naar een andere post gegaan. En staat hier de 119 en de ??


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #286 Gepost op: 3 mei 2012, 15:39:17
Ik werk al ruim een jaar niet meer bij de RAVU, maar wat ik ook van de chauffeurs hoor is toch een stuggere (sportief geveerde) wegligging van de nieuwe wagens.
Tav de standplaatsen van de ambulances: gemiddeld genomen wisselen de ambu's tijdens hun 'leven' bij de dienst zo'n 2-3 keer van post. Zo heeft de 09-122 bijvoorbeeld ook geruime tijd in Nieuwegein gestaan (in de afgelopen 3 jaar)  ;)
Geloof niet alles wat je denkt.


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Reactie #287 Gepost op: 3 juni 2012, 13:15:35

Dienst: Regionale Ambulance Voorziening Utrecht
Post:
Roepnummer: 09-141
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes - Benz E250 CDI / Visser
Kenteken: 85-TFP-2
Byzonderheden:


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #288 Gepost op: 7 juni 2012, 10:07:11


Merk voertuig: Mercedes E-klasse
Roepnummer: 09135
Kenteken: 08-SRV-5
Standplaats: Amersfoort
Dienst: RAVU
Regio: Utrecht
Bijzonderheden:
Brandweer Papendrecht


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #289 Gepost op: 8 juli 2012, 19:13:29


Dienst: RAV Utrecht
Post: Nieuwegein
Roepnummer: 09-116
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: MB E250CDI Binz Visser
Kenteken: 15-TKR-3
Bijzonderheden:
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming