Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)

Auteur Topic: Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)  (gelezen 159951 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #90 Gepost op: 13 november 2011, 23:12:30
Heel veel mogelijkheden zijn er niet om het aan te passen ... Wellicht nog een lamp achter de voorruit?
Nou zou ik niet direct zeggen!!
Net als de Brandweer drie van die rondjes in de bumper of van die rondjes hoog naast de gril of toch twee blokjes in de gril?
Dat samen met een dashboardflitser!
Zou ook niet verkeerd staan als de twee binnenste koplampen als wigwag zouden werken.
1:87 modelletjes:  


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #91 Gepost op: 14 november 2011, 00:07:31
Nou zou ik niet direct zeggen!!
Net als de Brandweer drie van die rondjes in de bumper of van die rondjes hoog naast de gril of toch twee blokjes in de gril?
Dat samen met een dashboardflitser!
Zou ook niet verkeerd staan als de twee binnenste koplampen als wigwag zouden werken.

Inderdaad ;) De koplampen zijn Xenon en dus niet zou eenvoudig van wigwag te voorzien (het kan wel, maar je ziet het nog nauwelijks in Nederland).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #92 Gepost op: 14 november 2011, 01:46:46
Inderdaad ;) De koplampen zijn Xenon en dus niet zou eenvoudig van wigwag te voorzien (het kan wel, maar je ziet het nog nauwelijks in Nederland).
Is het mogelijk om het grote licht (indien niet mogelijk; de dagrijverlichting) te laten alterneren, wat gewone (niet xenon) verlichting is?


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #93 Gepost op: 14 november 2011, 08:03:04
Witte blokjes LED in de gril als de rest niet kan?
1:87 modelletjes:  


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #94 Gepost op: 14 november 2011, 15:27:04
Is het mogelijk om het grote licht (indien niet mogelijk; de dagrijverlichting) te laten alterneren, wat gewone (niet xenon) verlichting is?

Groot licht is volgens mij ook xenon. Witte blokjes zijn niet toegestaan volgens de nieuwe regeling. Gewoon een goedgekeurde dashbordflitser is denk ik de goedkoopste, makkelijkste en een goed zichtbare optie. Het alterneren van dagrijdverlichting heeft nauwelijks meerwaarde, die zitten nog lager als de blauwe ledjes én op de zelfde breedte van het voertuig.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #95 Gepost op: 14 november 2011, 15:41:14
Het alterneren van dagrijdverlichting heeft nauwelijks meerwaarde, die zitten nog lager als de blauwe ledjes én op de zelfde breedte van het voertuig.
Dat weet ik zo net nog niet. Als ik naar de dagrijlichten van mijn Audi A6 kijk, die zijn megafel ook al zitten ze bij mij op de plaats van het mistlicht (Audi S6 dagrijlicht).
Ik denk dat het wel goed opvalt als je het als signaalverlichting zou gebruiken. Je moet ze ook juist op een afstand zien, dan vallen ze het best op.
Hier een filmpje ter illustratie, deze Duitsers hebben dezelfde S6 dagrijlicht als mij ingebouwd in hun Golfje op de plaats van de mistlamp. Op dezelfde plek als bij de Mercedes E Klasse. Ze hebben er zelfs al een knippermodule tussen geplaatst.
S6 TFL im Golf V R32 mit Lichtsequenz
User: Errider2007
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #96 Gepost op: 15 november 2011, 13:28:02
Ik hoorde dat gisteren de nieuwe 09-126 is afgeleverd.


Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #97 Gepost op: 15 november 2011, 19:00:17
Ja klopt, de 126 staat in Soesterberg bij wagenparkbeheer. De 126 komt straks op post Utrecht Diak te staan.

Vwb het gelijktijdig knipperen van de blauwe led's, bij de 126 knipperen ze om en om. Er worden er in de aankomende periode nog 10 geleverd.

Het dashbordlicht is mooi te zien op het demovoertuig (filmpje Zweedse ambu die ik van de week gepost heb) Heeft ook mijn voorkeur.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #98 Gepost op: 15 november 2011, 19:23:07
De 126 heeft die blauwe lampjes in de bumper ook verder op de hoeken staan. bij de 126 zitten ze meer aan de kant van de koplamp, en bij de 134 zitten ze verder naar de gril toe en net onder het bermlicht/breedstraler (lamp tussen koplamp en gril in) :P


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #99 Gepost op: 15 november 2011, 19:36:46
De 126 heeft die blauwe lampjes in de bumper ook verder op de hoeken staan. bij de 126 zitten ze meer aan de kant van de koplamp, en bij de 134 zitten ze verder naar de gril toe en net onder het bermlicht/breedstraler (lamp tussen koplamp en gril in) :P
foto's zijn slecht want ik heb ze een beetje vergroot en daarna uitgeknipt. ik gebruik ze alleen even voor de vergelijking, want ik kan wel iets beweren, maar bewijs is leuker :D
126 ravu foto damenster

134 ravu foto HVbarneveld ( hier al eerder gepost)