Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)

Auteur Topic: Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)  (gelezen 159882 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2011, 14:31:01
Een chauffeur van een van de Utrechtse ANS voertuigen die ik laatst ergens op een EHBO sprak gaf juist aan dat er recent wederom wijzigingen zijn geweest aan de ANS en dat hij nu voldeed voor het werk waar ze hem voor gebruikte (en dat ze voor dat werk ook in een E-klasse te weinig ruimte hebben)
zei ik iets over een terberg pans ans e050 nou mooi dat ie voor B vervoer voldoet
Bedoel je deze?
die bedoelde ik, maar als ik het kenteken intik bij de RDW dan kennen ze hem niet meer dus hij rijd niet meer rond in NL.


Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2011, 15:20:11
De Visser 3 is ook niet meer in de operationele dienst, er worden er bij afdeling opleidingen 2 gebruikt.




PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #13 Gepost op: 24 oktober 2011, 22:32:53
De twee Visser 3 ambu's van opleidingen staan ook als een van de eerste op de nominatie om vervangen te worden, tenminste dat was het idee toen de Visser 5 nog vorig jaar juni geleverd zou worden.
Mbt de ANS in Utrechtse dienst: twee zijn er in gebruik als B-wagen, de derde is nu de PICU/NICU van Utrecht en is speciaal voor dat doel ook aangepast. Voordat die was aangepast was er een VW T5 HS van Visser in gebruik. Voor PICU/NICU vervoer schoot de Visser 4 inderdaad toekort.
Tav de MB-ster: die ster is niet terug te vinden op het basisvoertuig van Miesen en dus ook niet op de aan de binnenkant verbouwde 'Visser 5' zoals die vanuit Leeuwarden wordt geleverd. Op de plek op de motorkap is een geel plaatje aangebracht en het andere op de gril is vervangen door een zilverkleurige:

Zoals al eerder aangegeven, de Visser 5 is een Miesen ambulance die door Visser aan de binnenkant wordt aangepast en aan de buitenkant past Visser de verlichting nog iets aan (bijv amber).
Geloof niet alles wat je denkt.


(h)ambu

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #14 Gepost op: 24 oktober 2011, 22:39:29
Bedoel je deze?



Z'n type wagen rijd er ook bij Bronts een ex ravu want als ik goed heb gekeken staat er achter in het glas nog de afdruk van de ravu sticker.
Ik weet alleen dat ie bij Bronts onder nummer 106 rijd.


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #15 Gepost op: 24 oktober 2011, 22:52:49
Ik heb wel interesse in de zwaaibalk van 1 van die opleidingen wagens voor mijn verzameling.
Leuke MX7000 met een 3 lens optiek van Pintsch Bamag in het midden :)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #16 Gepost op: 24 oktober 2011, 23:00:25
Z'n type wagen rijd er ook bij Bronts een ex ravu want als ik goed heb gekeken staat er achter in het glas nog de afdruk van de ravu sticker.
Ik weet alleen dat ie bij Bronts onder nummer 106 rijd.
;)





Foto's: Maarten
greetz,  Enrique


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #17 Gepost op: 25 oktober 2011, 12:38:07
Tav de MB-ster: die ster is niet terug te vinden op het basisvoertuig van Miesen en dus ook niet op de aan de binnenkant verbouwde 'Visser 5' zoals die vanuit Leeuwarden wordt geleverd. Op de plek op de motorkap is een geel plaatje aangebracht en het andere op de gril is vervangen door een zilverkleurige:
Ik ben erg benieuwt of Visser dat embleem op de motorkap zou monteren, op de foto's die ik tot nu toe heb gezien blijkt inderdaad dat Miesen en Amstra voor dat plaatje kiezen, een goede oplossing vind ik. Maar als Visser een eigen logo monteerd dan vind ik dat wel een klasse uitstraling hebben. Mooier dan het gele plaatje. Misschien is dat Visser embleem alleenvoor de show, we gaan het morgen wel zien als de eerste word afgeleverd. 098uo
de foto is een stil uit het promotie filmke van de visser 5 bron: visser leeuwarden
(ik weet dat t filmke al eerder is geplaatst maar miss valt het motorkap ornament nu pas op)

Presentatie Visser E-Klasse Ambulance 2010


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #18 Gepost op: 25 oktober 2011, 19:25:53
En ik bedoel natuurlijk volgende week woensdag 1 November, in plaatst van morgen. 1 November word de Visser5 afgeleverd volgens de eerder geplaatst nieuws berichtjes. e050 :D


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #19 Gepost op: 25 oktober 2011, 22:18:04
En ik bedoel natuurlijk volgende week woensdag 1 November, in plaatst van morgen. 1 November word de Visser5 afgeleverd volgens de eerder geplaatst nieuws berichtjes. e050 :D

Nou, woensdag is het 2 november!  ;D
Brandweer Papendrecht