Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)

Auteur Topic: Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)  (gelezen 160648 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #20 Gepost op: 26 oktober 2011, 07:59:00
En de eerste is afgeleverd in het Utrechtse.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/396527

BRON: www.rtvutrecht.nl
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #21 Gepost op: 26 oktober 2011, 09:47:00
Hij ziet er mooi uit, heb er nu al zin in om in te mogen werken.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #22 Gepost op: 26 oktober 2011, 09:52:46
En de eerste is afgeleverd in het Utrechtse.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/396527

BRON: www.rtvutrecht.nl

Mooie foto van die ambu! Als je goed kijkt lijkt het toch dat er gewoon een ster op de motorkap staat.   ;)
Brandweer Papendrecht


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #23 Gepost op: 26 oktober 2011, 10:40:42
plaats toch even de foto, omdat ik zelf een hekel heb aan linkjes doorklikken :P. Het is een mooie ambulance geworden, dit model e-classe vind ik ook nog eens erg mooi. Gewoon een ster inderdaad, dat is wel appart zonder ster vind ik dit model er een beetje vreemd uitzien. Een Visser ornament had ik ook mooi gevonden.
foto rtv utrecht


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #24 Gepost op: 26 oktober 2011, 12:02:21
Even een interview met iemand van de RAVU:

http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/cd962a77.mp3

Bron: www.rtvutrecht.nl
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #25 Gepost op: 26 oktober 2011, 12:07:17
plaats toch even de foto, omdat ik zelf een hekel heb aan linkjes doorklikken :P. Het is een mooie ambulance geworden, dit model e-classe vind ik ook nog eens erg mooi. Gewoon een ster inderdaad, dat is wel appart zonder ster vind ik dit model er een beetje vreemd uitzien. Een Visser ornament had ik ook mooi gevonden.
foto rtv utrecht

Dit type ambu's heb ik ook altijd al heel mooi gevonden. Waarom zijn er steeds minder van? Bieden ze echt zoveel minder plaats aan personeel, patiënt, uitrusting? In Duitsland zie je ze eigenlijk ook bijna niet meer, en dan eerder als B-ambulances voor ziekenvervoer, nooit meer als primaire "Rettungswagen".
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #26 Gepost op: 26 oktober 2011, 12:43:43
Dit type ambu's heb ik ook altijd al heel mooi gevonden. Waarom zijn er steeds minder van? Bieden ze echt zoveel minder plaats aan personeel, patiënt, uitrusting? In Duitsland zie je ze eigenlijk ook bijna niet meer, en dan eerder als B-ambulances voor ziekenvervoer, nooit meer als primaire "Rettungswagen".

Moet je zien hoe klein dit voertuig is vergeleken met een Sprinter.   ;)
Brandweer Papendrecht


Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #27 Gepost op: 26 oktober 2011, 12:59:29
Ik zelf ben chauffeur op de ambu en rijd nog weleens met AVP's die via een uitzendbureau werken zoals bv Ambucare.
Ik vraag dan weleens wat ze liever hebben, een lage mercedes, sprinter oid. De meningen zijn dan nogal verdeeld.
De Sprinter heeft inderdaad veel ruimte, maar mochten ze wat nodig hebben dan moeten ze uit de gordel. Dit is weer onveilig. Vwb de lage mercedes is het krap qua werkruimte, zeker als je met 2 plegen achterin bezig bent.

Vwb het rijden heb ik alleen nog maar ervaring met de lage mercedes, als chauffeur vind ik het geweldige auto's. Ik ben dan ook benieuwd naar de nieuwe. Hoop hem snel in het eggie te zien en mee te werken.

Groetjes


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #28 Gepost op: 26 oktober 2011, 14:02:17
Inderdaad een meevaller dat de ster toch op de motorkap is geplaatst.
Qua rijden is een lage stukken beter dan een busje. Als je het hebt over werkruimte dan vind ik dat een lage te krap is. Uitgebreid werken achterin gaat lastig met z'n tweeën. De chauffeur staat of tegen je knieën, of buiten, of is via de achterkant binnengestapt. Allemaal niet heel praktisch. En met z'n tweeën achterin op transport gaan is zeker niet ideaal. Ondanks dat het een mooie wagen is, zal het mbt de ruimte achterin niet veel beter worden.
Geloof niet alles wat je denkt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 26 oktober 2011, 19:58:00
Toch zou het zomaar kunnen dat er op de '''massa''-productie geen Mercedes-ster meer komt. Als er dermate veel aangepast wordt aan een voertuig dat het meerendeel ''niet orgineel Mercedes'' is (of dat de orginele fabrikant ''er zijn vingers niet aan wil branden'' of er geen medewerking aan verleend) dan zie je dat. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld RUF voertuigen (''super''-Porsche).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !