Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)

Auteur Topic: Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)  (gelezen 159871 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #30 Gepost op: 26 oktober 2011, 21:38:49
Ze doen me een beetje denken aan deze voertuigen

http://www.youtube.com/watch?v=Pam9Y1RO9Zs
wwwrescue911de


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #31 Gepost op: 26 oktober 2011, 21:43:13
Ze doen me een beetje denken aan deze voertuigen

http://www.youtube.com/watch?v=Pam9Y1RO9Zs
wwwrescue911de
volgens mij is de opbouw ook hetzelfde op een paar kleine aanpassingen na
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #32 Gepost op: 26 oktober 2011, 21:57:44
Ze doen me een beetje denken aan deze voertuigen
wwwrescue911de
volgens mij is de opbouw ook hetzelfde op een paar kleine aanpassingen na
klopt niet helemaal  :D er zijn wat gelijkenissen, maar als je foto's zou vergelijken dan zie je duidelijk verschillen, dus ik zoek even een paar fotokes. 0098
Het voertuig dat door Visser is afgeleverd is gebaseerd op een Miesen Bonna 212L, en het voertuig op het filmpje is een Binz A2003, een compleet ander voertuig dus.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #33 Gepost op: 26 oktober 2011, 22:10:48
foto rtv oost, miesen bonna 212 L met aanpasingen van visser


foto laurant, Binz A2003 luxemburg


foto damenster, miesen bonna 212 L geleverd door Amstra (officiel Miesen importeur voor NL)

 
foto binz frankrijk, binz A2003


nogmaals, het zijn twee verschillende opbouwers, het ene model is dus absoluut geen doorontwikkeling van het ander model, want Miesen en Binz zijn concurenten. De laatst genoemde heeft geen eens een ambulance van het model W212 e classe, Binz is zelfs gestopt met het verlengen van de mercedes chassis' voor de ambulance markt. Vandaar dat de levering van lage Miesen e-classes nu eindelijk op gang komt.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #34 Gepost op: 26 oktober 2011, 22:28:55
In het vorige bericht vergelijk ik een oud type e-classe met de nieuwe omdat er word beweerd dat de opbouw er hetzelfde uitziet. :) En dat doen we nu nog een keer, want meestal heeft de achterkant van een ambu van verschillende opbouwers grotere verschillen, en die heeft de Miesen in vergelijking met een Binz dus ook. 098uo
foto Miesen frankrijk, Miesen Bonna 212L.


foto Helmut, Binz A2003


conclusie: het oude model Binz lijkt een beetje op de Nieuwe Miesen, maar er zijn zeker wel verschillen. En de Miesen is zeker geen doorontwikkeling van de Binz.  ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #35 Gepost op: 28 oktober 2011, 10:23:36
Ik snap er niks van dat Visser nog geen foto serie van de nieuwe lage e classe ambu op haar site heeft gezet. Ze hebben geen nieuws bericht, geen foto. Er staan zelfs nog foto's en informatie over de Visser 4 op de site terwijl deze toch al geruime tijd niet meer te bestellen is.
Najah alleen dat promotie filmke van een paar maanden geleden van de Visser5 staat onderaan op de site ergens in een hoekje. Vreemd dat we van de media moeten horen dat die nieuwe ambu, het pronkstukje van Visser, woensdag werd afgeleverd. En zelfs over die afleveringsdatum was onduidelijkheid(miss was dat een fout van de media). ???  :)


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #36 Gepost op: 28 oktober 2011, 10:39:06
Dat komt omdat de auto's zelf een product zijn wat rechtstreeks van Miesen komt, ze leveren de auto's compleet af aan Visser. Maar er zit In de opbouw nog geen binnenkant, deze zet Visser erin.

Bron: eigen waarneming


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #37 Gepost op: 28 oktober 2011, 12:22:11
mjah dat is ook zo. zou Visser mepperij hebben gehad met Miesen/Amstra over de naam "Visser5" zou de prucucent en NL importeur hebben verboden om dit een Visser5 te noemen.
Het is dan misschien speculaas, zoals het hier wel eens word genoemd, maar er zal toch wel een reden voor zijn dat Visser op haar site niets meld over die nieuwe Miesen/met visser interrieur.
......Mompelt iets over patent, productrecht, en geregistreerde merknaam..... e050


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #38 Gepost op: 28 oktober 2011, 19:33:03
Het zit als ik het goed heb zo in elkaar: Visser kon geen verlengde Mercedes onderstellen meer meer krijgen van de gebruikelijke leverancier (ik neem aan Binz?) dus moesten ze op zoek naar een ander verlengd onderstel, en alleen Miesen krijgt deze onderstellen nog aangeleverd.
Mercedes heeft daarbij tegen Miesen gezegd dat alle merktekens van Mercedes aan de buitenkant van het voertuig verwijderd moeten zijn (de reden waarom dit zo is, is bij mij onbekend).
Visser heeft voor Utrecht de auto's bij Miesen besteld, alleen Miesen levert kant en klare ambulances af en geen kale onderstellen. Amstra is de officiële importeur van Miesen in Nederland dus ze gaan dacht ik vanaf Amstra naar Visser toe en die bouwt vervolgens achterin het interieur en levert de ambulances aan Utrecht.

Hele gecompliceerde situatie, omdat Utrecht zo gehecht is aan zijn lage Mercedessen en Visser als leverancier daarvan ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #39 Gepost op: 28 oktober 2011, 20:07:15
Het zit als ik het goed heb zo in elkaar: Visser kon geen verlengde Mercedes onderstellen meer meer krijgen van de gebruikelijke leverancier (ik neem aan Binz?) dus moesten ze op zoek naar een ander verlengd onderstel, en alleen Miesen krijgt deze onderstellen nog aangeleverd.
Mercedes heeft daarbij tegen Miesen gezegd dat alle merktekens van Mercedes aan de buitenkant van het voertuig verwijderd moeten zijn (de reden waarom dit zo is, is bij mij onbekend).
Visser heeft voor Utrecht de auto's bij Miesen besteld, alleen Miesen levert kant en klare ambulances af en geen kale onderstellen. Amstra is de officiële importeur van Miesen in Nederland dus ze gaan dacht ik vanaf Amstra naar Visser toe en die bouwt vervolgens achterin het interieur en levert de ambulances aan Utrecht.

Hele gecompliceerde situatie, omdat Utrecht zo gehecht is aan zijn lage Mercedessen en Visser als leverancier daarvan ;)
Ik ben degene die als eerste op dit forum heeft gemeld dat Binz was gestopt met de levering van de chassis' :) ik vond een zweeds bericht van de leverancier aldaar, die verklaarde dat binz de verleng winkel sluit en dat ze overgingen naar de Miesen ambulances.
Miesen krijgt geen onderstellen aangeleverd, ze zijn de enige die deze auto zelf verlengen vanaf tekening tot eindproduct.
Mercedes gaf alleen Binz toestemming voor de aanpasingen en deze mochten dan ook gewoon de ster voeren, net als huis tuner AMG. De rest van de tuners of carosserie bedrijven krijgt geen toestemming voor aanpassingen en mag daardoor geen ster of emblemen voeren.
Ik denk toch dat de kale miesen direct vanaf Miesen Bonn naar Visser Leeuwarden gaat, wat moet Amstra met een kale carosserie waar ze zelf niets aan hoeven te doen, en waar ze ook nog eens geen plek voor hebben want de parkeerplaats bij Amstra Geldermalsen is al zo klein. Van Bonn duitsland naar brabant en dan naar Leeuwarden......denk t niet.

Misschien was mijn vraag niet duidelijk genoeg. Ik vind het vreemd dat Visser geen reclame maakt voor deze ambu, er staat niets op de site. Geen foto geen gegevens niets. je zou toch zeggen dat zoiets een week vooraf al klaar is.
Mijn vraag was waarom ik niets meer van het ''visser5'' project hoor, geen promotie berichten of nieuwsberichten op de visser site.
Maar aan chauf van Ravu kon me daar ook nog niet echt een antwoord opgeven :D
Weer een raadsel erbij voor de lage e-classe ambu's 0098