Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)

Auteur Topic: Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)  (gelezen 160865 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #120 Gepost op: 2 december 2011, 17:51:06


Dienst: RAVU
Post: Woerden
Roepnummer: 09-132
Soort voertuig: Ambulance
Merk en type: MB E-klasse Miesen
Kenteken: 32-SRV-4
Bijzonderheden:
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


BPW109

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #121 Gepost op: 3 december 2011, 13:44:56
Nieuwe Ambu Visser5 is een Bins kijk maar op RDW. ;)


BPW109

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #122 Gepost op: 3 december 2011, 13:52:17
De 09135 is trouwens ook al op de weg in Amersfoort en de 9128 is ook al binnen bij WPB.


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #123 Gepost op: 3 december 2011, 13:55:45
Nieuwe Ambu Visser5 is een Bins kijk maar op RDW. ;)

Oeps was ondertussen het spoor bijster geraakt  98uiye
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #124 Gepost op: 3 december 2011, 15:59:37
Nieuwe Ambu Visser5 is een Bins kijk maar op RDW. ;)
Het verlengde onderstel is van Binz, de carosserie die erop is gebouwt is van Miesen en hij is verder afgewerkt door Visser. Lees het topic even door zou ik zeggen.... ;)
Binz heeft overrigens zelf nog geen eens een ambu op basis van de w212 e classe (laatste model)
Oeps was ondertussen het spoor bijster geraakt  98uiye
Je hebt gewoon gelijk hoor, het is een Miesen Bonna 212L afgewerkt door Visser Leeuwarden


BPW109

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #125 Gepost op: 3 december 2011, 18:31:36
:)Ook prima hoor, maar met de naam Miessen niet aan te melden bij RDW en de verzekering.
Naast Miessen is er nog een Duitse leverancier betrokken voor de zijwanden, dus hang er maar een mooie naam aan.
Voor mij blijft het gewoon een MB. Én met een ster op de motorkap. Mooi stuk nieuw gereedschap toch? O0


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #126 Gepost op: 3 december 2011, 19:02:47
:)Ook prima hoor, maar met de naam Miessen niet aan te melden bij RDW en de verzekering.
Naast Miessen is er nog een Duitse leverancier betrokken voor de zijwanden, dus hang er maar een mooie naam aan.
Voor mij blijft het gewoon een MB. Én met een ster op de motorkap. Mooi stuk nieuw gereedschap toch? O0
Super dat je die info over de nieuwe voertuigen plaatst, weet ik gelijk dat mijn bron geen foto's meer plaatst. ::)
ik heb net een kenteken van een oud type Miesen (bonna 211L witte kruis) op RDW gecontrolleerd, en dan staat er gewoon ''mercedes Benz'' bij handelbenaming terwijl dit onderstel ook door Binz is verlengd. het is gewoon een onduidelijk verhaal zoals het nu gaat, maar ik noem het toch geen visser meer.
Die ster mag trouwens niet gevoerd worden, staat wel beter natuurlijk, het binz chassis dat daar uit de fabriek rolt heeft geen ster. maar gelukkig schroeven ze er bij visser wel een ster op O0. En het is zeker een prachtig voertuig geworden, ziet er echt stukken beter uit dan de visser 4.
Misschien kom ik ook een beetje betweterig over, maar de kale opbouw die bij visser aankwam zag er precies hetzelfde uit als de ambu die miesen maanden eerder had geintroduceerd op een ambulance beurs. En er staat inderdaad gewoon ''Binz'' bij de rdw gegevens dat heb ik zelf ook gezien.
Tis een verhaal dat ook bijna niet uit te leggen valt e050
Achjah noem jij het een mercedes, dan noem ik het een Miesen, naar het bedrijf die de carosserie heeft ontworpen en heeft geproduceerd >:D


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #127 Gepost op: 7 december 2011, 16:58:03
Ik ben eigenlijk wel blij met het laatste bericht van de forum collega hierboven.
Het is me nu duidelijk waarom er Binz op de kenteken papieren staat en waarom de ster bij het laatste (geleverd door de NL importeur) Miesen e classe ambulance niet gevoerd word.
Als een bedrijf na een aanpassing van een Mercedes de ster niet meer mag voeren komt dat omdat ze geen officiele toestemming hebben gehad van Mercedes.
Dit zie je bijvoorbeeld bij AMG en Brabus, AMG is de huistuner van Mercedes en heeft officiele toestemming voor de aanpasingen en mag dus de ster voeren, Brabus heeft geen toestemming voor de wijzigingen die zij aanbrengen en mogen daardoor officieel de ster niet voeren.
De Miesen carroserie word daarom officieel zonder ster afgeleverd met de handelsbenaming ''Binz'' op de papieren in plaats van Mercedes Benz. Het vorige type W211 Miesen Bonna 211L heeft wel gewoon Mercedes op de paieren staan en voert wel de mercedes emblemen.
Mogelijk is daardoor ook het hele leverings systeem op zijn gat gegaan, doordat Binz nu niet meer via Mercedes de verlengde e classes uitlevert :-\
Maar gelukkig zetten ze bij Visser een mooi chroom embleem op de motorkap 0098


Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #128 Gepost op: 9 december 2011, 08:33:47
Vandaag gaat de 09-128 in dienst,hij staat op post Maarssen.

Momenteel operationeel zijn de 09-126, 09-128, 09-132, 09-134 en de 09-135


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #129 Gepost op: 9 december 2011, 13:13:53
Vandaag gaat de 09-128 in dienst,hij staat op post Maarssen.

Momenteel operationeel zijn de 09-126, 09-128, 09-132, 09-134 en de 09-135

Ik zag de 09-128 dinsdag al staan op post Soesterberg.