Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)

Auteur Topic: Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)  (gelezen 159902 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #130 Gepost op: 9 december 2011, 17:16:00
Ja klopt, in Soesterberg zit wagenparkbeheer. Daar worden de voertuigen klaargemaakt om de dienst in te gaan.

Post Soesterberg is geen standplaats voor de A auto's.

Ben benieuwd welke de volgende wordt.
Heb er nu 1 keer een dienst op gewerkt en moet zeggen, hij bevalt me goed.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #131 Gepost op: 9 december 2011, 17:21:44
... Ben benieuwd welke de volgende wordt ...

Als ik een gokje zou moeten wagen, zou de 09138 ook snel vervangen kunnen worden: > 350.000 km op de teller en laatst een deukje opgelopen.
Geloof niet alles wat je denkt.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #132 Gepost op: 9 december 2011, 17:31:09
en ook de 09-127 heeft 6 december een redelijke voorschade opgelopen.... ::)


BPW109

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #133 Gepost op: 9 december 2011, 20:04:05
O0 De 09138 is weer in dienst vanaf heden middag. De schade viel wel mee hoor. gisteren de 09128 ingezet op post Maarssen.
Vanmiddag binnengekomen uit het verre Friesland; de 09114. De 09127 staat nog bij het schadebedrijf.


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #134 Gepost op: 12 december 2011, 20:25:44
O0 De 09138 is weer in dienst vanaf heden middag. De schade viel wel mee hoor. gisteren de 09128 ingezet op post Maarssen.
Vanmiddag binnengekomen uit het verre Friesland; de 09114. De 09127 staat nog bij het schadebedrijf.

Al bekend naar welke post/standplaats de 09114 gaat?
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #135 Gepost op: 13 december 2011, 00:04:49
Volgens de RDW zijn de nieuwe ambulances van het type 250 CDI, de oude waren volgens mij 270 CDI (die motor is niet meer leverbaar in de nieuwe). Weet iemand toevallig waarom er bij de nieuwe voor de 250 en niet voor de 300 CDI is gekozen? Lijkt me namelijk geen overbodige luxe met 2800 kg leeggewicht...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #136 Gepost op: 13 december 2011, 00:57:57
130 KW (175pk) voor de oude tegen 150 KW (200pk) voor de nieuwe ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #137 Gepost op: 13 december 2011, 10:23:57
Ah, dan is dat toch een mooie vooruitgang. Niet gedacht dat de nieuwe 250 meer vermogen zou hebben dan de 270.


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #138 Gepost op: 13 december 2011, 12:59:49
Door het streven naar meer propere motoren, zullen de pk's nog toenemen.
Je moet echter wel op letten dat de 250CDI een 2.1/2.2CDI is en en de 300CDI wel een 3.0CDI is. Aangezien de wagen leeg een dikke 2800kg weegt, vraag ik me af wat het gevolg gaat zijn daar motoren die vervangen moeten gaan worden in deze nieuwe ziekenwagens, volgens mij zijn deze te licht voor de wagens.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #139 Gepost op: 13 december 2011, 13:02:38
De common rail techniek van mercedes gaat bij elke nieuw model/motor met stappen vooruit. PK's is leuk, maar er is ook nog zoiets als koppel, en ook met dat laatste is er verbetering namelijk 100NM extra koppel

Bron Visser Leeuwarden
E270CDI (W211, vorige model)
Type:   Mercedes-Benz E 270 CDI
Motor:   5-Cilinder dieselmotor met directe inspuiting; 2685 cm³; 130 kW / 177 pk Max. koppel 400 Nm bij 1800 – 2600 t/min

bron Amstra
E250CDI ((W212, laatste model)
Deze 'Bonna 212 is uitgerust met een 250 CDI BleuEFFICIENCY dieselmotor welke gekoppeld is aan een automatische versnellingsbak. Dankzij de moderne techniek beschikt deze motor over een vermogen van 204 pk en maar liefst 500Nm koppel. En daarbij voldoet hij ook aan de geldende EU5-norm.( en dan te bedenken dat deze E250 een 4 cilinder motor is :o en dan toch meer vermogen en koppel eruit halen dan de voorganger, een 5 cilinder motor)

Bij de verlengde chassis zijn altijd maar een paar motoren beschikbaar, er is in het geval van het laatste model voor gekozen om alleen de E250CDI te leveren. Het verhaal daarachter weet ik niet, mogelijk heeft het met productie kosten te maken, maar 204 Pk en 500 Nm koppel is ruim voldoende.

De mercedes W210, gekieteld door AMG, had een V8 benzine aan boord met 500Nm koppel, als je dit vergelijkt met die febrieks E250CDI dan zie je dat die 4 cilinder diesel toch flink wat kracht leverd. ;)