Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)

Auteur Topic: Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)  (gelezen 159955 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #140 Gepost op: 13 december 2011, 15:04:11
De meeste wagens worden gemaakt voor de Duitse markt, daar gebruiken ze meestal iets lichtere motoren. Deze wagens worden in Duitsland ook alleen maar ingezet als B-wagen. Misschien daarom dat ze ook alleen maar de 250CDI konden krijgen?
Als ik kijk naar de 2.1/2.2CDI motoren, in de sprinters met leeggewicht van ook een 2800kg, zoals deze E-classe, geven deze op een 300.000km (toch meestal voor de automaat en de sprintshiften) problemen, de handgeschakelde wagens soms nog vroeger. Daarom hou ik mijn hart vast dat het met deze wagens ook zo zal zijn.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #141 Gepost op: 13 december 2011, 15:37:19
De meeste wagens worden gemaakt voor de Duitse markt, daar gebruiken ze meestal iets lichtere motoren. Deze wagens worden in Duitsland ook alleen maar ingezet als B-wagen. Misschien daarom dat ze ook alleen maar de 250CDI konden krijgen?
Als ik kijk naar de 2.1/2.2CDI motoren, in de sprinters met leeggewicht van ook een 2800kg, zoals deze E-classe, geven deze op een 300.000km (toch meestal voor de automaat en de sprintshiften) problemen, de handgeschakelde wagens soms nog vroeger. Daarom hou ik mijn hart vast dat het met deze wagens ook zo zal zijn.
In Duitsland word nog maar een enkele mercedes e classe als ambulance afgeleverd.
het is niet welke motor ze kunnen krijgen...   er is bewust gekozen om alleen deze motor te leveren, hij heeft voldoende koppel en genoeg pk's.
Mercedes leverde voorheen het verlengde Binz chassis' met 3 of zelfs 4 verschillende motoren, bij de W210 was er keuzen tussen de 2.2CDI en de 2.7CDI, bij de voorgaande modellen waren er ook nog 2 benzine motoren leverbaar. Maar omdat deze ambulances niet meer zoveel worden verkocht en door de alsmaar stijgende brandstof prijzen is er voor de meest economische/krachtige motor variant gekozen. De E250CDi is krachtig genoeg, en hij zal zich inderdaad nog moeten bewijzen, maar ook een 5 of 6 cilinder van mercedes loopt wel eens motor schade op, er word ook nogal wat gevraagd van de techniek tijdens een spoedrit. ;)


BPW109

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #142 Gepost op: 13 december 2011, 20:26:11


Uploaded with ImageShack.us


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #143 Gepost op: 13 december 2011, 20:54:56
leuke foto O0  :)


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #144 Gepost op: 13 december 2011, 20:58:45
Onze oude e-klasse 20-133 (nu de 09-121) Visser 4 had zoveel koppel dat de banden niet slipte op het wegdek maar slipte tussen velg en band, met alle vervelende gevolgen van dien. Dus voldoende koppel is goed, je kunt een voertuig ook 'over het paard tillen'. 98uiye
1:87 modelletjes:  


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #145 Gepost op: 13 december 2011, 21:06:55
Onze oude e-klasse 20-133 (nu de 09-121) Visser 4 had zoveel koppel dat de banden niet slipte op het wegdek maar slipte tussen velg en band, met alle vervelende gevolgen van dien. Dus voldoende koppel is goed, je kunt een voertuig ook 'over het paard tillen'. 98uiye

Dan zou ik me toch eens afvragen of de band/velgencombinatie wel samen kan. Lijkt me zeker voor een hulpverleningsvoertuig uit den boze om dergelijke slip te hebben...


BPW109

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #146 Gepost op: 14 december 2011, 12:03:32
Tot vorige maand hadden we 42 VisserIV Ambu's.
Vreemd dat ik er nog nooit van gehoord heb.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #147 Gepost op: 14 december 2011, 14:47:37


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #148 Gepost op: 14 december 2011, 19:30:12
http://www.kazernesnederland.nl/ambuutrechtned.htm
Foto iets naar beneden van de 09-121 vandaag gespot, Visser is er nog mee bezig maar deze zal binnenkort afgeleverd worden. Voor post Vinkeveen.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #149 Gepost op: 16 december 2011, 12:07:02

foto harry n