USAR.NL

Auteur Topic: USAR.NL  (gelezen 15197 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #20 Gepost op: 3 januari 2005, 15:29:57
Vindt ik ook peter, ik heb ook het een en ander gehoord van USAR leden en op de radio werden ze ook al behoorlijk af gekraakt. Ze hadden juist zin om daar heen te gaan om het een en ander op te zetten (bv communicatie oid). Is een beetje zoals de arbo, dingen worden verzonnen door mensen op hoger niveau die niet weten hoe het werkelijk in de praktijk gaat etc

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


vergeten

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 3 januari 2005, 16:28:41
Kijk maar eens op hun site.
www.usar.nl
De mensen van USAR willen wel, maar ik heb meer het idee dat BZK dwars licht, gezien hun reaktie.
Ik heb twee collega's die lid zijn van USAR en tot vandaag had hun leiding helemaal geen info gegeven.
Zij zijn het zat dat er zo met hun wordt omgegaan en gaan hun ontslag indienen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 3 januari 2005, 16:41:24
ik heb eens voor de grap het forum wat op die site doorgekeken,maar daar wordt weinig overgelaten van de organisatie van USAR :-X :-X


Rene112

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 3 januari 2005, 17:39:26
ik heb eens voor de grap het forum wat op die site doorgekeken,maar daar wordt weinig overgelaten van de organisatie van USAR :-X :-X

Ik heb de berichten op het USAR.NL forum ook net gelezen.

De motivatie/uitleg van de leiding van USAR.NL is duidelijk. En ook de reacties van enkele leden die toegeven dat ze weinig in het rampgebied kunnen betekenen, zeggen genoeg!!!

Blijkbaar is er helaas nog onvoldoende gecommuniceerd met de eigen USAR leden en/of het publiek. Het was misschien slimmer geweest om bij het bericht dat USAR.NL niet naar de ramp ging, meteen ook uit te leggen welke hulp wel werd/wordt gestuurd.

Maar ja, de beste stuurlui staan meestal aan.....  ;)

Voor mij is het nu nog duidelijker dat dit team gewoon niet de hulp kan bieden waar op dit moment behoefte aan is. En dan is het pas echt 'weggooien van geld' om ze toch te sturen......

Trouwens wel opmerkelijk dat op de USAR.NL forum zelfs de commandant van USAR (Rob Brons) en het hoofd van de betreffende afdeling van buitenlandse zaken hebben gereageerd!
Voor mij één van de eerste voorbeelden van communicatie 'op hoog niveau' via een openbaar internet-forum binnen de hulpverleningswereld!

Zouden ze al lid zijn van ons hulpverleningsforum?  ;D

groeten,
René de Caluwé


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #24 Gepost op: 4 januari 2005, 12:03:36
Ik denk zelf dat de organisatie van USAR erg loyaal is aan de diverse ministeries, (de kolen en geit willen sparen)

Volgens mij als buitenlandse zaken het verzoek doet, zijn ze nu al weg..
USAR.NL is een overheidsclubje, die alleen op verzoek van buitenlandse zaken in het buitenland iets mag doen..

Maar we hebben van die belangenverstrengelingen in buitenlandse zaken zitten en van politiek gevoelige issues dat we nooit voorop zullen zitten om assistentie te kunnen verlenen. Ooow, ja er moet wel een formele hulpvraag komen..  en de authoriteiten ter plaatse weten het allemaal precies.. (terwijl onze journaal beelden iets anders zeggen)
precies de redenatie van onze buitenlandse zaken..

Het dat is precies de zwakte van USAR.NL.   
En onze ministers zijn op vakantie///, en buitenlandse zaken slaapt....

Oow, ja, wat is een formele hulpvraag..

Iemand ligt volledig in de kreukels, maar je belt niet 112, want hij roept niet om hulp...??  Ik reken dat USAR niet aan maar buitenlandse zaken.. en aan BIZA, dat ze er niet bij buitenlandse zaken op aandringen dat deze hulp beschikbaar is.  Ooow, nee dat kan niet wat Remkes is in thailand op vakantie en Bot en van Ardenne zijn ook op vakantie, van hun wel verdiende rust..

Aan de andere kant, als er zoveel andere teams zijn bezig zijn, kan je afvragen wat de toegevoegde waarde is van USAR.NL,  Morgen kan er een ramp zijn vlak bij ons..  en dan zijn ze er natuurlijk wel . (hoop ik,) als buitenlandse zaken het goed vind natuurlijk...


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #25 Gepost op: 24 november 2011, 10:57:24
Weet niet of deze hier goed staat, maar vanaf vandaag een groot USAR-item op Regio15. Eigenlijk meer een soort naslagwerk.

In dit item beelden van de oefening die de USAR onlangs draaide in Denemarken. Enkele fotografen/cameramensen van Regio15 waren enkele dagen daarbij.

Veel kijk- en leesplezier!

http://www.regio15.nl/brandweer/usar
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Bruin511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #26 Gepost op: 25 november 2011, 16:18:46
Mooie serie!, leuk om een andere tak te zien!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #27 Gepost op: 8 maart 2014, 17:05:04
USAR.NL @USARNL
Mooie viering 10-jarig jubileum #USAR vrijwilligersmedaille voor bijna 60 teamleden. Dik verdiend!
5:01pm · 8 Mar 14


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #28 Gepost op: 3 januari 2017, 10:21:03
Esther Lieben @estherlieben
2017 gestart met welkom nieuwe directeur @lucien_g voor @Brandweer_HGL en 'vertrek' van @MEvers02 naar @USARNL: Heren veel succes!!