Doden en gewonden bij zwaar ongeval A31 Duitsland (nabij grens Enschede) 18-11-2011

Auteur Topic: Doden en gewonden bij zwaar ongeval A31 Duitsland (nabij grens Enschede) 18-11-2011  (gelezen 76190 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
De verwrongenheid van een aantal voertuigen bekeken valt het mij eerlijk gezegd nog "mee"dat er "maar"drie doden te betreuren zijn... En wat een geluk dat de vrachtwagen die achteraan staat op tijd heeft kunnen remmen.. en vooral : Geen brand. Noem het toch maar gelukjes bij een ongeluk.

Ik weet niet meer waar ik het gehoord heb (in welk filmpje) maar wat ik begrepen heb is er zelfs door vrachtwagens die naast elkaar gereden hebben erger voorkomen, zij hebben de snelheid eruit gehaald toen het ongeluk gebeurd was en zo het verkeer tot stilstand gebracht. Misschien dat de vrachtwagen die achterop stond dit doorgegeven heeft via zijn 27 mc.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Ambu ALS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
  • Beroepsmatig in de ambulancezorg werkzaam
De mist zit inderdaad alleen aan de grond, ongeveer eerste 10-20 meter. Daarboven is het gewoon helder. Traumaheli is eerder vanavond wel gewoon vertrokken naar ongeval Epe, ondanks dat het in Epe behoorlijk mistig was.

Jongens, dit is gewoon niet waar.
De lifeliner 3 is opgeroepen voor een ongeval auto # boom in Epe. In verband met de mist is dit team vanuit UMCN (Nijmegen dus) grondgebonden vertrokken. Normale procedure onder deze omstandigheden. Omdat SO van Epe ABCD instabiel was is de grondgebonden rit niet geannuleerd (wat gezien de afstand normaal altijd wel het geval is). In overleg met het MMT is besloten het MMT door te laten rijden totdat er via scoop and run vervoer naar Zwolle (traumacentrum) gerealiseerd kon worden. Mocht het MMT dan nog steeds niet ter plaatse zijn zou er alsnog afbestelling plaatsvinden.

Tussen Arnhem en Apeldoorn, op de A50 heeft het MMT laten weten dat hun hulp dringend gewenst was in Duitsland. In bijzonder prettig en correct overleg tussen bemanning eerste ambu, OVDG, MMT en de meldkamer Oost Nederland is toen besloten dat het MMT af zou buigen naar Duitsland. Grondgebonden dus, gewoon in hun busje. Logisch: ze rijden niet terug naar Nijmegen om de heli te pakken, het was trouwens nog steeds mistig ;-)

Het feit dat het MMT is vrijgemaakt voor inzet in Duitsland was in goed overleg gedaan en mede ingegeven omdat de patiënt "van Epe" inmiddels vervoersklaar kon worden gemaakt en het MMT zeker nog 15 minuten nodig had om daar ter plaatse te komen.

Verhalen over mist die laag aan de grond hangt en dat heli's daaom wel vliegen lijken mij spreekwoordelijk uit de lucht gegrepen. De grond is belangrijk voor de oriëntatie van de bemanning (planning vluchtroute) en kunnen landen met zicht zal iedereen op prijs stellen vermoed ik.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan

Jongens, dit is gewoon niet waar.
De lifeliner 3 is opgeroepen voor een ongeval auto # boom in Epe. In verband met de mist is dit team vanuit UMCN (Nijmegen dus) grondgebonden vertrokken. Normale procedure onder deze omstandigheden. Omdat SO van Epe ABCD instabiel was is de grondgebonden rit niet geannuleerd (wat gezien de afstand normaal altijd wel het geval is). In overleg met het MMT is besloten het MMT door te laten rijden totdat er via scoop and run vervoer naar Zwolle (traumacentrum) gerealiseerd kon worden. Mocht het MMT dan nog steeds niet ter plaatse zijn zou er alsnog afbestelling plaatsvinden.

Tussen Arnhem en Apeldoorn, op de A50 heeft het MMT laten weten dat hun hulp dringend gewenst was in Duitsland. In bijzonder prettig en correct overleg tussen bemanning eerste ambu, OVDG, MMT en de meldkamer Oost Nederland is toen besloten dat het MMT af zou buigen naar Duitsland. Grondgebonden dus, gewoon in hun busje. Logisch: ze rijden niet terug naar Nijmegen om de heli te pakken, het was trouwens nog steeds mistig ;-)

Het feit dat het MMT is vrijgemaakt voor inzet in Duitsland was in goed overleg gedaan en mede ingegeven omdat de patiënt "van Epe" inmiddels vervoersklaar kon worden gemaakt en het MMT zeker nog 15 minuten nodig had om daar ter plaatse te komen.

Verhalen over mist die laag aan de grond hangt en dat heli's daaom wel vliegen lijken mij spreekwoordelijk uit de lucht gegrepen. De grond is belangrijk voor de oriëntatie van de bemanning (planning vluchtroute) en kunnen landen met zicht zal iedereen op prijs stellen vermoed ik.

Is er dan wel een MMT naar Duitsland geweest want de duitse autoriteiten gaven aan dat er geen politie of ambulances uit Nederland geweest zijn.
Jammer dat Stefan Verkerk iets zegt wat niet waar is trouwens. Vraag me wel af hoe hij dan aan die informatie komt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Discussie over traumahelikopter en mist kan hier verder!
Samen sterk in de hulpverlening!