Doden en gewonden bij zwaar ongeval A31 Duitsland (nabij grens Enschede) 18-11-2011

Auteur Topic: Doden en gewonden bij zwaar ongeval A31 Duitsland (nabij grens Enschede) 18-11-2011  (gelezen 77893 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Ik zie dat auto's genummerd worden.
Kan iemand daar meer over vertellen en ik welke fase van het ongeval dat gebeurd?
In het filmpje voorafgaand aan je bericht zie ik inderdad ook de nummers, en zo'n meetwieltje om afstanden mee te meten. Ik vermoed dat dit een moment opname is nadat alle slachtoffers zijn afgevoerd en dat hier de schade's aan de auto's en de afstanden ertussen in kaart worden gebracht door de duitse ongevallen analyse, of hoe het daar mag heten.


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597


Dunedain

  • Ambu CH, Verpleegkundige op SEH, MKA centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
Ik zie dat auto's genummerd worden.
Kan iemand daar meer over vertellen en ik welke fase van het ongeval dat gebeurd?

In nederland kan dit ook al bij de triage gebeuren, in combinatie met het amtrib bord, waarop door de eerste ambu ter plaatse wordt opgetekend waar de resterende slachtoffers zitten (de meeste zullen al uitgestapt zijn)
De VPK heeft een vetkrijt om auto's te merken, zodat volgende eenheden naar de juiste voertuigen worden geleid.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
In nederland kan dit ook al bij de triage gebeuren, in combinatie met het amtrib bord, waarop door de eerste ambu ter plaatse wordt opgetekend waar de resterende slachtoffers zitten (de meeste zullen al uitgestapt zijn)
De VPK heeft een vetkrijt om auto's te merken, zodat volgende eenheden naar de juiste voertuigen worden geleid.
In deze uitzonderlijke situatie is er voor die nummers op de auto's gekozen door de politie en schade experts om overzicht te krijgen over de aanrijdingen, aldus het rtl4 journaal


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Massenunfall auf der A31: Todesopfer identifiziert
door wmtvtube op 19 nov 2011
Spurensuche auf der A31 bei Heek: Experten des Landeskriminalamtes wollen herausfinden, was zu dem schrecklichen Massenunfall am Freitagabend geführt hat. 52 Fahrzeuge liegen zum Teil ineinander verkeilt auf dem Asphalt oder in der Böschung. Die Opfer sind derweil identifiziert. Ein 50-jährige Mann aus dem Kreis Borken, eine 28-jähriger Nordhorner sowie eine 44-jährige Frau aus Köln haben die Karambolage nicht überlebt. Zwei von ihnen sollten ihre Autos verlassen haben und dabei von nachfolgenden Fahrzeugen erfasst worden sein. 35 weitere Menschen wurden verletzt, 14 von ihnen schwer. Unter den Verletzten sind auch sechs Kinder. Weitere 50 Beteiligte werden teilweise noch immer seelsorgerisch betreut. Der Kreis Borken hat eine Hotline geschaltet, bei der sich Angehörige informieren können.

Spuren hat der Unfall auch bei den Helfern hinterlassen Rund 400 Rettungskräfte aus dem gesamten Regierungsbezirk Münster waren im Einsatz, darunter 150 Feuerwehrleute .

Um den genauen Unfallhergang recherchieren zu können, trägt die Polizei alle belastbaren Informationen zusammen. Sie vernimmt Zeugen, sichert Spuren, ordnet diese zu und wertet sie aus. Wegen der vielen beteiligten Fahrzeuge und des Ausmaßes des Unglücks wird die Unfallaufnahme und anschließende Räumung bis in die Nachmittagsstunden dauern. Für die Dauer bleibt die BAB A 31 weiterhin in beide Fahrtrichtungen gesperrt.


Groot ongeval met tientallen autos op de A31 nabij Gronau / Heek
door 112twentecom op 19 nov 2011
19-11-2011 - Impressie van de hulpverlening
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
WOuterCS WouterCS Media
Is Gemaakt vanuit Hoogwerker Brandweer.
7 hours ago

WOuterCS WouterCS Media
400 Hulpverleners ingezet. Grootste ongeval ooit in Munsterland.
7 hours ago

WOuterCS WouterCS Media
Ketting botsing A31 #Gronau : yfrog.com/o0y5sebj yfrog.com/obq1ponj yfrog.com/oeu3bgj yfrog.com/ntaifeoj yfrog.com/oexiiffj
7 hours ago







Samen sterk in de hulpverlening!


sylvester1986

  • Gast
Zo hé, verschrikkelijk. :o
Zo zien je maar weer hoe verraderlijk het weer kan zijn.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.




JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
De verwrongenheid van een aantal voertuigen bekeken valt het mij eerlijk gezegd nog "mee"dat er "maar"drie doden te betreuren zijn... En wat een geluk dat de vrachtwagen die achteraan staat op tijd heeft kunnen remmen.. en vooral : Geen brand. Noem het toch maar gelukjes bij een ongeluk.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.