Brandweer Amsterdam,dinsdag 02-03-2004 om 22.00 uur ,SBS 6.

Auteur Topic: Brandweer Amsterdam,dinsdag 02-03-2004 om 22.00 uur ,SBS 6.  (gelezen 18804 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #50 Gepost op: 7 maart 2004, 11:11:14
Ik vond het wel grappig en leuk om na te kijken  :D
En ja dat het daar zo aan toe ging, stoorde mij niet eens zo geel erg, vind het wel leuk om te zien hoe het kan verschillen. Als ze verder hun werk maar goed uitoefenen is het prima :)


wicher

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 9 maart 2004, 20:14:33
ik heb deze uitzending ook gezien en kon mijn ogen bijna niet geloven van wat ik daar zag. Een stel populaire arrogante spuitgasten waren er te zien. Ik vond ze bij het asociaal af, wie gooid er oliebollen uit een rijdende auto!!!!!. Maar wel klagen als er een hind zijn behoefte heeft gedaan. Enige vorm van beroepshouding kennen deze knapen niet. Als commandant van dit korps zou ik mij dood schamen als mijn mensen dit gedrag zouden vertonen op straat. Je mag dan wel uit AMSTERDAM :-X komen maar dan heb je je ook te gedragen. Ik hoop echt voor heel brandweer nederland dat zij niet vergeleken worden met dit korps. Ik heb met mensen van de brabdweer Zwolle gesproken, en die willen absoluut niet worden vergeleken met dit zooitje ongeregeld  ;D


reddingssite

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 9 maart 2004, 21:35:16
Leuke discussie, ik heb alleen de vorige gemist.. kijken wat ze dr vanavond van bakken..  ;) ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #53 Gepost op: 9 maart 2004, 21:37:22
Jullie wilden toch allemaal realiteit??? Nou bij deze.

Alleen moet ik wel toegeven dat de Amsterdamse realiteit net even wat anders is  ;D ;)


reddingssite

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 9 maart 2004, 21:39:58
ik kan niet meer w8en haha  ;D


hans stigter

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 10 maart 2004, 11:31:29
Ik volg deze uitzendingen elke week. Opvallend is dat de ladder zo vaak gebruikt wordt voor horizontaal transport van patiënten naar woningen met onmogelijke trappenhuizen en voor "kat uit de boom". Ook is merkwaardig dat voor EHBO de brandwer sneller ter plaatse kan zijn dan de ambulance. De brandweer heeft een defilibrator aan boord, maar kan die ook verder de zelfde "eerste hulp" geven als een ambulance? Uiteraard met uitzondering van het transport van de patiënt. Één brandweerman draagt een gele helm, alle andere witte. Bij een daarvan loopt er een rode streep om heen en die heeft ook een rode strook op zijn schouders. Zijn dat kentekenen van rang of functie? Wat betekent wat? Zijn er meer van zulke onderscheidingstekenen? Zijn die uniform voor alle korpsen?


Michel

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 10 maart 2004, 11:53:56
(...)Ook is merkwaardig dat voor EHBO de brandwer sneller ter plaatse kan zijn dan de ambulance. De brandweer heeft een defilibrator aan boord, maar kan die ook verder de zelfde "eerste hulp" geven als een ambulance? Uiteraard met uitzondering van het transport van de patiënt.
Één brandweerman draagt een gele helm, alle andere witte. Bij een daarvan loopt er een rode streep om heen en die heeft ook een rode strook op zijn schouders. Zijn dat kentekenen van rang of functie?(...)

Het verbaasde mij gisteren te zien dat de brandweer in Amsterdam nu ook uitrukt voor (mogelijke) reanimaties. Dat vind ik een hele positieve ontwikkeling. Maar ze kunnen niet hulp geven zoals de ambulance dat kan. Zo kunnen ze bijvoorbeeld geen medicijnen toedienen, intuberen et cetera. Belangrijk is dat ze wel reanimeren en kunnen defibrileren. Dat zijn de levenreddende handelingen waar de brandweer goed in is.

Toch nog even een puntje van kritiek. Wanneer je bij een reanimatie aankomt met een brandweerwagen met 6 mensen, tegelijk met een ambulance, kun je dan als bevelvoerder niet twee mensen naar de woning sturen? Dan hoeft niet iedereen naar binnen te stuiven. Dan blijven er ook nog vier mensen over om het ambulancepersoneel even te assisteren. Ik vond het raar om te zien dat veel mensen naar boven rennen, en dat het ambulancepersoneel dan met alle koffers er achteraan zeult.

Over de bevelvoerder gesproken. Die is daar herkenbaar aan de rode band op zijn helm, en zijn rode schouderbedekking. De brandweerman met een gele helm heeft een keer te lang in de warmte gestaan waardoor die helm gewoon verkleurd is. Dat betekent verder niets.

Groeten van Michel


Ben

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 10 maart 2004, 13:28:10
ik heb deze uitzending ook gezien en kon mijn ogen bijna niet geloven van wat ik daar zag. Een stel populaire arrogante spuitgasten waren er te zien. Ik vond ze bij het asociaal af, wie gooid er oliebollen uit een rijdende auto!!!!!. Maar wel klagen als er een hind zijn behoefte heeft gedaan. Enige vorm van beroepshouding kennen deze knapen niet. Als commandant van dit korps zou ik mij dood schamen als mijn mensen dit gedrag zouden vertonen op straat. Je mag dan wel uit AMSTERDAM :-X komen maar dan heb je je ook te gedragen. Ik hoop echt voor heel brandweer nederland dat zij niet vergeleken worden met dit korps. Ik heb met mensen van de brabdweer Zwolle gesproken, en die willen absoluut niet worden vergeleken met dit zooitje ongeregeld  ;D

Hoezo een fatsoenrakker


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #58 Gepost op: 10 maart 2004, 15:03:30
wicher stelde: "Ik heb met mensen van de brabdweer Zwolle gesproken, en die willen absoluut niet worden vergeleken met dit zooitje ongeregeld" einde citaat

klopt ze zijn ook niet te vergelijken. jongens loop nu niet zo te zeuren overal is wat wees nu gewoon blij als je er niet bij zit en niet bij wilt horen en jaloers als het andersom is. maar vooral dat er kennelijk geen censuur is toegepast bij het samenstellen van de beelden. ik bedoel dat is lef van de leiding omdat je op voorhand weet dat dergelijke kritieken komen. Bovendien het werkt toch misschien niet zo als jij het doet maar het werkt anders prima ze komen er en overal


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #59 Gepost op: 10 maart 2004, 16:34:03
ik heb deze uitzending ook gezien en kon mijn ogen bijna niet geloven van wat ik daar zag. Een stel populaire arrogante spuitgasten waren er te zien. Ik vond ze bij het asociaal af, wie gooid er oliebollen uit een rijdende auto!!!!!. Maar wel klagen als er een hind zijn behoefte heeft gedaan. Enige vorm van beroepshouding kennen deze knapen niet. Als commandant van dit korps zou ik mij dood schamen als mijn mensen dit gedrag zouden vertonen op straat. Je mag dan wel uit AMSTERDAM :-X komen maar dan heb je je ook te gedragen. Ik hoop echt voor heel brandweer nederland dat zij niet vergeleken worden met dit korps. Ik heb met mensen van de brabdweer Zwolle gesproken, en die willen absoluut niet worden vergeleken met dit zooitje ongeregeld  ;D
nou laat ik hier maar niet op ingaan. >:(