Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 265606 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #310 Gepost op: 18 december 2011, 22:53:14
Ik vind de pijlen niet eens zo lelijk, alleen had ik ze iets minder ver naar achter doorgetrokken. En deel ik de mening van enrico1972 dat misschien de Belgische Oranje/rode neus er beter uit ziet.

Dat is uiteraard een andere kleur oranje dan ik in Paint heb kunnen gebruiken  :-X

In afwachting van de complete redesign, even tussendoor de versie met fluo-rode bumpers voor de liefhebbers:



Aan de speciale versie voor Jerommeke ga ik wel werken, maar vanavond niet meer.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #311 Gepost op: 27 december 2011, 12:47:43
Aan de speciale versie voor Jerommeke ga ik wel werken, maar vanavond niet meer.

?? Waar blijf je n u met de speciale versie, FD  98uiye 98uiye


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #312 Gepost op: 27 december 2011, 13:53:32
Ja, sorry, de feestdagen gooien wat roet in het eten (in bepaalde opzichten). Watch this space...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #313 Gepost op: 27 december 2011, 13:56:12
Ja, sorry, de feestdagen gooien wat roet in het eten (in bepaalde opzichten). Watch this space...

Vooruit, het zij u vergeven.............


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #314 Gepost op: 27 december 2011, 22:50:04
Welnu, op speciaal - onuitgesproken - verzoek van Jerommeke, een Battenburg-interpretatie aan de hand van Nederlandse kleuren, maar dan anders dan mijn Touran-Battenburg (daar had ik fluo-rood en blauw afgewisseld, hier zit ook wit in):



Graag commentaar!
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #315 Gepost op: 27 december 2011, 22:51:46
Nice!  Zijn de tussenvlakken dan wit en ook reflecterend?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #316 Gepost op: 27 december 2011, 23:00:09
Laat ik het voorzichtig zeggen. Ik ben geen fan van dat Battenburg gebeuren en zal het ook niet worden denk ik.
Doe mij maar gewoon de striping zoals het nu is of in een pijl vorm als het moet veranderen.
Wat ik wel heel belangrijk vind is dat het wel goed moet reflecteren in de donkere uren want het kan niet zichtbaar genoeg zijn.
Wel ben ik een voorstander van de Fluo bumpers zoals de Belgen het hebben.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #317 Gepost op: 27 december 2011, 23:28:03
Graag commentaar!

Ziet er fraai uit, maar te weinig gekleurde en reflecterende vlakken als je het mij vraagt ;)

Ik heb deze discussie een beetje gevolgd en heb op basis daarvan een aantal uitgangspunten zitten verzinnen. Belangrijkste punten zijn de kleuren en de vorm.

De basiskleuren moeten m.i. blijven zoals ze nu zijn, met dit verschil dat wit wordt vervangen door zilvermetalic (hogere inruilwaarde).
Voor de kleuren van de striping grofweg twee varianten:
rood met geel voor hulpverlening (beide reflecterend)
blauw met geel voor handhaving (beide reflecterend)
De achterzijde is in alle gevallen fluor-oranje met fluor geel; dat valt denk ik het beste op voor achteropkomend verkeer. De herkenbaarheid doet daarbij dus iets inleveren voor betere zichtbaarheid.

Qua vorm ben ik wel voorstander van het Battenburg principe, maar dan gevormd tot een pijl die wijst naar de voorzijde van het voertuig (zie eerder ontwerp in dit topic). De striping op de motorkap lijkt aardig op de huidige striping, maar dan wel symmetrisch.

Van die mooie voertuigtekeningen gaat mij niet lukken, maar schematisch ziet het er dan zo uit. (linksboven is bestuurderszijde, rechtboven passagierszijde, linksonder met tekst de voorzijde, rechtsonder de achterzijde). Voor de Douane is een uitzondering gemaakt in kleur (groenblauw in plaats van blauw), voor defensie (EOD en dat soort diensten) is een combinatie van hulpverlening (rood) en handhaving (blauw). Nieuw is een striping voor multi diensten, zoals verbindings- en commandofaciliteiten, multi-piketvoertuigen, stafauto's, etc.



Tot zover mijn hersenspinsel van vandaag ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #318 Gepost op: 28 december 2011, 00:06:00

Tot zover mijn hersenspinsel van vandaag ;)

Mooi hersenspinsel Maarten.
Ik zag vandaag op het journaal dat Britse politie voertuigen ook met zilver metallic lak reden. Geen verkeerd idee om dat in Nederland ook toe te passen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #319 Gepost op: 28 december 2011, 00:08:36
Mooi hersenspinsel Maarten.
Ik zag vandaag op het journaal dat Britse politie voertuigen ook met zilver metallic lak reden. Geen verkeerd idee om dat in Nederland ook toe te passen.

ik heb couty's ook met witte ondergrond of blauw zien rijden. De uitleg van de agenten was de verkoopbaarheid na hun leven als politievoertuig.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.