Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 262681 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #40 Gepost op: 22 november 2011, 18:05:23
Aangezien ik ook wil proberen wat te stoeien hiermee is mijn vraag aan Bernt en FlyingDutchman met welk programma of
hoe het heten mag werken jullie en is daar ook door een leek als mij mee te werken ?

En waar kan je de beste foto's c.q. voorbeelden vandaan halen zonder problemen met de eigenaar te krijgen ?
Vind het wel interessant eigenlijk en ben benieuwd hoe politie en Brw er uit gaan zien in jullie gedachten.
Ik werk met photoshop, het is wel uitvogelen hoe alles werkt, dit is mijn eigen foto O0


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #41 Gepost op: 22 november 2011, 18:10:32
Grotere algehele zichtbaarheid lijkt me een grotere prioriteit dan een halve pijl die wel of niet door rijdend Nederland ook opgevat wordt als een onbewuste dwingende richting. Zijn we ook de enige mee in de wereld denk ik, het idee dat door striping het zichtbaar wordt aan welke zijde het voertuig te passeren, maar dan nét omgekeerd  ;D  ;D

Dat laatste past dan goed bij NL, altijd iets anders en apart.  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #42 Gepost op: 22 november 2011, 18:14:46
Vindt die sprinter van mij dan wel een van de beste oplossingen..
Iemand die de striping-groep kan contacten?? :D


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #43 Gepost op: 22 november 2011, 18:50:33
Vindt die sprinter van mij dan wel een van de beste oplossingen..
Iemand die de striping-groep kan contacten?? :D

Dacht je dat je al klaar was dan?  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #44 Gepost op: 22 november 2011, 18:55:51
En de nwe voertuigen van de transportbegeleiders. Die hebben ook in retroreflecterend rood/witte pijlen op de zijkant van het voertuig staan..
De pijlen op de zijkant van begeleidingsauto's waren altijd al verplicht, evenals de rood/witte "pijl omhoog" op de voorkant en achterkant. Er is met de nieuwe regeling nu alleen vastgelegd welke afmetingen dit (minimaal) moet hebben. Helaas is ook hier weer bepaald dat de reflectieklasse conform ECE104 klasse E is. Hier gaan we dus ook niet met de tijd mee. Het enige positieve aan de regeling is dat de begeleidingsvoertuigen volledige contourmarkering conform ECE104 klasse C moeten hebben aan de zijkant en achterkant (dus ook geen stipjes meer).

Nu nog volledige contourmarkering voor alle hulpverleners en een opwaardering van de primaire striping naar klasse C en dan zijn we al een heel eind - even los van of het nu wel of niet in Battenburg of pijl of fend-off moet zijn.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #45 Gepost op: 22 november 2011, 18:57:37
Aangezien ik ook wil proberen wat te stoeien hiermee is mijn vraag aan Bernt en FlyingDutchman met welk programma of
hoe het heten mag werken jullie en is daar ook door een leek als mij mee te werken ?
Ik heb voor mijn knoeiwerkjes Snagit gebruikt (v8, geloof ik). Iets minder primitief dan Paint.

Veel succes, zie graag de resultaten!
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #46 Gepost op: 22 november 2011, 19:05:19
De pijlen op de zijkant van begeleidingsauto's waren altijd al verplicht, evenals de rood/witte "pijl omhoog" op de voorkant en achterkant. Er is met de nieuwe regeling nu alleen vastgelegd welke afmetingen dit (minimaal) moet hebben. Helaas is ook hier weer bepaald dat de reflectieklasse conform ECE104 klasse E is. Hier gaan we dus ook niet met de tijd mee. Het enige positieve aan de regeling is dat de begeleidingsvoertuigen volledige contourmarkering conform ECE104 klasse C moeten hebben aan de zijkant en achterkant (dus ook geen stipjes meer).

Nu nog volledige contourmarkering voor alle hulpverleners en een opwaardering van de primaire striping naar klasse C en dan zijn we al een heel eind - even los van of het nu wel of niet in Battenburg of pijl of fend-off moet zijn.

De reflecterende eigenschappen van de sovam striping vs die vervelende VZA-busjes.... gemaakt met de flits van mijn telefooncamera, dus niet echt overdreven veel licht...

-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #47 Gepost op: 22 november 2011, 20:16:22
Even een knipsel:



Zoals te zien zitten hier witte strepen (afwijzend naar beneden voor) en rode strepen (afwijzend naar boven voor).
Reflecteert beter dan de politiestriping. Als ik kritisch kijk hadden de kleuren beter omgewisseld kunnen worden, rood afwijzend naar voren voor 'overdag' en bij reflectie ('s avonds/ 's nachts) pijlen naar voren toe gericht.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #48 Gepost op: 22 november 2011, 20:34:23
De reflecterende eigenschappen van de sovam striping vs die vervelende VZA-busjes.... gemaakt met de flits van mijn telefooncamera, dus niet echt overdreven veel licht...



Heel nederland gewoon in het VZA jasje steken roep ik al jaren :-)
Ik zeg, doen!  :)


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #49 Gepost op: 22 november 2011, 20:42:55
Hmm... ik wil graag een poging doen mijn fantasie (of wat daarvoor op dit late tijdstip doorgaat) op een brandweerauto bot te vieren. Aan de andere kant is er dat kleine probleem met het copyright. Ik zoek dus iemand die een mooie foto heeft gemaakt van een tankspuit in het rood, zonder striping, en die ons topicgenoten die foto ter beschikking wil stellen en toestemming wil geven deze te bewerken.

Wie o wie? Bij voorbaat dank.  :)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")