Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 265192 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #90 Gepost op: 23 november 2011, 14:31:52
Politie (snel voorbeeld):


Op zich JA ziet er goed uit alleen de dakrand zou ik niet meepakken omdat die 3 ŕ 4 centimeter niet het verschil zou maken bij een politieauto.
De achter bumper zou ik dan geheel Fluo geel maken i.p.v. het Belgische Fluo Oranje dus die laatste Blauwe band weg zeg maar.
Verder zit je nog met de volledige contourmarkering die aaneengesloten moet zijn die het contour van het voertuig aangeeft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #91 Gepost op: 23 november 2011, 14:33:01
Ik heb de aangegeven programma's geprobeerd die waren aangeraden maar helaas het is mij niet gelukt er mee te werken dus ik kan geen tekeningen aanleveren.  :'(  :'(
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #92 Gepost op: 23 november 2011, 14:35:51
Andere kleursetting, duidelijker wat reflecterend moet zijn:


Op de 'gewone' auto's zit klasse I folie welke niet eens meer op de verkeersborden gebruikt mag worden e050
We zijn het er allemaal denk ik wel over eens dat de folie van de hoogst beschikbare graad wenselijk is. Evenals dat de signalering vanaf nu gewoon LED generatie 3 of hoger moet zijn.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #93 Gepost op: 23 november 2011, 14:43:57
Deze Oranje versie vind ik dan persoonlijk mooier en rustiger ogen.
Goed gedaan man  O0  O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #94 Gepost op: 23 november 2011, 14:55:38
Ik denk dat er een hele hoop mensen zitten te smikkelen en smullen in dit topic.
De mooiste creaties passeren de revue.  O0

Ik zou nu wel eens een reactie willen zien van het minBZK.

Edit: Of een stunt uithalen met NU.nl (maar laten we dat maar niet doen).  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #95 Gepost op: 23 november 2011, 15:02:27
Via google de foto heel snel gevonden die je waarschijnlijk bedoeld. Misschien kan hij de rond om versie maken.



Hij is geplaatst door Mikey in onderwerp http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=33972.msg837527#msg837527

Net echt...  (dat was inderdaad de foto die ik bedoelde)  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #96 Gepost op: 23 november 2011, 15:06:25
Wie kan/wil mijn idee voor een Brandweerauto uittekenen ?
Mijn idee is een combinatie van striping VOA voertuig en huidige Brandweerauto.

De foto's waar het om gaat.

Zie het topic "Politie VOA voertuigen" voor foto's van VOA voertuigen.



Van bovenstaande foto gaat het mij om de 2 pijlen die achterop het VOA voertuig zitten.

Wat zou ik graag willen zien.
De Brandweerauto zoals Flyingdutchman al heeft gemaakt.
Voorzijde inclusief bumper is oké. Boven de cabine compleet Fluo geel i.p.v. het korte streepje Geel. De Laadruimte opbouw ook compleet Fluo Geel.
De cabine zoals hij is kwa rood zo laten maar dan met de pijlen van het VOA voertuig maar dan Fluo Geel met kleine Blauwe rand en die pijlen ook doortrekken op de rolluiken op de zelfde hoogte en extra op de rolluiken op vrachtwagen kijkhoogte nog
een paar Fluo Gele pijlen voor als het voertuig Fend-off moet staan op de rijksweg.

De achterkant van de Brandweerauto kan gemaakt worden zoals het in Engeland is zie foto hier onder.
Maar dan de volledige striping fluoriserend.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #97 Gepost op: 23 november 2011, 15:13:24
Aanvulling.
De motorkap van de Brandweerauto zou voorop waar nu nog Rode vlakken te zien zijn mogen worden opgevuld met Blauw fluoriserend.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #98 Gepost op: 23 november 2011, 15:20:41
Politie (snel voorbeeld):


Deze heeft wel wat weg van de wagens van stadstoezicht in Deventer, helaas geen foto paraat :S
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #99 Gepost op: 23 november 2011, 15:22:12
Andere kleursetting, duidelijker wat reflecterend moet zijn:


Zit nog een keer goed te kijken naar jou versie en heb toch nog een idee gekregen.
Het Blauw zou je aan de voorzijde misschien nog iets door kunnen laten lopen.
De striping gezien vanaf het woord Politie naar het linker spatbordscherm zou je nog kunnen laten doorlopen tot aan het linker voorwiel en de striping die nu donker Oranje is boven het Linker voorwiel zou je denk ik ook gewoon Blauw kunnen maken waardoor het aansluit op het kleine stukje Blauw op de dakrand.
En dan het donker Oranje boven de koplamp gewoon Oranje maken zoals de rest is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen